Mine børn stresser mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.796 visninger
29 svar
0 synes godt om
24. november 2011

JeNoVa

Vi er så heldige at have en kvinde boende, der hjælper os med børnepasning og rengøring. Men hun har altså stadig to fridage om ugen, og de ligger som regel på mine fridage. På de dage arbejder min mand som regel hele dagen indtil sen aften, så det vil sige, at jeg er alene med mine tre ellers så dejlige tøser på 21, 8 og 8 måneder.

Den ældste har altid været ret mild af natur, men tvillingerne har til gengæld aldrig været nemme. De har altid grædt meget, og de sover dårligt. De kræver hele tiden et eller andet, og nogle gange ved jeg, hvad det er. Andre gange aner jeg det ikke.

Problemet er så, at mine skønne tøser stresser mig i den grad, når jeg er alene med dem på disse dage. Jeg skal være sammen med dem hele tiden og helst også holde dem - ellers græder de. Jeg kan ikke gå på toilettet, varme mad/mælk, skifte ble, eller noget som helst andet uden at ihvertfald én af dem bliver utilfreds og begynder at græde/skrige.

Jeg føler, at jeg løber rundt hele dagen, og gør hvad jeg kan for at tilfredsstille deres behov. Men nogle gange er det alligevel ikke nok for dem, og de begynder at græde/skrige. Det stresser mig helt vildt! Jeg bliver jo nødt til at udføre nogle opgaver ind imellem, og det kan ikke altid foregå med en eller flere på armen. Derfor må jeg tit affinde mig med, at de bare må skrige, og så prøver jeg at klare det der skal klares  roligt og fattet, men indeni er jeg ved at blive drevet til vanvid.

Er der nogen, der kender til denne opførsel? Er det normalt, når man har flere små børn på en gang? Vil det gå over? Jeg ville så gerne have, at vi kunne have nogle hyggelige dage sammen i stedet for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

Toshiba

JeNoVa skriver:

Vi er så heldige at have en kvinde boende, der hjælper os med børnepasning og rengøring. Men hun har altså stadig to fridage om ugen, og de ligger som regel på mine fridage. På de dage arbejder min mand som regel hele dagen indtil sen aften, så det vil sige, at jeg er alene med mine tre ellers så dejlige tøser på 21, 8 og 8 måneder.

Den ældste har altid været ret mild af natur, men tvillingerne har til gengæld aldrig været nemme. De har altid grædt meget, og de sover dårligt. De kræver hele tiden et eller andet, og nogle gange ved jeg, hvad det er. Andre gange aner jeg det ikke.

Problemet er så, at mine skønne tøser stresser mig i den grad, når jeg er alene med dem på disse dage. Jeg skal være sammen med dem hele tiden og helst også holde dem - ellers græder de. Jeg kan ikke gå på toilettet, varme mad/mælk, skifte ble, eller noget som helst andet uden at ihvertfald én af dem bliver utilfreds og begynder at græde/skrige.

Jeg føler, at jeg løber rundt hele dagen, og gør hvad jeg kan for at tilfredsstille deres behov. Men nogle gange er det alligevel ikke nok for dem, og de begynder at græde/skrige. Det stresser mig helt vildt! Jeg bliver jo nødt til at udføre nogle opgaver ind imellem, og det kan ikke altid foregå med en eller flere på armen. Derfor må jeg tit affinde mig med, at de bare må skrige, og så prøver jeg at klare det der skal klares  roligt og fattet, men indeni er jeg ved at blive drevet til vanvid.

Er der nogen, der kender til denne opførsel? Er det normalt, når man har flere små børn på en gang? Vil det gå over? Jeg ville så gerne have, at vi kunne have nogle hyggelige dage sammen i stedet for.

tror det er ganske naturligt med 3, så små børn - tror også jeg ville blive stresset

Anmeld

24. november 2011

JeNoVa

Toshiba skriver:

tror det er ganske naturligt med 3, så små børn - tror også jeg ville blive stresset

Tak, jeg bliver helt lettet over at vide, at det er normalt, for jeg tænker da over, om jeg gør et eller andet forkert. Jeg kender ikke selv andre i denne situation.

Anmeld

24. november 2011

Vial

Oh yes!!

Er alene med tvillinger på 15 mdr og er mega stressramt. Kan dårlig sove om natten pga mavesmerter og hjertebanken. Sådanne to (tre) krævende væsner kan få en mor helt ud over kanten. Det går ganske enkelt lige i nervesystemet konstant at høre på gråd, brok og piveri.

Godt du kun har det sådan et par gange om ugen. Her er det hver dag og det har desværre sat sig godt fast i mig.

Knus - kender dig også fra den lukkede gruppe på minmave :-)) der kan du i øvrigt også hele tiden læse indlæg omkring det her. Det fylder meget i tvillingefamilier.

