Tiden går hurtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2011

Kofoed.

Mille83 skriver:

Jeg vil ikke forlade dig uden og sende et knus 

Jeg er uforstående overfor at du ikke må være i en mistet gruppe, du har jo mistet en, også er det vel irrelevant om du også har fået en, dem der styrer den gruppe er vist ikke så forstående alligevel........

For den du fik var ikke den du mistede, det må være så hårdt at håndtere for dig, specielt fordi ingen anerkender den anden tvilling som et tab, sådan har jeg hvertfald forstået det, også er hjælpen svær at få. 

Tak for svaret Jeg forstår det heller ikke. Jeg synes der er stor forskel på min oplevelse og så fx Christina78. Hun nåede at havde sin lille pige i en lille måned, de var hele turen igennem, hvor vi kun så hende på scanninger. ved ikke hvordan det skal forklares, men der er en forskel i dødfødt og børne død, så vil ikke kræve det samme, men ville rigtig gerne bare ses og anerkendes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

l.kjoeller

Det er et kæmpe tab. føler så meget med dig

Anmeld

28. november 2011

Muhmi

Kan godt forstå du synes det hårdt, man begynder jo at elske sine/sit barn ligeså snart man ser testen er positiv!

Jeg bliver også mødt med undrene blikke når jeg fortæller jeg har mistet tvillinger, så spørger de om hvordan og så fortæller jeg at det var i uge 8... Nå jamen så er det jo sådan set ligemeget.... Ifølge dem...

Nej det ikke ligemeget, de var mine babyer og jeg har ALTID gerne ville have tvillinge-piger og mit hjerte fortalte mig at de var mine små tvillinge-piger... Jeg fik bare aldrig lov at møde dem... Det er over et år siden det skete, men jeg får da stadig tåre i mine øjne, når jeg tænker på hvad jeg er gået glip af... Selvfølgelig elsker jeg Silas højere end noget andet og jeg ville aldrig bytte ham for noget i verdenen... Men jeg ville så gerne også have haft dem der var lige før ham....

Og ja jeg ved godt det slet ikke er det samme som dig, fordi du har mærket hende og hørt hendes hjerte slå...

Men det gør stadig ondt, ligemeget om det er en SA/MA eller om det er en dødfødsel..... Som sagt, så knytter man bånd ligeså snart man ser testen.....

Anmeld

28. november 2011

th

Kofoed. skriver:

Nu er det i dag 6 måneder og 2 dage siden vi fik meldningen "jeg kan ikke finde hjerteaktivitet og hun er for lille". Hvor det helt op, allerede så lang tid siden. (Klokken er på skrivede tidspunkt 00:32, ergo mandag )

