Menstruation, prævention og alt det der :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2011

Ka+Ma=Be

akskovmose skriver:

Hormonspiral 

Jeg fik en efter vores datter (3. barn) og kan kun anbefale det.. jeg blødte ca hver halve år, men ikke mere end et trusseindlæg kunne klare.. Havde spiralen i i 4 år, valgte så at få den taget ud, da projekt baby skulle skydes igang.. fik den ud 2. december 2010 og blev gravid med Valdemar i januar, 1. ægløsning efter den blev taget ud.. 

Prævention denne gang.. Tja det er med på finansloven at sterilisering er gratis igen fra nytår (vist nok) så det ligger i overvejelserne, om hvem af os der skal.. 

Annette

Dejligt at høre Altså hver halve år, er jo også lige til at overskue! Og specielt hvis det er så lidt, som du beskriver.

Synes du det gjorde ondt at få den sat op? Jeg blev lokalbedøvet og det er jeg lidt i tvivl om, om jeg ville gøre en anden gang. Det gjorde nullernaller!  Så jeg ved ikke, hvor ondt det ville gøre uden bedøvelse.

Spændende med sterillisering - det kunne jeg ærligt talt også finde på, hvis jeg var 100 på at jeg ikke skulle have flere børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2011

Ka+Ma=Be

Kofoed. skriver:

Jeg fik den da tøsen var 9 uger og nu er den næsten overstået.

Jeg skal have p-sprøjte på mandag , da staven virker i for lang tid og piller er ikke min skrape side

Så er i alligevel mange der har fået den allerede! Det var lige godt satans hehe.

Sjovt, jeg kender ikke nogle der har fået p-sprøjte Hvor tit skal man det? Og kan man "bare få lov" til det, hvis man vil?

Anmeld

25. november 2011

Ka+Ma=Be

SaNiNa skriver:

åååh så langt er jeg slet slet ikke endnu ingen tegn på mens her, har kun en forfædelig smerte foran min livmoder så er glad for jeg skal til 8 ugers undersøgels i næste uge.

Sex er ikke lige det jeg tænker mest på lige fortiden men tror det fordi jeg stadig er meget øm

Så var jeg alligevel ikke den eneste  

Hvordan foran livmoderen? Kan godt forstå det ikke ligefrem ligger i dine tanker - det har man jo slet ikke lyst til når man har ondt.

Anmeld

25. november 2011

Frejsmor

Katte87 skriver:

Øv bøv! Det er da alt for hurtigt Men ja, som jeg skrev til Dorthe, så kan man da i det mindste komme på pillerne igen, hvis det er det man vil

Hehe ja det synes jeg jo også.. Men sådan er det jo nok desværre når man er holdt op med at amme, og for mig skete det så nooget hurtigere end jeg havde ønsket..

Ja lige præcis, så er det heldigvis slut med kondom når mens starter igen..

Anmeld

25. november 2011

Ka+Ma=Be

BabyBambi skriver:

Hehe ja det synes jeg jo også.. Men sådan er det jo nok desværre når man er holdt op med at amme, og for mig skete det så nooget hurtigere end jeg havde ønsket..

Ja lige præcis, så er det heldigvis slut med kondom når mens starter igen..

Ja jeg ved ikke rigtig hvordan sammenhængen er, jeg synes nemlig også der er mange der får mens, på trods af at de ammer. Men ja, det er jo nok så individuelt

Dejligt Jeg kan heller ikke holde kondom ud!

Anmeld

25. november 2011

Kofoed.

Katte87 skriver:

Så er i alligevel mange der har fået den allerede! Det var lige godt satans hehe.

Sjovt, jeg kender ikke nogle der har fået p-sprøjte Hvor tit skal man det? Og kan man "bare få lov" til det, hvis man vil?

Hver 3 måned og ja, hvis du har en grund til det, fremfor stav og piller.

Anmeld

25. november 2011

Ka+Ma=Be

Kofoed. skriver:

Hver 3 måned og ja, hvis du har en grund til det, fremfor stav og piller.

Det var det jeg lidt tænkte At man skulle have en god grund. For ellers får man det vel ikke.

Men dejligt nemt, så skal man ikke huske de skide piller Jeg ville heller ikke få staven! Synes det er alt få skummelt at den skal sidde i armen. (Har en veninde der havde en, og hun kunne skubbe den lidt frem og tilbage 

Anmeld

25. november 2011

Kofoed.

Katte87 skriver:

Det var det jeg lidt tænkte At man skulle have en god grund. For ellers får man det vel ikke.

Men dejligt nemt, så skal man ikke huske de skide piller Jeg ville heller ikke få staven! Synes det er alt få skummelt at den skal sidde i armen. (Har en veninde der havde en, og hun kunne skubbe den lidt frem og tilbage 

Jeg gemmer mine p-piller og p-stav vare 3 år og der er for længe. Så så god grund er det nu heller ikke.

Anmeld

25. november 2011

HeidiØ

Katte87 skriver:

Det er lidt forskelligt hvordan kroppen reagerer på hormonerne Den udskiller lidt hormon hele tiden, hver dag i 5 år (til den skal skiftes). Nogle har mens, nogle pletbløder, men langt de fleste får slet ikke mens (det er den vi satser på, ikk! hehe)

Ved ikke hvad det er, men der er noget virkelig usexet ved kondom hehe. Det generer mig for meget.

Aha! Det lyder saftsusemig smart ja! Må lige overveje den egentlig for JA! kondom er suuuuper usexet, haha!

Anmeld

25. november 2011

Ka+Ma=Be

Kofoed. skriver:

Jeg gemmer mine p-piller og p-stav vare 3 år og der er for længe. Så så god grund er det nu heller ikke.

Ja ok Hvorfor for længe? I forhold til at få flere børn eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.