Tiden går hurtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2011

Ka+Ma=Be

Kofoed. skriver:

Det går ok, altså har det bedre omtalende emne, men er tilgengæld fuldstændig udkørt, kan ikke overskue noget som helst længere, grundet jeg er så træt. Anastasia sover heldigvis igennem de fleste nætter ellers tager peter hende, så jeg kan få 8 - 10 timers søvn. Grunden til jeg er træt er fordi jeg har en blodprocent på 5,6, bør være på 7 og har et d vitamintal på 7, bør være på 85. Er pt på intens pillekur, for at få tallene på, men bliver tidligst nogenlunde ok til slut januar og mit d vitamin tal bliver nok først ok til sommeren en gang.

Derudover kæmper jeg med humøret, grundet jeg er så træt, har jeg INTET overskud og må tit angive Anastasia, så jeg ikke begynder at råbe af hende, derfor går Peter hjemme på fuldtid igen, imorgen skal jeg til læge og evt sygemeldes, så vi ikke begge skal opbruge barselen, inden jeg bliver operaret (hvor jeg ikke vil kunne gå det første stykke tid), hvilket jo igen vil blive et problem med Anastasia.

Men hun har det super og klare sig så godt, hun kan stå, hvor man kun skal holde hast i hendes hænder, for at hun kan holde balancen, synes det er så sejt, hun er jo kun lige rundet de tre måneder, dog er baghovedet blevet lidt skræv og alt vi gør når hun ligger og sover, virker ikke. Hun skubber det bare til siden.

Sikke en masse. Jeg kan godt fortå at du er træt og udkørt - det er meget at forholde sig til. Men det er godt at Peter kan være hjemme hos jer! Og det lyder fornuftigt nok med den sygemelding.

Med hensyn til D vitamin, kunne det måske være en god ide med noget lysterapi? Jeg ved ikke om det er noget i har talt om, men det er super for humør og energi.  Og så igang med de grønsager vi har talt så meget om høhø 

Hvorfor skal du opereres? Eller rettere, for hvad?

Dejligt at høre, at trolden klarer det så fint! Hende kan du sagtens være stolt af! Du må snart komme med nogle nye billeder 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

Kofoed.

Katte87 skriver:

Sikke en masse. Jeg kan godt fortå at du er træt og udkørt - det er meget at forholde sig til. Men det er godt at Peter kan være hjemme hos jer! Og det lyder fornuftigt nok med den sygemelding.

Med hensyn til D vitamin, kunne det måske være en god ide med noget lysterapi? Jeg ved ikke om det er noget i har talt om, men det er super for humør og energi.  Og så igang med de grønsager vi har talt så meget om høhø 

Hvorfor skal du opereres? Eller rettere, for hvad?

Dejligt at høre, at trolden klarer det så fint! Hende kan du sagtens være stolt af! Du må snart komme med nogle nye billeder 

Tager en så høj dosis d vitamin, at det ikke burde være nødvendigt med andet. Men nu må vi se, skal tjekkes igen her i januar, da min læge frygter det er mere i problemet.

Får datoen afvide til før operations samtale her d 19. Men det er i mit hofte, enten skal hoftekuglen eller hofteskålen "slipes" ned, da de begge er for store og derved ramme sammen/låser sig, hvis jeg bøjer benet på en bestemt måde, derudover har jeg konstant ondt i hoften, specielt når det er koldt, da kuglen genere alle muskeler og sener i og omkring hoften, det var også derfor jeg blev sygemeldt i april (dumt at falde, når man i forvejen har problemer, plus man ikke må tage sin medicin).

Jo jo, det skal jeg nok, der kommer også ofte nye billeder i mit album.

Anmeld

27. december 2011

Kofoed.

jydeinden skriver:

kæreste søde Kofoed..

Jeg er inderligt ked af din sorg, ked af din smerte og ked af folks manglende forståelse.. men nogen gange tænker jeg måske også at den manglende forståelse hænger sammen med at de aldrig har været i dit sted, og mange af dem måske aldrig kommer det.

Det er så nemt at påstå at man kender dine følelser, dine tanker, dine handlinger, fordi man selv har mistet en kær, men det bliver ALDRIG det samme som at miste det aller kæreste man har... nemlig sine børn.

Jeg beundre meget dit mod og dine vilje til at kæmpe, og til at finde styrke og ro.. til at ville vinde den kamp som hver dag nu bliver både fysisk og ikke mindst psykisk.

Men jeg vil til en hver tid synes at du skal passe på dig selv, at du skal lufte ud overfor de (måske få) som forstår dig, som kan føle din smerte og sætte sig 100 % ind i den.. med tiden vil smerte hele lidt, men ALDRIG forsvinde og ALDRIG blive glemt helt.