Jeg ved, jeg begik mine fejl der i foråret/sommeren, jeg håndterende det hele forkert, men hvad skulle jeg ellers gøre, folk anerkendte/anerkender hende ikke som et "mistet barn", hun er mit mistet barn, hun er Anastasia's lillesøster hun er alt det jeg drømte om, men ville nu gerne vente et par år med tvillinger og "bare" starte med en. Hele min barndom drømte jeg om de sødeste tvillinge piger, har altid vist det var muligt, men har også altid tænkt/troet, at jeg skulle slutte af med dem (kan jeg nu stadig, men hvilket savn ville det ikke give os alle, hvis det blev sådan?).
Ja hun gik til 20+, ja der var stadig en, men NEJ, det er ikke nok, det var ikke det vi forberedte os på, vi flyttede i 21. uge (den uge hun "gik til", selvironi der sparker røv) til noget større, noget der var plads til to børn i, men egen have, masser af plads, store rum, tæt på mine forældre (hjælp), tæt på indkøb og offentlig transport (ingen bil og kun kæresten der har kørekort). Vi havde aftalt barne/klapvogn, vi havde aftalt indretning, hverdag, dåb, fadder og navne, alt var bare klart, nu manglede vi bare dem, vi håbede de ville vente til minimum 34+, men frygtede de ville komme meget før. ALT VAR PÅ PLADS.
Derfor såre det mig næsten mere at folk kommer med den der, "jamen i fik da i det mindste en" eller "nårh, der var to", som om det er en selvfølge, at sorgen bliver mindre, bare fordi der var en mere. Anasatasia er ikke en mere, men en ANDEN. De var forskellige, de var to individer. Bare se på scanningerne, hun var så aktiv og stædig, hvorimod Anastasia gjorde som hun skulle.
Jeg ved godt, at indtil 22+0 er det en sen spontan abort, men når vi først finder ud af det 23+4, hvad så, hvad betyder det, hvorfor bliver det så ikke anerkendt som en død fødsel, hvorfor skal vi kæmpe med, at få hende anerkendt som et tab, hvorfor er det ikke en selvfølge, at man får støtte til begravelse osv? Forstår ikke hvorfor hun bliver betragtet som "organisk rest", armen for ....
Og hvorfor er der altid nogen der er så dobbelmoralske, både herinde, på andre babysites og i den "virkelige" verden. Jeg måtte ikke komme ind i en "miste barn" gruppe på en anden site, for jeg fuldførte jo graviditeten og fik et barn, selvom hun "gik til" (hader det udtryk) i 21. uge og andre der mistede deres eneste barn i uge 15 godt må "være med". "Bare fordi der var to".
Men de er ikke de eneste, mangler støtte fra familie, venner, bekendte og ikke mindst kæresten nu. Ved ikke hvorfor, man det er virkelige "ude af øje, ude af sind", det er jo ikke første gang vi har mistet nogen, min mor døde i 98 og kærestens far i 03, så de burde den vide, at sorgen ligger dyb, enhver mor har oplevet hvilken kærlighed det opstår når testen er positiv og for hver eneste dag der går, bliver den bare større og større. Og standart scanningerne er overstået, er alt bare virkeligt, derefter bør det ikke kunne går galt. Hvis der kun var en, ville morens verden går fuldstædig under. Og hun ville få støtte, spørgsmål, anerkendelse og forståelse med det samme og havde den resten af livet. HVORFOR ER DET ANERLEDES HER? Ja, vi skal ikke starte helt forfra, men stadig. HUN VAR DER, HUN ER STADIG I MIT HJERTE, MIN SORG, MIN BYRDE, MIN KÆRLIGHED, MIN ENGEL.

Jeg ved godt verden er uretfærdig.

Nårh jamen, tilbage til sporet, tog en anden drejning end planlagt, men skønt at komme af med sine frustrationer, nu hvor man venter på Anastasia gider vågne til sin aftensmad (hun har den mærkligste soverytme).

Hvordan har de sidste 6 måneder været.... Jo, den første 1½ måned var hård, jeg levede overfaldisk og "gjorde som jeg skulle", troede faktisk det var tydeligt, at der var noget helt galt, men enten opfattede folk det ikke ellers så de noget i mig, der gjorde de ikke turde sige/gøre noget. Jeg lukker mig rigtig meget inde og stoppede meget af kontakten til alle og røg jo ind og ud af sygehuset, mindst 2 gange i ugen var jeg derinde, enten til det ene, andet eller 3.
Så skete der noget, jeg kom ind til min nye jordemoder, vi er så enes i tankegang og hun er afdelings jordemoder, hvilket jo betyder, hun har været igennem lidt af hvert, oplevet en masse og ja, hendes ord er lov, så da de måtte aflyse min tid pga hun var på ferie og kaos på fødegangen, så blev hun noget sur og satte dem vidst lidt på plads. Hun foreslog simple ting, lave en to do plan, hvornår skulle der vaskes tøj, laves mad, gå i bad osv. Stille og roligt fik jeg en hverdag igen, lige til sommerferien, men jeg skulle bestemt ikke noget, tænk hvis jeg ramte ind i nyfødte tvillinge piger....
Som blev jeg 21 og dagen efter hed 34+0, nu "måtte" hun komme ud. INTET SKETE eller jo slimproppen løsnede sig om torsdagen 33+4, hvilket betød jeg "slimede" resten af graviditeten. Ventetiden bliver bare lang, men talte dagene ned til igangsættelsen.
17 dage før havde vi 3 år dag, underlig, men dejlig dag.
19 september, igangsættelses begynder dramatisk. Ureelmæssig hjertelyd, 24 timer til at føde ellers må hun tages ud. Fedt, sej da endelig det til en der i forvejen frygter alt omkring graviditeten og allerede har lagt lidt følelsesmæssig afstand til sit barn.
20 september. Hun kom selv ud, yes noget blev da normalt, dog faldt hjertemåleren da lige af midt under det hele, panik.
Dage på sygehuset var lyserøde, alt var godt (opnær besøget af kapelbetjenten, tak fordi du var der anette ). Men så kom vi hjem, amningen mislykkes og jeg gav gradvis op.
Begravelse, dåb og hver dagen som forældre blev planlagt og afholdt. Kæresten får en depression, sundhedsplejeske overreagere (ingen undskyldning), starter til psykolog, bemærker endelig den følelsemæssige afstand og har siden kæmpet hver dag med den. Det tog 3 uger fra kæresten fik første smil, til jeg gjorde det. Idag er det næsten normalt, dog såre det mig ikke, at hun græder, det suger min energi og jeg bliver hurtig irreteret på hende, men kan nemt tisse færdig eller lige hælde min mad op, før end jeg er hos hende igen og hun er super med i forhold til hendes alder, så noget må jeg gøre rigtig. Idag kan jeg godt mærke sus af kærlighed, hvor jeg for 3 uger siden bare gav hende til kæresten og gik ind på toilet, der har vi nemlig helle.

