En tabertråd som forpligter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2011

Frøken J.

Vivian87 skriver:

I mine øjne vil du altid være smuk kære Janne, men selvfølgelig skal du have ALT den opbakning jeg har at give dig  

Det er SUPER sejt af dig at ville inddrage os i det på den måde, det er jeg sgu ikke sikker på jeg ville ha modet til, men er sikker på at jeg vil kunne blive inspireret af dig når engang min lille pige er kommet til verden og det blir min tur til at tage kampen op mod de overflødige kg

Hvor er du dog bare sød - Tusind tak!

Håber også på det kan inspirere nogen. Der er ikke noget skønnere end at se vægten gå ned og ned  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Frøken J.

Nå, jeg var egentlig ved at takke jer alle individuelt, men kan godt se, at hvis jeg skal skrive jævnligt her i tråden og takke alle hver gang, så bliver den rimelig lang, og Rose tillader mig slet ikke den slags tid! Så vil bare lige udsende et fælles TAK søde piger! Håber det kan inspirere

I dag er første dag, og jeg synes det er gået godt. Det har været lidt svært fordi vi bare havde NADA mad i køleskabet, så jeg startede dagen med en mælkesnitte. Men det vigtige er også at jeg holder mig inden for mine kalorier (knap 2000 dagligt). Som dagen i dag ser ud, ender jeg på ca. 1800 kalorier, så der er plads til en lille aftensnack. Skal jo ikke i kalorieunderskud, skulle gerne blive ved at have masser af mælk!

Jeg fik også motion i dag. Var egentlig ikke meningen. Men havde en dårlig oplevelse med at tage bussen ind i byen med barnevognen, så jeg besluttede at gå hjem.

Det var lige 5 kilometer, hvoraf de 2,5 var op af en laaang bakke (Randersvej, hele vejen op nede fra havnen af, til jer der bor i Århus). SINDSSYGT HÅRDT med en tung barnevogn med 5,5 kilo baby i + tung pusletaske og to tunge indkøbsposer. Puuuuuhada! Sved på panden til mor. Men så fik jeg jo motion, og det er jo ikke at kimse ad.

Kan godt mærke at jeg er i opstartsfasen og må kæmpe mod trangen. Har 3/4 lækker æblekage i køleren, skabt af selveste Dinna88, men kan jo ikke bare gå at spise af den. Der er jo så nok plads til et ministykke i kaloriebudgettet efter aftensmaden.

Aftensmaden er for første gang i lang tid SUND! Dvs. ikke spaghetti med kødsovs og ti spande revet ost Vi skal have tærte med laks og spinat, og så laver jeg en salat til.

Så jeg vil sige, at dag 1 er ganske fornuftig!

Dagens kalorieregnskab so far:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. november 2011

Giraffen

Frøken J. skriver:

Nå. I morgen er det 7 uger siden jeg fødte Rose, og nu er det på tide at gøre noget ved den vægt og den krop. Jeg sætter først ind med motion efter 8 ugers undersøgelsen d. 6 december, men jeg starter fra i morgen med at sætte ind mod kosten.

Jeg vil logge mit madindtag via madlog.dk, men jeg vil ikke gå i kalorieunderskud, i og med jeg ammer. Jeg vil dog spise sundt, fedtfattigt og varieret med plads til afvigelser en gang imellem, og så må det blive vægttab ved motion primært!

Jeg har, før jeg blev gravid, tabt en ca. 25 kg, så jeg har prøvet det før. Sidste gang jeg tabte mig, var det en kæmpe motivation, at jeg gik ALL IN med mit vægttab. Jeg bloggede offentligt om det med billeder af kroppen undervejs, tanker, delte mine cm-mål, osv. osv. Og derfor har jeg så oprettet denne tråd! Hvis jeg går seriøst offentlig med det her, er der mindre risiko for at falde i og give op, siger mine erfaringer mig  

Så her er et ærligt indlæg! Undervejs vil jeg enten opdatere her itråden, hvis det bare er en lille ting, eller oprette en ny hvis det er noget større.

Vægt i dag d. 27/11-11: 82 kilo
Målvægt: 65 kilo
Kilo tabt so far: Ingen
Kilo til mål:  17 kilo

Kropsmål:

Højde: 170 cm
Overarm: 28,5 cm
Talje: 91 cm
Mave ved navlen: 108 cm
Hofter: 115 cm
Lår: 67 cm
Lægge: 42 cm

Håber på jeres støtte og opbakning, så jeg kan nå mit mål!

