Nej hvor er jeg rasende!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2011

Isabella_mor

Vores datter går i specielbørnehave, fordi at hun er hjerneskadet og har epilepsi.
Vi har efter vores datter er kommet af sin diæt, holdt på at hun ikke må få noget der indeholder sukker eller mange unødvendige kulhydrater, da det sætter gang i hendes anfald (og det er noget vi ved)!

Jeg var idag oppe med min datters autostol, fordi at min svigermor skulle hente hende, da jeg selv var blevet rigtig skidt.

Vi har altid fået at vide at når børnene har fødselsdag, så må vi gerne tage noget med, men det skal være sukkerfrit, da noget har diabetes eller ikke må få sukker og det passer os rigtig fint, da vi jo selv holder strengt på at vores datter ikke må få sukker, som også både er nævnt og skrevet i børnehaven, men da jeg kommer op i børnehaven (uanmeldt), ser jeg at alle børnene spiser lagkage!!! fordi at en af børnene har fødselsdag. Lærkes tallerken er tom og må ærligt indrømme at jeg ikke var i stand til at sige en masse (opkast).

Men da jeg så kommer hjem, husker jeg alligevel at hendes tallerken var brun, så noget chokolade har hun da fået - manden og jeg bliver enige om at se hvordan hun reagere på det, da det jo kan være sukkerfrit.

Min svigermor kommer så hjem, og hun har et rigtig kedeligt ansigtsudtryk og det første hun siger er at Lærke har haft så mange anfald, at de faktisk til sidst i børnehaven opgav at tælle.
Og noget af det værste er faktisk at de lod hende krampe næsten uafbrudt i 1 TIME!!!! uden at give hende stesolid - som hun faktisk skal have efter 20 min.

Hold kæft hvor er jeg bare så rasende!!!!! Ja det er kan faktisk ikke engang beskrive det!!!

Så nu har jeg en datter som kom sovende ind af døren på farmors arm, hun sover endnu, ikke til at vække og fuldstændig flad efter de anfald! Hold kæft hvor er det så synd for hende! Jeg har så ondt af hende at jeg helt græder og ryster at raseri!!

WHAT... de skal bare have en opsang i hendes børnehave, det gør de kraftedme ikke.... forhelved hvor er det dårlig stil, hvor er jeg ked af at høre det og endnu mere ked af at høre at de har ladet hende krampe så længe..

min storesøster har selv Epilepsi og efter et anfald på et lille minuts tis er hun også helt væk i op til flere timer... så for et lille barn er det jo helt vildt aå meget hun har krampet..  stakkels lille lærke.. hvor er det uproffessionelt af den børnehave når de skriver at det er FORBUDT så er det fannenfuckme forbudt... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Fru Vinther

Faktisk handler denne situation jo ikke "kun" om jeres barn.

Det er en regel i netop denne børnehave, at man IKKE må tage sukkerholdigt guf / kage med til børnene, så udover at jeres lille datter har fået noget indenbords som hendes krop slet ikke kan håndtere, så er der jo også alle de andre børn.

Der kan altid ske fejl (forstå mig nu ret.. jeg prøver ikke at forsvare pædagogerne!) men hvis jeres datter var den eneste, der ikke måtte få sukker, var der vel nok en lille risiko for, at det kunne ske alligevel en dag. 

Men her må INGEN får sukker.
Hvordan kan pædagogerne give lagkagen til børnene og hvordan kan et forældrepar med barn i denne børnehave tage sukkerstads med??!! 

Jeg forstår det ikke...!

Anmeld

28. november 2011

jydeinden

AnnaKJ skriver:

Vores datter går i specielbørnehave, fordi at hun er hjerneskadet og har epilepsi.
Vi har efter vores datter er kommet af sin diæt, holdt på at hun ikke må få noget der indeholder sukker eller mange unødvendige kulhydrater, da det sætter gang i hendes anfald (og det er noget vi ved)!

Jeg var idag oppe med min datters autostol, fordi at min svigermor skulle hente hende, da jeg selv var blevet rigtig skidt.

