Menstruation, prævention og alt det der :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2011

Ka+Ma=Be

HeidiØ skriver:

Aha! Det lyder saftsusemig smart ja! Må lige overveje den egentlig for JA! kondom er suuuuper usexet, haha!

Hehe ja, hvis bare det bliver sådan i hvert fald! Jeg har oprettet en afstemning, for at høre nogle erfaringer. Der er desværre bare ikke rigtigt nogle svar endnu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2011

Kofoed.

Katte87 skriver:

Ja ok Hvorfor for længe? I forhold til at få flere børn eller?

Ja

Anmeld

25. november 2011

***S***

Heller ingen mens her endnu!! Håber der går laaannng tid før den kommer!!

Jeg overvejer os spiral, har bare ikke helt besluttet mig om det skal være homon eller den anden!! Såå indtil videre bruger kondom, selvom det er usexet..

Hvordan har du det efter du har fået sat spiral op??

Anmeld

25. november 2011

Ka+Ma=Be

***S*** skriver:

Heller ingen mens her endnu!! Håber der går laaannng tid før den kommer!!

Jeg overvejer os spiral, har bare ikke helt besluttet mig om det skal være homon eller den anden!! Såå indtil videre bruger kondom, selvom det er usexet..

Hvordan har du det efter du har fået sat spiral op??

Hvor dejligt Man glemmer helt, at man også kan have sådan noget, ikk hehe

Jeg valgte hormonspiral, da den (i størstedelen af tilfældene) mindsker eller helt fjerner blødning og smerter! Det gør kobberspiralen ikke - den fungerer bare som en slags stopklods for sædcellerne, ved at blokere livmoderhalsen.

Og så har jeg hørt om nogle stykker, som er blevet gravide på trods af kobberspiral!  Den chance turde jeg ikke løbe hehe.

Jeg mærker ikke rigtigt noget til den, ud over at jeg har mensagtige smerter Det synes jeg er lidt mystisk, men der er selvfølgelig blevet rodet ved livmoderhalsen og skrabet i slimhinderne. Jeg bløder en smule, men ikke meget Det kunne man gøre de første par dage, fik jeg at vide. Så nu er jeg spændt på at se, hvad der sker de næste par måneder.

Anmeld

25. november 2011

akskovmose

Katte87 skriver:

Dejligt at høre Altså hver halve år, er jo også lige til at overskue! Og specielt hvis det er så lidt, som du beskriver.

Synes du det gjorde ondt at få den sat op? Jeg blev lokalbedøvet og det er jeg lidt i tvivl om, om jeg ville gøre en anden gang. Det gjorde nullernaller!  Så jeg ved ikke, hvor ondt det ville gøre uden bedøvelse.

Spændende med sterillisering - det kunne jeg ærligt talt også finde på, hvis jeg var 100 på at jeg ikke skulle have flere børn.

Jeg ville nok vælge at gøre det uden bedøvelse hvis jeg var dig, om du skal stikkes, eller den skal ligges op, er vist hip som hap hvad smerten angår  Jeg fik lagt den op i forbindelse med en blødning, da det så var nemmere for hende, da livmodermunden var lettere udvidet i den forbindelse, ja det gør lidt små ondt syntes jeg, eller rettere sagt møg-ubehageligt, men jeg tror når de gør det i forbindelse med en blødning, er det ikke så smertefuld som ellers.. 

Mht sterilisering har jeg det lidt sådan at jeg syntes at min krop de sidste 11 år har været gennem nok.. 2 operationer, 5 graviditeter, 4 fødsler, 4 x bækkenløsning, (hæmorider x mange i forbindelse med graviditet, fødsel og "barselperioden" )  

Så nu må det snart være mandens tur, hvis man kan sig det sådan, han har INGEN what so ever på den måde "belastning" haft i hans 33 år.. 

Annette

Anmeld

25. november 2011

Ka+Ma=Be

akskovmose skriver:

Jeg ville nok vælge at gøre det uden bedøvelse hvis jeg var dig, om du skal stikkes, eller den skal ligges op, er vist hip som hap hvad smerten angår  Jeg fik lagt den op i forbindelse med en blødning, da det så var nemmere for hende, da livmodermunden var lettere udvidet i den forbindelse, ja det gør lidt små ondt syntes jeg, eller rettere sagt møg-ubehageligt, men jeg tror når de gør det i forbindelse med en blødning, er det ikke så smertefuld som ellers.. 

Mht sterilisering har jeg det lidt sådan at jeg syntes at min krop de sidste 11 år har været gennem nok.. 2 operationer, 5 graviditeter, 4 fødsler, 4 x bækkenløsning, (hæmorider x mange i forbindelse med graviditet, fødsel og "barselperioden" )  

Så nu må det snart være mandens tur, hvis man kan sig det sådan, han har INGEN what so ever på den måde "belastning" haft i hans 33 år.. 

