Menstruation, prævention og alt det der :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.674 visninger
41 svar
0 synes godt om
24. november 2011

Ka+Ma=Be

Hej septemberdamer 

Jeg går rundt og er lidt spændt. Jeg har endnu ikke fået mens efter fødslen, men i morgen skal jeg have opsat en hormonspiral.

Jeg er meget spændt på, hvordan min krop reagerer på den. Håber jo meget på 5 år uden mens  Det ville være fantastisk!

Hvad med jer andre? Har i fået mens? Og hvad bruger i af prævention? Er der andre som har erfaring med spiral? (hvordan reagerede jeres krop?)

Jeg orkede ikke at komme på p-piller igen og jeg har dårlig erfaring med p-ringen. Kondom er absolut NO-GO  Dét gider jeg ik! hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

HeidiØ

Katte87 skriver:

Hej septemberdamer 

Jeg går rundt og er lidt spændt. Jeg har endnu ikke fået mens efter fødslen, men i morgen skal jeg have opsat en hormonspiral.

Jeg er meget spændt på, hvordan min krop reagerer på den. Håber jo meget på 5 år uden mens  Det ville være fantastisk!

Hvad med jer andre? Har i fået mens? Og hvad bruger i af prævention? Er der andre som har erfaring med spiral? (hvordan reagerede jeres krop?)

Jeg orkede ikke at komme på p-piller igen og jeg har dårlig erfaring med p-ringen. Kondom er absolut NO-GO  Dét gider jeg ik! hehe

Ej, 5 år uden mens? Hvordan det? ..

Jeg har heller ikke fået det endnu Der er mange ammende der ikke for det før det er forbi, så der håber jeg at jeg er en af dem!

Jeg har været til 8 ugers undersøgelse - vi blev enige om vi bare ville bruge kondom indtil jeg starter på p-piller igen! Det er virkelig det der fungerer bedst for mig Er ikke meget for sådan noget spiral noget, så jeg kan ikke lige fortælle dig nogle erfaringer, hehe!

Anmeld

24. november 2011

Mira0911

Katte87 skriver:

Hej septemberdamer 

Jeg har næsten lige haft min mens... Måtte udsætte 8 ugers tjek til i næste uge... 

Jeg skal bare på p-piller igen... Jeg orker og gider ikke at der skal rodes mere rundt i understellet... 

Anmeld

24. november 2011

Frejsmor

Jeg fik min mens da Frej var 6 uger gammel ca.(øv øv, kunne da godt have undværet den lidt længere) og jeg har valgt at skulle tilbage på p-piller igen, det er det jeg kender og synes er nemmest..

Anmeld

25. november 2011

akskovmose

Hormonspiral 

Jeg fik en efter vores datter (3. barn) og kan kun anbefale det.. jeg blødte ca hver halve år, men ikke mere end et trusseindlæg kunne klare.. Havde spiralen i i 4 år, valgte så at få den taget ud, da projekt baby skulle skydes igang.. fik den ud 2. december 2010 og blev gravid med Valdemar i januar, 1. ægløsning efter den blev taget ud.. 

Prævention denne gang.. Tja det er med på finansloven at sterilisering er gratis igen fra nytår (vist nok) så det ligger i overvejelserne, om hvem af os der skal.. 

Annette

Anmeld

25. november 2011

Kofoed.

Jeg fik den da tøsen var 9 uger og nu er den næsten overstået.

Jeg skal have p-sprøjte på mandag , da staven virker i for lang tid og piller er ikke min skrape side

Anmeld

25. november 2011

SaNiNa

åååh så langt er jeg slet slet ikke endnu ingen tegn på mens her, har kun en forfædelig smerte foran min livmoder så er glad for jeg skal til 8 ugers undersøgels i næste uge.

Sex er ikke lige det jeg tænker mest på lige fortiden men tror det fordi jeg stadig er meget øm

Anmeld

25. november 2011

Ka+Ma=Be

HeidiØ skriver:

Ej, 5 år uden mens? Hvordan det? ..

Jeg har heller ikke fået det endnu Der er mange ammende der ikke for det før det er forbi, så der håber jeg at jeg er en af dem!

Jeg har været til 8 ugers undersøgelse - vi blev enige om vi bare ville bruge kondom indtil jeg starter på p-piller igen! Det er virkelig det der fungerer bedst for mig Er ikke meget for sådan noget spiral noget, så jeg kan ikke lige fortælle dig nogle erfaringer, hehe!

Det er lidt forskelligt hvordan kroppen reagerer på hormonerne Den udskiller lidt hormon hele tiden, hver dag i 5 år (til den skal skiftes). Nogle har mens, nogle pletbløder, men langt de fleste får slet ikke mens (det er den vi satser på, ikk! hehe)

Ved ikke hvad det er, men der er noget virkelig usexet ved kondom hehe. Det generer mig for meget.

Anmeld

25. november 2011

Ka+Ma=Be

Jeg har næsten lige haft min mens... Måtte udsætte 8 ugers tjek til i næste uge... 

Jeg skal bare på p-piller igen... Jeg orker og gider ikke at der skal rodes mere rundt i understellet... 

Øv bøv Men så kan man da i det mindste komme igang med præventionen Men det er sjovt, så forskelligt det er. Jeg aner jo ikke, hvornår min mens ville være kommet  Og finder heller aldrig ud af det

Det kan jeg skam godt forstå, du ikke gør

Anmeld

25. november 2011

Ka+Ma=Be

BabyBambi skriver:

Jeg fik min mens da Frej var 6 uger gammel ca.(øv øv, kunne da godt have undværet den lidt længere) og jeg har valgt at skulle tilbage på p-piller igen, det er det jeg kender og synes er nemmest..

Øv bøv! Det er da alt for hurtigt Men ja, som jeg skrev til Dorthe, så kan man da i det mindste komme på pillerne igen, hvis det er det man vil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.