Hvor længe er det ok at sove hos mor&far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.552 visninger
39 svar
0 synes godt om
23. november 2011

Anonym trådstarter

Hvor længe vil I mene at det er ok baby sover mellem mor og far i deres seng?? Min veninde siger nemlig at vi bør stoppe nu og vores baby er kun 3 uger gammel. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

Hasselnødden

Elias sov hos os i dobbeltsengen indtil han blev 4-5 måneder, inden han flyttede ud af soveværelset blev han 6 mrd og det eneste der afgjorde at han skulle have sit eget var fordi vi forstyrrede hans søvn idet han jo kom langt før end at sove end vi gjorde og vores rumsteren i sengen gjorde det ligeledes svært at få en optimal sammenhængende søvn om natten..

Men havde det ikke været for det, havde jeg nydt at lade ham blive i længere tid endnu..

Så følg din mavefornemmelse, og din sp's råd - ikke dine velmenende veninder.

Anmeld

23. november 2011

trunte89

Så længe det ikke genere nogen er det vel fint barnet sover der?

Anmeld

23. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hvor længe vil I mene at det er ok baby sover mellem mor og far i deres seng?? Min veninde siger nemlig at vi bør stoppe nu og vores baby er kun 3 uger gammel. 

Det bestemmer I jo egentligt selv.
Mine har aldrig fået lov at sove i vores seng på noget tidspunkt, undtagen hvis de var syge.

Falde i søvn jo...da de var større, men ellers ikke. Og så flyttede vi dem over i deres egen seng, når vi selv gik i seng.
Jeg har aldrig villet have børn i min seng, hvis jeg kunne blive fri.

En overgang led min den yngste meget af mareridt, men der stillede vi ganske enkelt en udtræksseng op til ham i vores soveværelse, og så kunne han lægge sig i den, hvis han vågnede og havde en slem drøm.

Så mine har altid haft deres egen seng og er kommet på eget værelse når de var omkring 6-8 uger.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Det ved man bedst selv, det skal din veninde da ikke bestemme.

Min dreng sov inde hos os i vores seng til han var 4år. Min datter er nu 10måneder, hverken hende eller jeg er klar til at hun sover for sig selv. 

Anmeld

24. november 2011

felicity

trunte89 skriver:

Så længe det ikke genere nogen er det vel fint barnet sover der?

lige præcis

Anmeld

24. november 2011

Fenja09

Jeg vil mene at det er op til jer som forældre at vurdere hvad i bedst synes om. Vores datter bliver 3 mdr d. 1 Dec og sover stadig i vores seng. Personligt synes jeg det er meget nemmere at hun ligger ved mig når der skal ammes om natten, så skal jeg ikke op ad sengen og hun behøver ikke vågne helt op, som hvis hun lå i sin egen seng og skulle løftes over til mig.

Vi har besluttet at hun sover hos os indtil vi ikke har lyst til det mere - når hun ikke sover i vores seng vil hun ligge i sin tremmeseng i vores soveværelse, så der vil gå lang tid endnu inden hun kommer på eget værelse.

/Fenja

Anmeld

24. november 2011

Toshiba

Anonym skriver:

Det er OK så længe I syntes

Anmeld

24. november 2011

Mira0911

Det bestemmer I helt selv... 

Det kan være en svær vane at få væk igen... 

Anmeld

24. november 2011

JeNoVa

Anonym skriver:

Jeg vil også mene, det er ok, så længe I alle er tilfredse med situationen. Mine tvillinger sover stadig så dårligt, at de som oftest ender i dobbeltsengen i løbet af natten. De er 8 måneder gamle, og det er den eneste måde, vi alle kan få lidt søvn på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.