Annette

Ja det var egentlig også lidt min tanke, set i bakspejlet Jeg synes det nev ret meget at blive bedøvet - og så tænkte jeg, det gør vel egentlig ikke mere ondt bare at få den sat op. Selve opsætningen var i hvert fald meget hurtigt overstået (meget hurtigere end jeg regnede med).

Jeg kunne godt forestille mig, at det var nemmere og mindre smertefuldt ved en blødning. Men er det ikke lidt noget "grisseri"? hehe

Puh det kan jeg godt forstå, det er ikke så lidt din krop har oplevet. Jeg har det super ambivalent med sterillisation. For jeg kan godt sætte mig ind i dine tanker, men jeg synes også, det er svært at bede manden om det, da det ikke er hans krop der ikke skal have flere børn. Hvis du forstår hvad jeg mener?

Anmeld

26. november 2011

Jemion

Jeg har ikke haft mit endnu og jeg har ikke ammet i snart 6 uger Går bare og venter så jeg kan starte på mine p-piller igen..

Havde overvejet spiralen, ,men havde hørt det gjorde nuller naller at få sat den op? Nogen erfaringer med dette ?

Anmeld

26. november 2011

SaNiNa

Katte87 skriver:

Så var jeg alligevel ikke den eneste  

Hvordan foran livmoderen? Kan godt forstå det ikke ligefrem ligger i dine tanker - det har man jo slet ikke lyst til når man har ondt.

Hihi søde er ret sikker på der er flere mødre som har det som vi to har. Det er ganske normalt de kloge siger man bare skal have gang i det igen inden for et år.

Jamen ved ikke lige hvordan jeg skal beskrive hvordan og hvor det gør ondt ned hvis du tegn en streg fra navlen og til ud mod siderne og så nogle stregner ned fra den streg som der lige er blevet tegnet. det er ikke hele tiden kun en gang i mellem i 1-3 min ad gangen men gør det så ondt at jeg stopper helt op og tager mig til maven.

Håber du forstod hvad jeg mente

Eller vil jeg gerne tegne en tegning og lægge ind hihi

Anmeld

26. november 2011

akskovmose

Katte87 skriver:

Ja det var egentlig også lidt min tanke, set i bakspejlet Jeg synes det nev ret meget at blive bedøvet - og så tænkte jeg, det gør vel egentlig ikke mere ondt bare at få den sat op. Selve opsætningen var i hvert fald meget hurtigt overstået (meget hurtigere end jeg regnede med).

Jeg kunne godt forestille mig, at det var nemmere og mindre smertefuldt ved en blødning. Men er det ikke lidt noget "grisseri"? hehe

Puh det kan jeg godt forstå, det er ikke så lidt din krop har oplevet. Jeg har det super ambivalent med sterillisation. For jeg kan godt sætte mig ind i dine tanker, men jeg synes også, det er svært at bede manden om det, da det ikke er hans krop der ikke skal have flere børn. Hvis du forstår hvad jeg mener?

Er helt med på hvad du mener  Jeg kunne heller aldrig drømme om at "tvinge" ham, det er helt og holdent hans eget valg.. Jeg har også et lidt ambivalent forhold til det, og ved heller ikke om det er den helt rigtige beslutning, det er så endegyldig, og den tanke kan jeg ikke helt forlig mig med.. Men hvad er så alternativet, kondom er no go, både et træls afbræk når "musikken spiller" og så skulle uheldet være ude at skidtet sprang, så er jeg jo gravid igen ( er hyper fertil ) P-piller er præventiv på flere måder, ingen lyst, dårlig humør, og prævention i sig selv, desuden glemmer jeg at tage dem, så er vi ude i det igen, gravid.. hmm, så har vi homonspiralen, men det er så simpel lige nu, har vi ikke råd til de 12-1300.- den koster.. Så her er det varme vand lukket indtil videre..  

Anmeld

27. november 2011

Ka+Ma=Be

Jemion skriver:

Jeg har ikke haft mit endnu og jeg har ikke ammet i snart 6 uger Går bare og venter så jeg kan starte på mine p-piller igen..

Havde overvejet spiralen, ,men havde hørt det gjorde nuller naller at få sat den op? Nogen erfaringer med dette ?

Lidt øv, når man bare gerne vil tilbage på pillen! Og guderne må vide, hvornår det kommer!

Jeg fik lokal bedøvelse, så jeg aner ikke om det gør ondt  Men jeg synes at bedøvelsen gjorde nullernaller! Så det skal jeg ikke have næste gang. Det var meget hurtigere at sætte spiralen op, end det var at stikke mig - så under alle omstændigheder hurtigt overstået.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.