Hvor længe er det ok at sove hos mor&far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2011

Henriette Aaby

3rollinger skriver:

Jeg har faktisk kun haft mit det sidste barn til at sove i sengen hos os. Og forstaar egentlig ikke hvorfor de andre ikke ogsaa gjorde det.

Men den sidste gjorde jeg det at jeg tog den ene side af hendes tremmeseng og stillede den derefter helt over til min seng, saa den faktisk var en forlaengelse af min seng (de var i samme niveau). Hvis hun saa i leoebt af natten forstyrrede vores soevn kom hun over i tremmesengen, men den var jo egentlig stadig en del af sengen, hvis du forstaar, og hun kunne altid rulle over til mig igen hvis hun ville. 

Det var samtidig meget lettere med amningen.

Det var også den måde vi gjorde det på indtil hun begyndte at rulle rundt i sengen, så kom sengegæret op igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

Leneur

Silje var vist ca. 1 år inden hun kom ind i sin egen seng men det handlede mest om tryghed og at være tæt på mor... Hun var ikke klar før det og havde ellers prøvet til nogen gange inden, da hun er sådan en uro at ligge med og nu er hun 2 år og en gang imellem lander hun i min seng stadigvæk.

Anmeld

24. november 2011

dorthemus

Tilmeldt skriver:

flytter du hende så imens hun sover, for at komme over i din seng?

Stine og Lisa.

Hvis hun vågner bærer jeg hende ind til mig....men indrømmer også gerne at jeg nogle gange bærer en sovende datter ind til mig hvis jeg savner hende for meget

Anmeld

24. november 2011

Pige2009

SussieThyssen skriver:

Det bestemmer I jo egentligt selv.
Mine har aldrig fået lov at sove i vores seng på noget tidspunkt, undtagen hvis de var syge.

Falde i søvn jo...da de var større, men ellers ikke. Og så flyttede vi dem over i deres egen seng, når vi selv gik i seng.
Jeg har aldrig villet have børn i min seng, hvis jeg kunne blive fri.

En overgang led min den yngste meget af mareridt, men der stillede vi ganske enkelt en udtræksseng op til ham i vores soveværelse, og så kunne han lægge sig i den, hvis han vågnede og havde en slem drøm.

Så mine har altid haft deres egen seng og er kommet på eget værelse når de var omkring 6-8 uger.

Kærligst
Sussie

Jeg er helt enig med Sussie Laura har altid sovet i sin egen seng/vugge og kun i enkelte tilfælde sovet i min seng.

Anmeld

24. november 2011

Corn

Hvor længe vil I mene at det er ok baby sover mellem mor og far i deres seng?? Min veninde siger nemlig at vi bør stoppe nu og vores baby er kun 3 uger gammel. 

Ligeså længe I har det godt med det...

Jeg synes der er noget vemodigt ved, at min dreng på 1 ikke kan finde ro i vores seng, savner ham der i midten

Men nu får han ny seng  til jul, så mon ikke han begynder at komme ind om natten selv, ligesom de store gør

Anmeld

24. november 2011

Corn

Fenja09 skriver:

Jeg vil mene at det er op til jer som forældre at vurdere hvad i bedst synes om. Vores datter bliver 3 mdr d. 1 Dec og sover stadig i vores seng. Personligt synes jeg det er meget nemmere at hun ligger ved mig når der skal ammes om natten, så skal jeg ikke op ad sengen og hun behøver ikke vågne helt op, som hvis hun lå i sin egen seng og skulle løftes over til mig.

Vi har besluttet at hun sover hos os indtil vi ikke har lyst til det mere - når hun ikke sover i vores seng vil hun ligge i sin tremmeseng i vores soveværelse, så der vil gå lang tid endnu inden hun kommer på eget værelse.

/Fenja

Anmeld

24. november 2011

SpunkenJo

SussieThyssen skriver:

Det bestemmer I jo egentligt selv.
Mine har aldrig fået lov at sove i vores seng på noget tidspunkt, undtagen hvis de var syge.

Falde i søvn jo...da de var større, men ellers ikke. Og så flyttede vi dem over i deres egen seng, når vi selv gik i seng.
Jeg har aldrig villet have børn i min seng, hvis jeg kunne blive fri.

En overgang led min den yngste meget af mareridt, men der stillede vi ganske enkelt en udtræksseng op til ham i vores soveværelse, og så kunne han lægge sig i den, hvis han vågnede og havde en slem drøm.

Så mine har altid haft deres egen seng og er kommet på eget værelse når de var omkring 6-8 uger.

Kærligst
Sussie

Fuldstændig enig

Anmeld

24. november 2011

Tulle28

Hvis hun vågner bærer jeg hende ind til mig....men indrømmer også gerne at jeg nogle gange bærer en sovende datter ind til mig hvis jeg savner hende for meget

Nåårh:-)Til TS: Min datter kom på sit eget værelse da hun var 8 mdr., indtil da sov hun i vores seng eller i hendes Babybay (bedside crib).Hun kommer de fleste af ugens dage indtil os i løbet af natten, det er den måde alle får mest mulig søvn på. Din veninde lyder i mine ører ikke som en der har børn...? Det er som regel de klogeste;-)

Anmeld

24. november 2011

4xGreve

Anonym skriver:

Hvor længe vil I mene at det er ok baby sover mellem mor og far i deres seng?? Min veninde siger nemlig at vi bør stoppe nu og vores baby er kun 3 uger gammel. 

altså vores datter sov inde i vores soveværelse til hun var 1år nu falder hun i søvn i egen seng men kommer stor set ind og sover imellem os hver nat og hun er nu 3½år

Anmeld

24. november 2011

Balinus

Det ved man bedst selv, det skal din veninde (eller andre) ikke bestemme.

Min lille pige sover inde hos os i vores seng, hun er nu 5 måneder, hverken hende, far eller jeg er klar til at hun sover for sig selv.

Det er det mest naturlige for et lille bare at sove trygt sammen med sine forældre, det stryker så utrolige mange forskellige ting hos barnet fx. hjertet.....

Over det meste af verden sover babyer sammen med deres forældre. I Danmark sover mange børn også i forældrenes senge, men først når de er store nok til selv at gå derhen…

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.