Se problemet er bare, at der er ingen der forstår mig. Det beviser den ene julegave bare. F***me om der íkke er en der giver Anastasia et par tvillinge dukker, armen altså, måtte i dag forklare Peter, hvorfor jeg gerne vil have den byttet, men ved næsten ikke og jeg skal...

Anmeld

27. december 2011

Kofoed.

Maja84 skriver:

Hvad jeg ved af så desværre nej, og tror netop hun har brug for forståelse og nogle at tale med om sin sorg. Men snakker ikke længere med den del af familien da jeg har valgt min biologiske far fra, men håber det bliver bedre med tiden. Personligt synes jeg ikke man kan behandle andre sådan ved ikke at anerkende den sorg der er, og som kun er helt naturlig. Ikke noget jeg ønsker for nogen, Og selvom i Har en skøn pige udfylder det jo ikke den plads og tomhed for lillesøster. Har man ik noget pænt at sige kan folk i Det mindste holde mund.
Håber i snart finder mere forståelse fra folk

Håber hun klare sig.

Netop, håber bare folk kunne forstå det.

Anmeld

27. december 2011

Kofoed.

Nessie skriver:

Håber I får en rigtig god jul

Den var okay, men et sæt tvillingedukker kunne chokkere mig så meget, at jeg faktisk med det samme glemte hvem der har givet dem.

Anmeld

27. december 2011

Laulund87

Kofoed. skriver:

Det går ok, altså har det bedre omtalende emne, men er tilgengæld fuldstændig udkørt, kan ikke overskue noget som helst længere, grundet jeg er så træt. Anastasia sover heldigvis igennem de fleste nætter ellers tager peter hende, så jeg kan få 8 - 10 timers søvn. Grunden til jeg er træt er fordi jeg har en blodprocent på 5,6, bør være på 7 og har et d vitamintal på 7, bør være på 85. Er pt på intens pillekur, for at få tallene på, men bliver tidligst nogenlunde ok til slut januar og mit d vitamin tal bliver nok først ok til sommeren en gang.

Derudover kæmper jeg med humøret, grundet jeg er så træt, har jeg INTET overskud og må tit angive Anastasia, så jeg ikke begynder at råbe af hende, derfor går Peter hjemme på fuldtid igen, imorgen skal jeg til læge og evt sygemeldes, så vi ikke begge skal opbruge barselen, inden jeg bliver operaret (hvor jeg ikke vil kunne gå det første stykke tid), hvilket jo igen vil blive et problem med Anastasia.

Men hun har det super og klare sig så godt, hun kan stå, hvor man kun skal holde hast i hendes hænder, for at hun kan holde balancen, synes det er så sejt, hun er jo kun lige rundet de tre måneder, dog er baghovedet blevet lidt skræv og alt vi gør når hun ligger og sover, virker ikke. Hun skubber det bare til siden.

Hvorfor får du ikke indsprøjtninger med vitamin?? Det gør jeg når jeg mangler D-vitamin for det virker næsten øjeblikkeligt! Jeg har også været i seriøs mangel førhen.. Ked ked af at høre at du er så træt

Anmeld

27. december 2011

Kofoed.

Laulund87 skriver:

Hvorfor får du ikke indsprøjtninger med vitamin?? Det gør jeg når jeg mangler D-vitamin for det virker næsten øjeblikkeligt! Jeg har også været i seriøs mangel førhen.. Ked ked af at høre at du er så træt

Ved det ikke, har ikke sprugt, men tager jo en bib masse hver dag. og det skulle virke allerede, men åbenbart ikke nok på mig, så skal tjekkes om der er endnu mere i vejen om et par uger, hvis det stadig ikke virker.

Ved du hvad dit tal var?

Anmeld

27. december 2011

Laulund87

Kofoed. skriver:

Ved det ikke, har ikke sprugt, men tager jo en bib masse hver dag. og det skulle virke allerede, men åbenbart ikke nok på mig, så skal tjekkes om der er endnu mere i vejen om et par uger, hvis det stadig ikke virker.

Ved du hvad dit tal var?

Jeg ved ikke hvad mit tal var.. Jeg ved bare at jeg blev ringet op at jeg skulle komme med det samme og få indsprøjtninger! Dem skulle jeg have jævnligt og det var tæt på at få alvorlige konsekvenser fordi jeg var så meget i mangel.

Synes du skal høre din læge om hvorfor du ikke skal det Det er jo ikke holdbart at du skal vente på at pillerne virker når du har det sådan.