Anmeld

25. november 2011

JeNoVa

KaMa skriver:

Oh yes!!

Er alene med tvillinger på 15 mdr og er mega stressramt. Kan dårlig sove om natten pga mavesmerter og hjertebanken. Sådanne to (tre) krævende væsner kan få en mor helt ud over kanten. Det går ganske enkelt lige i nervesystemet konstant at høre på gråd, brok og piveri.

Godt du kun har det sådan et par gange om ugen. Her er det hver dag og det har desværre sat sig godt fast i mig.

Knus - kender dig også fra den lukkede gruppe på minmave :-)) der kan du i øvrigt også hele tiden læse indlæg omkring det her. Det fylder meget i tvillingefamilier.

Tak for dit svar. Der er jo altid nogen, der har det værre end én selv, og jeg er nok ret heldig stillet i forhold til mange andre i samme situation.

Jeg tænker egentlig ikke særlig ofte, at det er normalt at føle sig stresset med så mange små børn, for jeg har det nok med at sammenligne mig med veninderne, som kun har ét barn.

Det lyder hårdt at være dig. Kunne du ikke få noget hjælp i hverdagen? Eventuelt en au pair.

Anmeld

25. november 2011

Vial

JeNoVa skriver:

Tak for dit svar. Der er jo altid nogen, der har det værre end én selv, og jeg er nok ret heldig stillet i forhold til mange andre i samme situation.

Jeg tænker egentlig ikke særlig ofte, at det er normalt at føle sig stresset med så mange små børn, for jeg har det nok med at sammenligne mig med veninderne, som kun har ét barn.

Det lyder hårdt at være dig. Kunne du ikke få noget hjælp i hverdagen? Eventuelt en au pair.

Jeg har desværre ikke plads til au pair. Det havde været genialt ! Det hjælper dog meget, at de går i vuggestue. Det giver mig lidt ro. Er pt uden job. Passer mig godt.

Man skal aldrig sammenligne sig. Dem med et barn har et helt andet liv. Prøv at være alene hjemme med kun en - det er en leg. Haha.

Anmeld

25. november 2011

mulle7430

jeg har haft 4 små på engang de er født inde for 4 år men synes de var nemme...synes det er værre nu med den alder de har idag ( 9-10-11-12 år )  men kan godt se det stesser dig meget når du ingenting kan og de græder hele tiden   håber det bliver bedere når de bliver lidt større  du får lige en store krammer herfra

Anmeld

25. november 2011

Corn

Det er ikke nødvendigvis nemmere at have børn, fordi de ikke er tvillinger

Anmeld

25. november 2011

Ansemusen

Jeg havde også MEGA meget stress, da Thias var lille! Jeg fik det så dårligt indeni hver gang han græd. Og han græd bare jeg gik på toilettet, skulle lave mad til ham osv. Ligesom du beskriver. Så med to plus én forstår jeg dig virkelig godt

Anmeld

25. november 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Jeg undskylder på forhånd.......

Det første jeg tænkte da jeg læste dit indlæg......... Gud hvor er hun utaknemmelig!!!! Og det gør jeg selvfølgelig fordi jeg selv er et svært sted i mit liv ligenu. Jeg burde ikke samligne vores liv, men det gør jeg altså desværre.

Jeg har 5 børn, 2 er handicappet i sådan en grad at de kræver hjælp og overvågning. Mine er dog noget ældre...16-13-10-7 og 3 år.

Vores økonomi er stram, så min mand arbejder oftest til efter 20 hver evig eneste dag, og også i enkelte weekender.

Jeg har ingen hjælp i hjemmet overhovedet. Jeg arbejder selv 20-25 timer ugentligt, fordi det er nødvendigt for at få mad på bordet hver dag........

Og ja....jeg kan blive ekstrem stresset, få hjertebanken, ikke sove osv osv.....men så tager jeg 1 sygedag, og beholder ungerne hjemme til hygge, og vupti så ser alting lysere ud. Det er mit job og alt andet end børnene der stresser mig.  De kan også græde, være umulige og krævende...hele bundet, men det er jo oftest hvis jeg har for travlt.

Du har det som alle andre småbørnsfamilier, og da du ikke er en super mor, er der bare nogle ting du ikke når, og det må du accepterer for dine børns skyld......og du har trods alt hjælp i hjemmet....så lad dog hende klare det du ikke kan nå.

Jeg står selv for alt...ligefra træning af børnene, lektier, hente/bringe, vaske tøj, rengøring, madpakker, madlavning , skolearrangementer mv.....så ja jeg synes du skal være taknemmelig for det du har

Undskyld, og jeg har intet overhovedet imod dig som menneske, for ved godt at det kan være hårdt ind i mellem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.