Jeg kunne godt på nogle måde have brugt, at vi skulle starte forfra, det ville gøre afslutningen af hende færdig, inden vi skulle starte med Anastasia, det kunne havde gjort mig mere klar til Anastasia. Jeg føler hun er gået glip af noget pga min håndtering af sorgen og det manglede pusterum. Jeg kan sagtens sove igennem hendes gråd og lade hende passe ude i flere timer, ak, jeg nyder det.

Nu begynder kampen "hvad så nu, hvordan går jeg fremadrettet?" bare. Og det er ingen hjælp, at vægten går totalt i selvsving og påstår jeg vejer 110 kg, jeg kan ikke passe mine bukser, jeg er træt hele tiden og selvtilliden er bare i bund og når ja, et knirkede forhold (det har dog været meget værre). Pt lyder planen, Anastasia udvirkling skal foresætte normal, madenvanerne skal byrdes, motion skal blive en fast del af hverdagen, min selvtillid skal bygges op og troen på forholdet skal findes frem igen.

Langt, dybtegående og måske forvirrede indlæg der tog 1½ time om at blive skrevet, hun vågnede jo midt vejs igennem Nu vil jeg hoppe i seng. Sov godt Tak fordi i gad læse og i skal lige have et  for at være nået til bunds

- Kofoed.

Kære dig

jeg mener ikke tidligere, at jeg har skrevet med dig, men har fuldt dig tæt ved siden af. Men jeg er sikker på at det er ikke noget du har gjort forkert.

Jeg har ikke selv prøve dette, men jeg har 2 veninder den ene fik en dreng i juli (der skulle også have været 2, men de mistede den ene dreng undervejes, de har aldrig fundet ud af hvorfor) Hun har det ligesom dig og jeg har snakket rigtig meget med hende, da hun synes det er svært at alle sige, jamen du har jo en så skal du jo være glad...
Hun synes det er super hårdt.

Jeg har snakket med hende om at det er meget vigtig at de også snakke om deres lille guldklump som de mistede og de vil fortælle deres dreng at han skulle have haft en bror, så han lever videre sammen med dem. Samt at fortælle folk at de faktisk skulle have haft 2 drenge, og det er hårdt at de ikke begge to er ved dem.

Den anden veninde mistede nummer 2 i uge 15, og hun synes det var underligt og mærkeligt, men hun har det ikke så svært lige nu, fordi de ikke fik svar på om det var en dreng eller pige, dog tror jeg det kommer snart, da hendes søster venter tvilligere nu og snart skal føde, så er det med at være der for hende også.

Synes helt klart du skal lukke ørene for dem der mener at du ikke har noget at være ked af, for det er da det væreste man kan forstille sig, at miste et barn og så er det lige meget om det er i uge 6, 20, under fødslen eller senere i livet.

Jeg håber virkelig at I kommer igennem dette og at I får det godt sammen og bliver en lille dejlig familie, og hvor jeres guldklup altid vil være en del af jer.

Er sikker på at når tid kommer, får du også styr på det hele igen.