Og dagens ærlige billeder ved 82 kg. 7 uger efter fødslen:

Bare lige en masse opbakning og GOGOGO herfra  hvor er du sej at du bare går ALL IN men jeg kan godt følge dig i at det ofte er den mest motiverende måde at gøre det på hvad gør du i når det kommer til motion? fitness, holdtimer, løbeture i skoven? 

Anmeld

28. november 2011

Frøken J.

Giraffen skriver:

Bare lige en masse opbakning og GOGOGO herfra  hvor er du sej at du bare går ALL IN men jeg kan godt følge dig i at det ofte er den mest motiverende måde at gøre det på hvad gør du i når det kommer til motion? fitness, holdtimer, løbeture i skoven? 

Taaaak

Jamen det bliver nogle gode gåture med barnevognen, cykling på motionscyklen herhjemme og brug af min kærestes håndvægte, og så motionsspil på Kinecten Har desværre ikke råd til at gå i fitness :/ 

Anmeld

28. november 2011

Giraffen

Frøken J. skriver:

Taaaak

Jamen det bliver nogle gode gåture med barnevognen, cykling på motionscyklen herhjemme og brug af min kærestes håndvægte, og så motionsspil på Kinecten Har desværre ikke råd til at gå i fitness :/ 

det lyder også som nogle goe goe alternativer  

Anmeld

28. november 2011

Anette&Sophia

Frøken J. skriver:

Nå. I morgen er det 7 uger siden jeg fødte Rose, og nu er det på tide at gøre noget ved den vægt og den krop. Jeg sætter først ind med motion efter 8 ugers undersøgelsen d. 6 december, men jeg starter fra i morgen med at sætte ind mod kosten.

Jeg vil logge mit madindtag via madlog.dk, men jeg vil ikke gå i kalorieunderskud, i og med jeg ammer. Jeg vil dog spise sundt, fedtfattigt og varieret med plads til afvigelser en gang imellem, og så må det blive vægttab ved motion primært!

Jeg har, før jeg blev gravid, tabt en ca. 25 kg, så jeg har prøvet det før. Sidste gang jeg tabte mig, var det en kæmpe motivation, at jeg gik ALL IN med mit vægttab. Jeg bloggede offentligt om det med billeder af kroppen undervejs, tanker, delte mine cm-mål, osv. osv. Og derfor har jeg så oprettet denne tråd! Hvis jeg går seriøst offentlig med det her, er der mindre risiko for at falde i og give op, siger mine erfaringer mig  

Så her er et ærligt indlæg! Undervejs vil jeg enten opdatere her itråden, hvis det bare er en lille ting, eller oprette en ny hvis det er noget større.

Kropsmål:

SUPER FEDT!
jeg glæder mig til at se din "nedgang" ( andet ord for fremgang, nu hvor det gerne skal gå nedad - i kilo )
glæder mig også super meget til de 8 uger er gået, så jeg kan komme igang med at træne igen! puuha.

Anmeld

28. november 2011

annec

Frøken J. skriver:

Kropsmål:

Hold kæft hvor er det sejt af dig!
Vil så gerne gøre det samme som dig.. Du skal nok klare den!

Anmeld

28. november 2011

MaybeBaby

Frøken J. skriver:

Tak søde Mette! Kan kun sige det samme til dig  

Ja men jeg mener det sgu! Med gravid topmave og det hele... Puha, jeg har præcis 10 kg mere end dig og færre cm at have dem på, så jeg er også begyndt at tænke sundt! Vil vildt gerne ned under 85, til når ham her skal døbes i start feb. Måske jeg også skulle tage billeder - og hænge dem på hylden, hvor vi har slik til julen!

Anmeld

28. november 2011

Ka+Ma=Be

MaybeBaby skriver:

Ja men jeg mener det sgu! Med gravid topmave og det hele... Puha, jeg har præcis 10 kg mere end dig og færre cm at have dem på, så jeg er også begyndt at tænke sundt! Vil vildt gerne ned under 85, til når ham her skal døbes i start feb. Måske jeg også skulle tage billeder - og hænge dem på hylden, hvor vi har slik til julen!

Haha den ide kunne jeg godt nuppe!   Så kan det være man kan holde motivationen!

Anmeld

28. november 2011

***S***

Wow! Hvor er det fedt af dig!!

Glæder mig til at følge dig og heppe på dig!!

Held og lykke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.