Hvor længe er det ok at sove hos mor&far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2011

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Hvor længe vil I mene at det er ok baby sover mellem mor og far i deres seng?? Min veninde siger nemlig at vi bør stoppe nu og vores baby er kun 3 uger gammel. 

Vores Laura på 1 år - sover i hendes egen tremmeseng i soveværelset, men hun kommer over i sengen om morgen, omkring 1 time før vi står op. Dette er fordi hun er så ked, og så putter hun gerne lige en time med os. Nogle gange når hun er syg, putter hun også hos os.

Men vil sige som de andre, I bestemmer det selv - Laura sov også hos mig, da hun var helt lille..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

Hvor længe vil I mene at det er ok baby sover mellem mor og far i deres seng?? Min veninde siger nemlig at vi bør stoppe nu og vores baby er kun 3 uger gammel. 

Jeg syns aldrig.....

Man skal da sove i sin egen seng.

Det sker desværre også at forældre med spædbørn i sengen vågner op med et dødt barn, fordi det er blevet kvalt af puder, dyber og varmen fra de voksne.....

Den risiko tør jeg ikke selv løbe, og her i familien sover vi alle hele natten, når vi ligger i egne senge.

Hvad folk vælger at gøre er op til dem, men personligt vil jeg ikke ha hverken hunde, katte, børn eller marsvin i min seng......

Hvad med en bedsidecrib? Så er baby meget tæt på, uden egentlig at ligge i sengen. Sådan en skal jeg selv ha fat i til bebsen i mavsen denne gang. Det er en del lettere end at hive op af vuggen/sengen, amme og så retur igen.

Kh Jo

Anmeld

24. november 2011

SpunkenJo

Nadia&Daniel skriver:

Vores Laura på 1 år - sover i hendes egen tremmeseng i soveværelset, men hun kommer over i sengen om morgen, omkring 1 time før vi står op. Dette er fordi hun er så ked, og så putter hun gerne lige en time med os. Nogle gange når hun er syg, putter hun også hos os.

Men vil sige som de andre, I bestemmer det selv - Laura sov også hos mig, da hun var helt lille..

Det' hyggeligt

det gør vi også indimellem i weekenderne. Der er da ikke noget bedre, end at ligge og gasse den med ungerne om morgenen når man ikke skal op til noget

Anmeld

24. november 2011

Nadia&Daniel

SpunkenJo skriver:

Det' hyggeligt

det gør vi også indimellem i weekenderne. Der er da ikke noget bedre, end at ligge og gasse den med ungerne om morgenen når man ikke skal op til noget

Plus det giver en time mere i sengen.. Hun vågner ofte kl. 5.30 og er ked, men vist vi tager hende over til os, så stopper hun med at græde, og sover med det samme igen og så passer det med at hun vågner kl. 6.30/7.00 - og det passer perfekt når hun skal i vuggestue

Anmeld

24. november 2011

Sara.

Ligesom voksne er forskellige, så forskellige er børn også.

Nogle har brug for trygheden ved at sove ved forældrene, mens andre slet ikke får sovet hvis de deler seng...

Min datter sov i vores seng indtil hun var 2,5 ca. Hun fungerede slet ikke i vuggen. Efter hun er kommet i egen seng, og egentlig synes det er hyggeligt, så hvis hun vågner om natten lister hun ind i vores seng og sover til vi står op. Hun er 4. Så hun har faktisk aldrig sovet i tremmeseng.

Min søn på 1,5 har altid sovet dårligt i vores seng. Så han kom hurtigt i vuggen. Og dernest tremmesengen. Og den bliver han liggende i indtil det er morgen. Hvis han vågner fungere det bedst at vi giver ham sutten igen eller et glas vand i hans seng...

Anmeld

24. november 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79
Så længe det fungere for jer alle. Det er da bare hyggeligt, så længe i alle ka sove ordeligt! Vh Stine

Anmeld

24. november 2011

SpunkenJo

Nadia&Daniel skriver:

Plus det giver en time mere i sengen.. Hun vågner ofte kl. 5.30 og er ked, men vist vi tager hende over til os, så stopper hun med at græde, og sover med det samme igen og så passer det med at hun vågner kl. 6.30/7.00 - og det passer perfekt når hun skal i vuggestue

Og så er det bare brandhyggeligt

Her spover drengen heldigvis meget længe..... Han kan sove til alt mellem 0730-0900 uanset hverdag eller weekend. DET ER SKØØØNT!

Vi "dyrker" virkelig også bare herhjemme, at sengen er et helle, og et dejligt sted at være. Så jeg tror måske også det kan være derfor drengen kan lide at ligge i sin egen seng

Anmeld

24. november 2011

Nadia&Daniel

SpunkenJo skriver:

Og så er det bare brandhyggeligt

Her spover drengen heldigvis meget længe..... Han kan sove til alt mellem 0730-0900 uanset hverdag eller weekend. DET ER SKØØØNT!

Vi "dyrker" virkelig også bare herhjemme, at sengen er et helle, og et dejligt sted at være. Så jeg tror måske også det kan være derfor drengen kan lide at ligge i sin egen seng

Nyder det virkelig  det er så fantastisk når hun putter sig ind til en

Anmeld

24. november 2011

Thalia

Mine børn er ALTID velkomne i min seng.

Det handler om at give tryghed og nærhed og det bliver man ikke for gammel til.

Anmeld

24. november 2011

Sildefisk

SussieThyssen skriver:

Det bestemmer I jo egentligt selv.
Mine har aldrig fået lov at sove i vores seng på noget tidspunkt, undtagen hvis de var syge.

Falde i søvn jo...da de var større, men ellers ikke. Og så flyttede vi dem over i deres egen seng, når vi selv gik i seng.
Jeg har aldrig villet have børn i min seng, hvis jeg kunne blive fri.

En overgang led min den yngste meget af mareridt, men der stillede vi ganske enkelt en udtræksseng op til ham i vores soveværelse, og så kunne han lægge sig i den, hvis han vågnede og havde en slem drøm.

Så mine har altid haft deres egen seng og er kommet på eget værelse når de var omkring 6-8 uger.

Kærligst
Sussie

samme holdning herhjemme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.