Menstruation, prævention og alt det der :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2011

Ka+Ma=Be

SaNiNa skriver:

Hihi søde er ret sikker på der er flere mødre som har det som vi to har. Det er ganske normalt de kloge siger man bare skal have gang i det igen inden for et år.

Jamen ved ikke lige hvordan jeg skal beskrive hvordan og hvor det gør ondt ned hvis du tegn en streg fra navlen og til ud mod siderne og så nogle stregner ned fra den streg som der lige er blevet tegnet. det er ikke hele tiden kun en gang i mellem i 1-3 min ad gangen men gør det så ondt at jeg stopper helt op og tager mig til maven.

Håber du forstod hvad jeg mente

Eller vil jeg gerne tegne en tegning og lægge ind hihi

Hehe jeg ved det godt Jeg synes bare det lyder som om, at rigtig mange har fået deres mens allerede!

Det lyder virkelig mystisk  Men smerte er jo også en subjektiv oplevelse. Synes bare det er synd, at du stadig skal være generet, så længe efter fødslen. Håber det snart er ovre!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2011

Ka+Ma=Be

akskovmose skriver:

Er helt med på hvad du mener  Jeg kunne heller aldrig drømme om at "tvinge" ham, det er helt og holdent hans eget valg.. Jeg har også et lidt ambivalent forhold til det, og ved heller ikke om det er den helt rigtige beslutning, det er så endegyldig, og den tanke kan jeg ikke helt forlig mig med.. Men hvad er så alternativet, kondom er no go, både et træls afbræk når "musikken spiller" og så skulle uheldet være ude at skidtet sprang, så er jeg jo gravid igen ( er hyper fertil ) P-piller er præventiv på flere måder, ingen lyst, dårlig humør, og prævention i sig selv, desuden glemmer jeg at tage dem, så er vi ude i det igen, gravid.. hmm, så har vi homonspiralen, men det er så simpel lige nu, har vi ikke råd til de 12-1300.- den koster.. Så her er det varme vand lukket indtil videre..  

Nej for den! Tvang får man aldrig noget godt ud af. Det tror jeg bestemt er vigtigt, at de selv beslutter.
Men jeg kan godt forstå dig. At vide at det er helt slut - det er sq lidt mærkeligt. Min svigerinde skulle sterilliseres (2 akutte kejsersnit i fuld narkose og et ar som var ved at springe - blev derfor anbefalet ikke at få flere børn), men da hun så sad hos lægen brød hun helt sammen! Så blev det bare for virkeligt, og det var hun ikke klar til.

haha, jeg kan kun være enig med kondom og p-piller Jeg har som sådan heller ikke råd til spiralen Men kunne ikke lige se en anden udvej. Så den er købt på kredit - og nu prøver jeg at få min læge til at skrive til lægemiddelstyrrelsen så jeg forhåbentlig får lidt rabat!  

Anmeld

27. november 2011

akskovmose

Katte87 skriver:

Nej for den! Tvang får man aldrig noget godt ud af. Det tror jeg bestemt er vigtigt, at de selv beslutter.
Men jeg kan godt forstå dig. At vide at det er helt slut - det er sq lidt mærkeligt. Min svigerinde skulle sterilliseres (2 akutte kejsersnit i fuld narkose og et ar som var ved at springe - blev derfor anbefalet ikke at få flere børn), men da hun så sad hos lægen brød hun helt sammen! Så blev det bare for virkeligt, og det var hun ikke klar til.

haha, jeg kan kun være enig med kondom og p-piller Jeg har som sådan heller ikke råd til spiralen Men kunne ikke lige se en anden udvej. Så den er købt på kredit - og nu prøver jeg at få min læge til at skrive til lægemiddelstyrrelsen så jeg forhåbentlig får lidt rabat!  

Det råd må jeg hellere lige høre lidt om, hvordan kan man få "rabat"? Det ville jo være helt perfekt 

Anmeld

27. november 2011

Ka+Ma=Be

Det råd må jeg hellere lige høre lidt om, hvordan kan man få "rabat"? Det ville jo være helt perfekt 

Ja, ikk? hehe.

Det kommer an på hvad formålet er med at få spiralen (hvilket jeg ikke helt kan se hvordan de vil bevise!)

Hvis det er for prævention udelukkende, så kan man intet hente. Men hvis det er for at mindske blødninger og smerter, så kan man få tilskud! Meget mærkeligt.

Men altså - lægen skal være med på den, og så skrive til lægemiddelstyrrelsen. Derefter får man et brev, som man, sammen med kvitteringen for spiralen, skal vise nede på apoteket. (ja BESVÆRLIGT ) Men så skulle man kunne få et vist tilskud. Og er man medlem af Danmark er der også noget at hente der.

Jeg har hovedsageligt fået spiral som prævention - men det er bestemt også pga blødningerne. Uden p-piller og spiral har jeg meget smertefulde blødninger, hvilket også var grunden  til, at jeg fik p-piller i første omgang.

Min mutti endte med kun at skulle betale 300-400 kr for den

Puuuh en lang smørre 

Anmeld

27. november 2011

akskovmose

Katte87 skriver:

Ja, ikk? hehe.

Det kommer an på hvad formålet er med at få spiralen (hvilket jeg ikke helt kan se hvordan de vil bevise!)

Hvis det er for prævention udelukkende, så kan man intet hente. Men hvis det er for at mindske blødninger og smerter, så kan man få tilskud! Meget mærkeligt.