Anmeld

27. december 2011

MaybeBaby

Kofoed. skriver:

Nu er det i dag 6 måneder og 2 dage siden vi fik meldningen "jeg kan ikke finde hjerteaktivitet og hun er for lille". Hvor det helt op, allerede så lang tid siden. (Klokken er på skrivede tidspunkt 00:32, ergo mandag )

Jeg ved, jeg begik mine fejl der i foråret/sommeren, jeg håndterende det hele forkert, men hvad skulle jeg ellers gøre, folk anerkendte/anerkender hende ikke som et "mistet barn", hun er mit mistet barn, hun er Anastasia's lillesøster hun er alt det jeg drømte om, men ville nu gerne vente et par år med tvillinger og "bare" starte med en. Hele min barndom drømte jeg om de sødeste tvillinge piger, har altid vist det var muligt, men har også altid tænkt/troet, at jeg skulle slutte af med dem (kan jeg nu stadig, men hvilket savn ville det ikke give os alle, hvis det blev sådan?).
Ja hun gik til 20+, ja der var stadig en, men NEJ, det er ikke nok, det var ikke det vi forberedte os på, vi flyttede i 21. uge (den uge hun "gik til", selvironi der sparker røv) til noget større, noget der var plads til to børn i, men egen have, masser af plads, store rum, tæt på mine forældre (hjælp), tæt på indkøb og offentlig transport (ingen bil og kun kæresten der har kørekort). Vi havde aftalt barne/klapvogn, vi havde aftalt indretning, hverdag, dåb, fadder og navne, alt var bare klart, nu manglede vi bare dem, vi håbede de ville vente til minimum 34+, men frygtede de ville komme meget før. ALT VAR PÅ PLADS.
Derfor såre det mig næsten mere at folk kommer med den der, "jamen i fik da i det mindste en" eller "nårh, der var to", som om det er en selvfølge, at sorgen bliver mindre, bare fordi der var en mere. Anasatasia er ikke en mere, men en ANDEN. De var forskellige, de var to individer. Bare se på scanningerne, hun var så aktiv og stædig, hvorimod Anastasia gjorde som hun skulle.
Jeg ved godt, at indtil 22+0 er det en sen spontan abort, men når vi først finder ud af det 23+4, hvad så, hvad betyder det, hvorfor bliver det så ikke anerkendt som en død fødsel, hvorfor skal vi kæmpe med, at få hende anerkendt som et tab, hvorfor er det ikke en selvfølge, at man får støtte til begravelse osv? Forstår ikke hvorfor hun bliver betragtet som "organisk rest", armen for ....
Og hvorfor er der altid nogen der er så dobbelmoralske, både herinde, på andre babysites og i den "virkelige" verden. Jeg måtte ikke komme ind i en "miste barn" gruppe på en anden site, for jeg fuldførte jo graviditeten og fik et barn, selvom hun "gik til" (hader det udtryk) i 21. uge og andre der mistede deres eneste barn i uge 15 godt må "være med". "Bare fordi der var to".
Men de er ikke de eneste, mangler støtte fra familie, venner, bekendte og ikke mindst kæresten nu. Ved ikke hvorfor, man det er virkelige "ude af øje, ude af sind", det er jo ikke første gang vi har mistet nogen, min mor døde i 98 og kærestens far i 03, så de burde den vide, at sorgen ligger dyb, enhver mor har oplevet hvilken kærlighed det opstår når testen er positiv og for hver eneste dag der går, bliver den bare større og større. Og standart scanningerne er overstået, er alt bare virkeligt, derefter bør det ikke kunne går galt. Hvis der kun var en, ville morens verden går fuldstædig under. Og hun ville få støtte, spørgsmål, anerkendelse og forståelse med det samme og havde den resten af livet. HVORFOR ER DET ANERLEDES HER? Ja, vi skal ikke starte helt forfra, men stadig. HUN VAR DER, HUN ER STADIG I MIT HJERTE, MIN SORG, MIN BYRDE, MIN KÆRLIGHED, MIN ENGEL.

Jeg ved godt verden er uretfærdig.

Nårh jamen, tilbage til sporet, tog en anden drejning end planlagt, men skønt at komme af med sine frustrationer, nu hvor man venter på Anastasia gider vågne til sin aftensmad (hun har den mærkligste soverytme).