Anmeld

28. november 2011

Mille83

Kofoed. skriver:

Tak for svaret Jeg forstår det heller ikke. Jeg synes der er stor forskel på min oplevelse og så fx Christina78. Hun nåede at havde sin lille pige i en lille måned, de var hele turen igennem, hvor vi kun så hende på scanninger. ved ikke hvordan det skal forklares, men der er en forskel i dødfødt og børne død, så vil ikke kræve det samme, men ville rigtig gerne bare ses og anerkendes.

Jeg tror ikke at nogen har det på samme måde, det er meget svært og sætte sig ind i andres situationer. 

Men selvfølgelig skal du anerkendes for du har jo mistet et barn, tvilling eller ej, så fik du kun en, ved ikke om der evt er en gruppe her på baby.dk du kan komme ind i, så du kan snakke med folk som har været i samme situation... 

Anmeld

28. november 2011

Christina.78

Kofoed. skriver:

Det at miste et barn uanset hvornår, er det samme - det skal ikke overgå nogle forældre overhovedet !

Dit tilfælde er i så stor grad forskelligt fra mit, fodi jeg nåede at opleve min skønne datter for en kort stund..du har "kun" haft scanningsbilleder og scanninger at se på- det er en stor forskel..du har kun på den måde lært din lille blomst at kende..og kan kun tænke mig til hvordan du har det, da jeg ikke ventede tvillinger..den ene tvilling vil nok altid minde jer om at der skulle have været to..ved ihvertfald fra et andet par jeg mødte på sygehuset der også mistede den ene at det bestemt ikke er let den dag idag..jeg kan jo kun kigge på Emma's lillesøster Cecilie og tænke, I kunne have fulgtes ad i så meget men fik ikke lov til det..

og er der noget i verden jeg ikke forstår så er det når folk siger ved tvillinge tab ; Nå men I har jo stadig den anden tvilling! Men det er jo fordi folk der ikke har prøvet noget lignende, vil aldrig kunne sætte sig ind i det..og at du ikke skal have adgang i diverse foras er da fuldstændig latterligt..du har mistet et barn uanset hvad..

Her på baby er du ihvertfald velkommen..(kunne da egentlig godt tænke mig at vide hvilket andet forum der ikke vil godkende dig som medlem, for det må sgi da være en der ikke tænker klart der bestyrer det)

Men som altid er du så velkommen til at læsse af på mig uanset hvad det drejer sig om..

Anmeld

28. november 2011

Frk-Lotusblomst

Kæreste sødeste Kofoed.

Du skal have det største ..Hvor er det flot skrevet. Du er så stærk. Jeg beundre dig... Jeg forstår dine frustrationer... Jeg forstår du blvier vred på dem der ikke støtter og kommer med latterlige kommentarer om alt er godt fordi i har Anastasia.... I er blevet beriget med den skønneste lille datter.... Meeen, hendes søster mangler.og det vil hun altid gøre.. Folk glemmer at i under esten af graviditeten hver dag vidste at du bar jeres raske datter men også jeres døde... De glemmer ar både den dag der skete noget fantastisk - fødslen af Anastasia skulle du også føde en død tvilling b...
Det er slet ikke til sammenligning med senaborter med 1 død bebs... Jeg forstår dine frustrationer.. Jeg anerkender din vrede og jeg hører hvad du siger..

Hvor er du dog stærk.. og hvor er det en flot målsætning du sætter op. Jeg tror på det vil lykkeds for dig. For jer..
Held og lykke skal du have med på vejen sødeste Kofoed..

Anmeld

1. december 2011

Talbutikken

Kofoed. skriver:

Det er også derfor jeg ikke skriver så meget om mine problemer med Anastasia, det er bare ikke så vigtigt, skal nok klare den, har jeg da gjort indtil nu og jeg ved, der er mange der har det værre.

Eller også det med folk skriver, min lille engel. Nej det er ikke en engel, guldkump er mere passende.

Kan også mærke jalouxien sidder dybt i mig. Hver evig eneste gang baby-støv (nu twinny) skriver noget bliver jeg irriteret, hvorfor må hun, hendes var endda enæggende, ergo højere risiko for komblikationer, hun var til scanning hele tiden, hvis vi nu havde været det, måske ville fejlen så være opdaget. Men den skønne kvinde og hendes skønne drenge kan jo ikke gøre for det.