Men altså - lægen skal være med på den, og så skrive til lægemiddelstyrrelsen. Derefter får man et brev, som man, sammen med kvitteringen for spiralen, skal vise nede på apoteket. (ja BESVÆRLIGT ) Men så skulle man kunne få et vist tilskud. Og er man medlem af Danmark er der også noget at hente der.

Jeg har hovedsageligt fået spiral som prævention - men det er bestemt også pga blødningerne. Uden p-piller og spiral har jeg meget smertefulde blødninger, hvilket også var grunden  til, at jeg fik p-piller i første omgang.

Puuuh en lang smørre 

Må lige snakke med min læge omkring det, et eller andet skal gøres, for at leve flere år i cølibat, er vist no go  det har været begrænset de sidste 10-11 mdr, det kan vist tælles på en hånd  På et eller andet tidspunkt skal der vist til at ske noget igen.. 

Jeg har hørt for nogle år tilbage, at hvis man bliver indstillet til sterilisation, og når man så kommer til de forskellige samtaler og undersøgelser, hvis de syntes man er for ung, for usikker på beslutningen, prøver de at overtale til en spiral, på deres regning.. 

Anmeld

27. november 2011

Ka+Ma=Be

akskovmose skriver:

Må lige snakke med min læge omkring det, et eller andet skal gøres, for at leve flere år i cølibat, er vist no go  det har været begrænset de sidste 10-11 mdr, det kan vist tælles på en hånd  På et eller andet tidspunkt skal der vist til at ske noget igen.. 

Jeg har hørt for nogle år tilbage, at hvis man bliver indstillet til sterilisation, og når man så kommer til de forskellige samtaler og undersøgelser, hvis de syntes man er for ung, for usikker på beslutningen, prøver de at overtale til en spiral, på deres regning.. 

Hehe, jeg tror nu også at Cølibat ville være no-go her hjemme!
Det er jo ikke sådan lige til med alle de børn heller! Jeg har da mine grubler over, hvordan sexlivet dog skal blive nu hvor man har barn 

Hmm det lyder da interessant! I hvert fald værd at undersøge. Ellers så ja, prøv at tal med lægen om det Det kan være han/hun bedre kan forklare forholdene og kravene.

Anmeld

27. november 2011

akskovmose

Katte87 skriver:

Hehe, jeg tror nu også at Cølibat ville være no-go her hjemme!
Det er jo ikke sådan lige til med alle de børn heller! Jeg har da mine grubler over, hvordan sexlivet dog skal blive nu hvor man har barn 

Hmm det lyder da interessant! I hvert fald værd at undersøge. Ellers så ja, prøv at tal med lægen om det Det kan være han/hun bedre kan forklare forholdene og kravene.

Husker godt første gang vi blev forældre og sexlivet skulle igang igen, det var lidt akavet, også når nu babyen ligger i samme rum og sover.. Der skulle mange forsøg til og endte i starten med at finde et andet værelse, for vi syntes det var en smule mærkelig at der pludselig var en baby i rummet.. Men det kommer med tiden, og et er helt sikker baby opdager intet..  

Anmeld

27. november 2011

Ka+Ma=Be

akskovmose skriver:

Husker godt første gang vi blev forældre og sexlivet skulle igang igen, det var lidt akavet, også når nu babyen ligger i samme rum og sover.. Der skulle mange forsøg til og endte i starten med at finde et andet værelse, for vi syntes det var en smule mærkelig at der pludselig var en baby i rummet.. Men det kommer med tiden, og et er helt sikker baby opdager intet..  

Ja det er lidt underligt! Her foregår det også i andre rum ind til videre hehe  Vi skal nok lige vænne os til, at han ligger der ved siden af. 

Men det kommer nok alt sammen

Anmeld

28. november 2011

***S***

Katte87 skriver:

Hvor dejligt Man glemmer helt, at man også kan have sådan noget, ikk hehe

Jeg valgte hormonspiral, da den (i størstedelen af tilfældene) mindsker eller helt fjerner blødning og smerter! Det gør kobberspiralen ikke - den fungerer bare som en slags stopklods for sædcellerne, ved at blokere livmoderhalsen.

Og så har jeg hørt om nogle stykker, som er blevet gravide på trods af kobberspiral!  Den chance turde jeg ikke løbe hehe.

Jeg mærker ikke rigtigt noget til den, ud over at jeg har mensagtige smerter Det synes jeg er lidt mystisk, men der er selvfølgelig blevet rodet ved livmoderhalsen og skrabet i slimhinderne. Jeg bløder en smule, men ikke meget Det kunne man gøre de første par dage, fik jeg at vide. Så nu er jeg spændt på at se, hvad der sker de næste par måneder.

IIIIHHHHH!!!  Tror du så ikke jeg fik min menstruation lørdag aften!!!!  ØV altså!!

Jeg tror os jeg vælger hormonspiral, skal bare lige tage mig sammen til det!!

Anmeld

28. november 2011

SaNiNa

Katte87 skriver:

Hehe jeg ved det godt Jeg synes bare det lyder som om, at rigtig mange har fået deres mens allerede!

Det lyder virkelig mystisk  Men smerte er jo også en subjektiv oplevelse. Synes bare det er synd, at du stadig skal være generet, så længe efter fødslen. Håber det snart er ovre!

Tror man høre mere om det fordi der er flere og flere som giver flaske og så kommer mens jo hurtiger.

Tak søde. Håber også snart det holder op. skal til 8 uger undersøgelse på fredag håber jeg min læge kan give mig nogle svar på de smerter her har stadig ikke ture køre for som i går hvor jeg stod og gik en del. Gik jeg i seng med rigtig mnage smerter og måtte tage både pamol og ipren for at få lidt ro.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.