Hvordan har de sidste 6 måneder været.... Jo, den første 1½ måned var hård, jeg levede overfaldisk og "gjorde som jeg skulle", troede faktisk det var tydeligt, at der var noget helt galt, men enten opfattede folk det ikke ellers så de noget i mig, der gjorde de ikke turde sige/gøre noget. Jeg lukker mig rigtig meget inde og stoppede meget af kontakten til alle og røg jo ind og ud af sygehuset, mindst 2 gange i ugen var jeg derinde, enten til det ene, andet eller 3.
Så skete der noget, jeg kom ind til min nye jordemoder, vi er så enes i tankegang og hun er afdelings jordemoder, hvilket jo betyder, hun har været igennem lidt af hvert, oplevet en masse og ja, hendes ord er lov, så da de måtte aflyse min tid pga hun var på ferie og kaos på fødegangen, så blev hun noget sur og satte dem vidst lidt på plads. Hun foreslog simple ting, lave en to do plan, hvornår skulle der vaskes tøj, laves mad, gå i bad osv. Stille og roligt fik jeg en hverdag igen, lige til sommerferien, men jeg skulle bestemt ikke noget, tænk hvis jeg ramte ind i nyfødte tvillinge piger....
Som blev jeg 21 og dagen efter hed 34+0, nu "måtte" hun komme ud. INTET SKETE eller jo slimproppen løsnede sig om torsdagen 33+4, hvilket betød jeg "slimede" resten af graviditeten. Ventetiden bliver bare lang, men talte dagene ned til igangsættelsen.
17 dage før havde vi 3 år dag, underlig, men dejlig dag.
19 september, igangsættelses begynder dramatisk. Ureelmæssig hjertelyd, 24 timer til at føde ellers må hun tages ud. Fedt, sej da endelig det til en der i forvejen frygter alt omkring graviditeten og allerede har lagt lidt følelsesmæssig afstand til sit barn.
20 september. Hun kom selv ud, yes noget blev da normalt, dog faldt hjertemåleren da lige af midt under det hele, panik.
Dage på sygehuset var lyserøde, alt var godt (opnær besøget af kapelbetjenten, tak fordi du var der anette ). Men så kom vi hjem, amningen mislykkes og jeg gav gradvis op.
Begravelse, dåb og hver dagen som forældre blev planlagt og afholdt. Kæresten får en depression, sundhedsplejeske overreagere (ingen undskyldning), starter til psykolog, bemærker endelig den følelsemæssige afstand og har siden kæmpet hver dag med den. Det tog 3 uger fra kæresten fik første smil, til jeg gjorde det. Idag er det næsten normalt, dog såre det mig ikke, at hun græder, det suger min energi og jeg bliver hurtig irreteret på hende, men kan nemt tisse færdig eller lige hælde min mad op, før end jeg er hos hende igen og hun er super med i forhold til hendes alder, så noget må jeg gøre rigtig. Idag kan jeg godt mærke sus af kærlighed, hvor jeg for 3 uger siden bare gav hende til kæresten og gik ind på toilet, der har vi nemlig helle.

Jeg kunne godt på nogle måde have brugt, at vi skulle starte forfra, det ville gøre afslutningen af hende færdig, inden vi skulle starte med Anastasia, det kunne havde gjort mig mere klar til Anastasia. Jeg føler hun er gået glip af noget pga min håndtering af sorgen og det manglede pusterum. Jeg kan sagtens sove igennem hendes gråd og lade hende passe ude i flere timer, ak, jeg nyder det.

Nu begynder kampen "hvad så nu, hvordan går jeg fremadrettet?" bare. Og det er ingen hjælp, at vægten går totalt i selvsving og påstår jeg vejer 110 kg, jeg kan ikke passe mine bukser, jeg er træt hele tiden og selvtilliden er bare i bund og når ja, et knirkede forhold (det har dog været meget værre). Pt lyder planen, Anastasia udvirkling skal foresætte normal, madenvanerne skal byrdes, motion skal blive en fast del af hverdagen, min selvtillid skal bygges op og troen på forholdet skal findes frem igen.

Langt, dybtegående og måske forvirrede indlæg der tog 1½ time om at blive skrevet, hun vågnede jo midt vejs igennem Nu vil jeg hoppe i seng. Sov godt Tak fordi i gad læse og i skal lige have et  for at være nået til bunds

- Kofoed.

Ja, jeg hører jo ikke til herinde og håber aldrig jeg kommer til det, men jeg hører jo sammen med dig! Og sikke jeg har tænkt på dig, Ana, Peter og din anden datter, der i mit hovede på alle måder netop VAR din datter. Højtelsket ligesom Ana. Jeg er lige her, hvis du nogensinde skulle have brug for at snakke med én, der ikke er jordmor, psykolog, læge, men MOAR! Stort kram smukke Betinna!

Anmeld

27. december 2011

Kofoed.

Laulund87 skriver:

Jeg ved ikke hvad mit tal var.. Jeg ved bare at jeg blev ringet op at jeg skulle komme med det samme og få indsprøjtninger! Dem skulle jeg have jævnligt og det var tæt på at få alvorlige konsekvenser fordi jeg var så meget i mangel.

Synes du skal høre din læge om hvorfor du ikke skal det Det er jo ikke holdbart at du skal vente på at pillerne virker når du har det sådan.

Måske der er nogle bivirkninger på spøjrten der gør hun valgte dem fra, eller nemmere, det var altså sygeplejesken der sagde hvad jeg skulle gøre, men min læge sagde ikke noget i fredags da jeg havde en akuttid. Men min blodporcent er allerede normal, hvilket er ufattelig hurtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.