Ved ikke om du også havde det i starten, men jeg føler lidt jeg mistede dem begge og skal først nu starte tilknytningen til Anastasia, føler nogen gange hun bare er et låne barn som snart skal afleveres tilbage.

Men jeg føler så meget for dig, min oplevelse er på ingen måde den samme, puha, hun var jo lige begyndt at blive til en kvinde. Forstår ikke hvordan du er kommet så flot igennem det.

Jeg føler ikke, at jeg har mistet dem begge min i takt med Felicias ulykke mistede jeg noget af mig selv.. Så Madicken få aldrig lov til at opleve mig som jeg var, men kun som jeg er nu.. Og ja jeg kunne bedre lide mig som jeg var.

Jeg var skrækslagen for at jeg ville afvise hende ved fødslen, skrægslagen for at jeg ikke ville kunne amme hende, skrægslagen for at jeg ikek ville kunne drage den samme omsorg for hende som jeg har med de andre.. Heldigvis blev min frygt gjort til skamme.

Men jeg er ked af at Madicken aldrig få lov at lære Felicia at kende og at Felicia aldrig fik lov til at holde hende..

Og nej fortæller heller ikke så meget om mine følser, for som du også skriver så overlever jeg og har gjort det indtil nu, så hvorfor skulel det ikke forsætte sådan.. Og i bud og grund, må¨man indse at når man har mistet det mest dyrebare man har, ja så stor man alene, man skal være den stærkeste af alle, fordi ingen alligevel aldrig helt forstå.

Anmeld

1. december 2011

Talbutikken

Christina.78 skriver:

Det at miste et barn uanset hvornår, er det samme - det skal ikke overgå nogle forældre overhovedet !

Dit tilfælde er i så stor grad forskelligt fra mit, fodi jeg nåede at opleve min skønne datter for en kort stund..du har "kun" haft scanningsbilleder og scanninger at se på- det er en stor forskel..du har kun på den måde lært din lille blomst at kende..og kan kun tænke mig til hvordan du har det, da jeg ikke ventede tvillinger..den ene tvilling vil nok altid minde jer om at der skulle have været to..ved ihvertfald fra et andet par jeg mødte på sygehuset der også mistede den ene at det bestemt ikke er let den dag idag..jeg kan jo kun kigge på Emma's lillesøster Cecilie og tænke, I kunne have fulgtes ad i så meget men fik ikke lov til det..

og er der noget i verden jeg ikke forstår så er det når folk siger ved tvillinge tab ; Nå men I har jo stadig den anden tvilling! Men det er jo fordi folk der ikke har prøvet noget lignende, vil aldrig kunne sætte sig ind i det..og at du ikke skal have adgang i diverse foras er da fuldstændig latterligt..du har mistet et barn uanset hvad..

Her på baby er du ihvertfald velkommen..(kunne da egentlig godt tænke mig at vide hvilket andet forum der ikke vil godkende dig som medlem, for det må sgi da være en der ikke tænker klart der bestyrer det)

Men som altid er du så velkommen til at læsse af på mig uanset hvad det drejer sig om..

Desværre er der flere derude, som selv har mistet og hvor man endelig forventer at de forstår.. Men når det så kommer til stykket kan de ikke andet end at rumme deres egen sorg.

Feks. I den sorge grupper hvor jeg har tilknytning, fik jeg forleden afvide fra en af de andre medlemer, som mistede under fødslen, at en af de andre medlemmer som har mistet en stoor pige, var kommet over til hende i pausen, ved vores første møde... hun sagde " Det er ikke fordi at jeg ville blande mig eller noget, MEN I KAN JO BARE FÅ EN NY, I ER STADIGVÆK UNGE"

Ja, den genside forståelse som der forventet i sådan et forrum, var tydligt ikke tilstede... Jeg BLEV SÅ FORARGET DA JEG HØRTE DET!!!

Anmeld

1. december 2011

Christina.78

ja man skal kunne rumme andres sorg også, men selvom det "kun" er 4 år siden, så synes jeg selv, jeg er istand til at lytte til andres sorg..synes jeg er kommet godt langt i processen..det gør ondt, ja, men ikke som i starten..vil gerne hjælpe andre i samme situation for at få dem til at indse at de i´kke er alene..

Ville aldrig kunne smide sådan en bemærkning..ved hvor den rammer..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.