Jeg er i en rigtig træls situation, som jeg rigtig godt kunne tænke mig at der var nye øjne, som så på. Det er ikke et problem jeg har lyst til at tale med min familie og venner om, da jeg ville komme til at udstille min kæreste, hvilket jeg ikke ønsker.
Min kæreste har to børn fra tidligere forhold, en dreng på 10 og en pige på 5 som er handicappet. De er hos os hver anden weekend. Min kæreste og jeg har været sammen i 3 år og bor i en mindre lejlighed. Dog har begge børn hver deres værelse, men den mindste må nu dele værelse med vores fælles barn.
Min situation er den, at min kæreste gennem noget tid, viser mindre og mindre interesse for sin datter. Han er ikke spor imødekommende overfor hende og han viser tit at han ikke gider hende, ved at undgå lege med hende og har altid mange andre ting at gøre end at hjælpe hende eller være sammen med hende. Det har så gjort at datteren ikke snakke pænt til hendes far og at hun er rigtig strid overfro ham. Hun vælger mig og jeg er den eneste der kan snakke med hende. Jeg har en større forståelse for hende og kan bedre rumme hendes handicap. Han ønsker at få hendes respekt, men forstår ikke hvordan han selv er med til at fremme vejen derhen. Vi har haft MANGE samtaler og alle endt med negativ resultat og mine weekender er ærlig talt ikke særlig rare, når de er her. Hans børn er dejlige og jeg holder meget af dem, men jeg kan ikke holde den forskelsbehandlig ud. Han prioriterer sin søn og sætter aldrig grænser for ham, han kan manipulere sin far til næsten hvad som helst. Dette kan hans far ikke se. Hans datter får derimod aldrig lang line og han kan nærmest provokere hende til at blive sur på ham, for at få en diskution med hende, så han kan fortælle hende hvem der bestemmer. Og jeg har det SÅ dårligt med det.
Vores fælles barn har han et rigtig godt forhold til, der er slet ingen tvivl om at han ikke var spor klar til de to første børn, men nu er helt klar og ansvarsbevidst omkring sin yngste søn. Det er jo fantastisk, men jeg ønsker jo at vi alle kan have det godt. Det, at vi er en sammenbragt familie, ændres jo ikke før børnene er store og ikke kommer her fast mere. Men jeg kan virkelig ikke se, hvordan vi kan ændre tingene og stemningen herhjemme, før min kæreste er villig til at samarbejde omkring datterens og hans forhold.
Er der nogen der kan hjælpe?? Søger desperat nogle nye forslag, vi har prøvet mange ting og jeg snakker med ham om det tit, men det ændrer ikke på tingene. Jeg kan heller ikke bare se gennem fingre med det, for min weekend er enormt præget af det og desuden vokser mit barn jo op og kan se sin fars uvilje mod hans datter, hvilket jeg ikke synes er fair.
HJÆLP!!!