Tin skriver:
Jeg undskylder på forhånd.......
Det første jeg tænkte da jeg læste dit indlæg......... Gud hvor er hun utaknemmelig!!!! Og det gør jeg selvfølgelig fordi jeg selv er et svært sted i mit liv ligenu. Jeg burde ikke samligne vores liv, men det gør jeg altså desværre.
Jeg har 5 børn, 2 er handicappet i sådan en grad at de kræver hjælp og overvågning. Mine er dog noget ældre...16-13-10-7 og 3 år.
Vores økonomi er stram, så min mand arbejder oftest til efter 20 hver evig eneste dag, og også i enkelte weekender.
Jeg har ingen hjælp i hjemmet overhovedet. Jeg arbejder selv 20-25 timer ugentligt, fordi det er nødvendigt for at få mad på bordet hver dag........
Og ja....jeg kan blive ekstrem stresset, få hjertebanken, ikke sove osv osv.....men så tager jeg 1 sygedag, og beholder ungerne hjemme til hygge, og vupti så ser alting lysere ud. Det er mit job og alt andet end børnene der stresser mig. De kan også græde, være umulige og krævende...hele bundet, men det er jo oftest hvis jeg har for travlt.
Du har det som alle andre småbørnsfamilier, og da du ikke er en super mor, er der bare nogle ting du ikke når, og det må du accepterer for dine børns skyld......og du har trods alt hjælp i hjemmet....så lad dog hende klare det du ikke kan nå.
Jeg står selv for alt...ligefra træning af børnene, lektier, hente/bringe, vaske tøj, rengøring, madpakker, madlavning , skolearrangementer mv.....så ja jeg synes du skal være taknemmelig for det du har
Undskyld, og jeg har intet overhovedet imod dig som menneske, for ved godt at det kan være hårdt ind i mellem
Undskyld jeg blander mig
Men er det ikke lidt som at sige, man ikke må være sulten, fordi der findes børn i Afrika, der er sultne?
Selvfølgelig kan man føle stress - også hvis man kun har et barn. Det er ekstremt individuelt, hvad man stresser over, og som jeg kan forstå på TS, så er det hun har brug for ikke at få sat perspektiv på sin tilværelse, men at få forståelse for sine følelser omkring sin tilværelse.
Jo det lyder til du har nok at se til, men det er jo f.eks. ikke alle, der kan tage en "fri" dag, fordi man har behov for at stresse af med børnene - eller som stresser af med børnene hos sig, eller som "kun" har en deltidsstilling. Vi er alle forskellige, og har forskellige stresstærskler. Det betyder ikke, at stressen er mere berettiget hos en end hos en anden, men at den skal tages alvorligt og gøres noget ved.
Kære TS.
Det er hårdt med små børn - især hvis man har nogle ting, man bare gerne vil have styr på. Lav evt. en prioriteringsliste; hvad betyder mest for dig, hvad SKAL der gøres når du er med børnene - og hvad kan vente til jeres hjælper er tilbage?
Det er hårdt med små børn - men det bliver nemmere (bilder jeg mig ind)