Vi har altid fået at vide at når børnene har fødselsdag, så må vi gerne tage noget med, men det skal være sukkerfrit, da noget har diabetes eller ikke må få sukker og det passer os rigtig fint, da vi jo selv holder strengt på at vores datter ikke må få sukker, som også både er nævnt og skrevet i børnehaven, men da jeg kommer op i børnehaven (uanmeldt), ser jeg at alle børnene spiser lagkage!!! fordi at en af børnene har fødselsdag. Lærkes tallerken er tom og må ærligt indrømme at jeg ikke var i stand til at sige en masse (opkast).

Men da jeg så kommer hjem, husker jeg alligevel at hendes tallerken var brun, så noget chokolade har hun da fået - manden og jeg bliver enige om at se hvordan hun reagere på det, da det jo kan være sukkerfrit.

Min svigermor kommer så hjem, og hun har et rigtig kedeligt ansigtsudtryk og det første hun siger er at Lærke har haft så mange anfald, at de faktisk til sidst i børnehaven opgav at tælle.
Og noget af det værste er faktisk at de lod hende krampe næsten uafbrudt i 1 TIME!!!! uden at give hende stesolid - som hun faktisk skal have efter 20 min.

Hold kæft hvor er jeg bare så rasende!!!!! Ja det er kan faktisk ikke engang beskrive det!!!

Så nu har jeg en datter som kom sovende ind af døren på farmors arm, hun sover endnu, ikke til at vække og fuldstændig flad efter de anfald! Hold kæft hvor er det så synd for hende! Jeg har så ondt af hende at jeg helt græder og ryster at raseri!!

da jeg først læste indlægget troede jeg at det var fordi at i var sukkerskrækket, men hvad jeg kunne forstå senere hen var at jeres lille pige af en eller anden grund ikke kan kaperer sukker.. hvorfor pokker servere man så sådan noget i en daginst. dét forstår jeg simplethen ikke..

Men hvad med frugtsukker, reagerer hun ikke på det?

Anmeld

28. november 2011

NinaNymannMadsen

AnnaKJ skriver:

Det er helt uacceptabelt!
Og jeg skal selvfølgelig nok komme med en Update

virkelig uacceptabel.

Anmeld

28. november 2011

Hulubulu86

AnnaKJ skriver:

Ja stakkels barn!! Det er så synd for hende!!

Det burde være sund fornuft for dem - ved fandeme ikke hvad de tænker på??

Haaber du faar givet dem en god skideballe i morgen, eller at de i det mindste kan komme med en ''god'' forklaring paa hvad der lige skete (der findes ikke nogen god forklaring eller undskyldning i mine oejne).

Kom gerne med en update naar du har snakket med dem

Anmeld

28. november 2011

merle2010

nej nej nej nej... jeg har arbejdet i specialbørnehave, og VED hvor vigtigt det er at de medicin aftaler vedr stesolid og andre mediciner der bruges mod epileptiske anfald bliver OVERHOLDT...

at lade hende krampe 1TIME lyder fuldstændig vanvittigt... hun kan sku da blive endnu mere hjerneskadet eller dø af det i værste tilfælde.. jamen jeg er målløs, det er jo forfærdeligt..

og hendes diæt skal sku holdes når det næsten gælder liv eller død... jamen jeg er mundlam...

den der var ALDRIG gået i min bh, ellers havde vi straks ringet til forældrene hvis vi var i tvivl..

håber du tager en alvorlig snak med dem..

føj

Anmeld

28. november 2011

KittyMaMa

AnnaKJ skriver:

Hej med dig.

Kunne du ikke tage kontakt til lederen her til aften? Jeg synes ikke det er okay, at du skal sidde tilbage med både vrede og spørgsmål hele aften. Denne situation går, efter min mening, ind under episoder, hvor man har ret til at kontakte personet efter lukketid!

Jeg synes bestemt, at de skal overholde jeres diæt, - også selvom de ikke enige, - det er jer der er forældrene, ergo er det jer der bestemmer. Men lads os sige der er tale om en (voldsom) smutter, og hun har fået sukker ved et uheld, - så synes jeg alligevel det er under alt kritik, at hun ikke får den nødvendige behandling ved kramper! Helt urimeligt, og noget som skal indberettes! 

Samtidige forstår jeg ikke, hvorfor de ikke har ringet hende hjem, eller i hvertfald informeret jer om hvordan hun havde det, når hun har så mange anfald, at de har opgivet at tælle?? 

God `bedring´ til Lærke!

/Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.