at opstramme maven??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

Dinna88

Peanut skriver:

Jeg går i fitness og har forhørt mig om samme ting.. Jeg er dog normalvægtig, med lidt ekstra sul på 

Han sagde at mavebøjninger ikke var det bedste til at stramme maven op. Men hvis man laver mavebøjninger, så hav ½ eller 1 kg vægt liggende på maven samtidig.

Her er den øvelse han har anbefalet mig:

Man skal ligge sig på gulvet.. "Rejse" sig op som hvis man skulle lave armbøjninger, altså: strakte arme, strakte lige ben, og ryggen/benene rette.. Ikke noget med røven buler op!

Man stiller sig med de strakte arme i 30 sek. Så bukker er man dem, så man kommer ned på albuerne og hviler på hele underarmen... i 30 sek.. også strækker man armene igen.. Og bukker dem igen..

Buk og strækninger af armene, foregår med "små hop", altså ikke noget med at støtte andre steder på kroppen. Det er kun tæer og hænder eller albuder der rør gulvet.

Prøv.. Det er virkelig hårdt..

Jeg finder det meget underligt, at du er blevet anbefalet, at putte ekstra kilo på - det er ikke det der er sundest. Man vil som regl sige, at det er gentagelser, gentagelser, gentagelser der er sagen, og når man så ikke kan tage flere (som at jeg snart ikke gider bruge så lang tid på over 300 mavebøjninger) så tager man kiloene på maven. 

Derudover skal man altid starte let ud - særligt når det kommer til styrketræning frem for f.eks. konditionstræning på crosstraineren eller cyklen. Derfor skal hun virkelig ikke starte ud med en masse ekstra kilo som belastning på kroppen. Hvis TS ikke har stærke mavemuskler, så vil træningen til at starte på være hård for hende, og så er der ingen grund til, at ligge kilo på maven.

Intensiteten i styrketræning defineres ved 1RM: en given procent af 1 repetition, altså den maksimale vægt der kan løftes i en repetition.  Kan man løfte 100 kg i f.eks. benbøjninger, men tager 70 kg så træner man altså med 70 %. Intensiteten er en afgørende faktor for effekten af træningen. 

RM-beregneren er smart, for TS. Her varmer man sin krop godt op, f.eks. ved at lave et par repetitioner ved kun 70 % af ens 1RM. Dernæst tager man den vægt man maks kan løfte 15 gange. Når man har det antal kg skal man skrive dem og antal repetitioner i RM-beregneren. Man skal desuden udfylde om man er mand eller kvinde og om man er trænet og utrænet. Man kan dernæst vælge at Brzyckis formel, som er en formel der ikke tager forbehold for køn og træningstilstand. Dernæst kan den beregne hvad ens 1RM er, og vupti, så ved man hvad ens 100 % intensitet er. 

http://www.motion-online.dk/styrketraening/artikler/rm-beregner/ - her er måleren. Der kan hun altså se, hvad hun skal træne unden vægte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Kay

Dinna88 skriver:

Mine mavemuskler er også de bedste jeg har, så bare rolig Jeg startede på 15.

oki og hvornår og hvormeget "opgradere" du så med??

Anmeld

19. november 2011

Kay

Flodkilling skriver:

et lille fif herfra, jeg fik sådan en lang "hamp handske" bånd, med to håndtag i siderne. så man kan give lårene, balder, mave og ryggen en tur, som det der massage bånd de har i nogle fitness center. (giver det mening)

Når men min typiske reaktion var "jaja det hjælper jo ikke en disse" -men det har hjlupet på min mave.

tror de kan fås i helsebutikkerne

min tanke er det lydder for godt til at værer sandet.... så det må jeg prøve

Anmeld

19. november 2011

Anonym

Der er kommet mange sikkert fine råd. Og jeg kan ikke sige det er det samme for dig som for mig. Men jeg tabte mig 30 kg et stykke tid før min graviditet og fik lavet mine bryster på sygehuset da de så ****** ud.  Jeg spurgte overlægen på kirurgisk om hvordan jeg kunne få min mave strammet op. Han sagde at man efter sådan et vægttab kun i meget sjældne tilfælde kan stramme op via træning. Han frarådede mig dog også operation for at stramme det op. Men hvis maven et års tid efter dit vægttab ikke har trukket sig sammen skulle du i følge ham ikke kunne få en helt opstrammet mave igen.

Anmeld

19. november 2011

Kay

Anonym skriver:

Der er kommet mange sikkert fine råd. Og jeg kan ikke sige det er det samme for dig som for mig. Men jeg tabte mig 30 kg et stykke tid før min graviditet og fik lavet mine bryster på sygehuset da de så ****** ud.  Jeg spurgte overlægen på kirurgisk om hvordan jeg kunne få min mave strammet op. Han sagde at man efter sådan et vægttab kun i meget sjældne tilfælde kan stramme op via træning. Han frarådede mig dog også operation for at stramme det op. Men hvis maven et års tid efter dit vægttab ikke har trukket sig sammen skulle du i følge ham ikke kunne få en helt opstrammet mave igen.

det er ikke hud jeg skal havde strammet op det er de sidste killo der sidder der jeg har været så heldig at min hud har fuldt fint med ind... helsigvis men har lidt problemer med at få de sidste killo væk fra maven og få den så stram jeg gerne villle 

Anmeld

19. november 2011

Anonym

Kay skriver:

det er ikke hud jeg skal havde strammet op det er de sidste killo der sidder der jeg har været så heldig at min hud har fuldt fint med ind... helsigvis men har lidt problemer med at få de sidste killo væk fra maven og få den så stram jeg gerne villle 

Okay. Det var jo heldigt så

Jeg har hørt protein skulle fjerne mavefedt effektivt. Men jeg ved ikke om det passer.

Anmeld

20. november 2011

K&S

Kay skriver:

Nu ved jeg ikke, hvad du spiser på en normal dag, men jeg har for kort tid siden været hos en kostvejleder, der sagde, at hvis man fjerner det hvide brød, de alm. ris, alm. pasta og andre "hvid hvede" produkter og erstatter med fuldkorns produkter, så vil vægttabet være størst på maven

Men om det er skiftet til fuldkorns produkter eller fjernelse af slik og sodavand, der har formindsket lige min mave, er ikke til at sige

Anmeld

20. november 2011

bullerbassen

Først tillykke med dit vægt tab - jeg har Invisteret i en hulahop ring med kilo - bruger den 5-10 min morgen og aften. Ved ikke om de virker endnu da jeg startede for 1,5 uge siden . Mangler 5 kg som også sidder mest rundt maven

Anmeld

20. november 2011

MissBee

Kay skriver:

nu er jeg snart i mål... mangler 5 kg. ud af de 40 kg. jeg skulle tabe... og de 5 kg. sidder lige midt på maven....

jeg vil rigtig gerne havde strammet min mave op... men jeg har ikke tid eller overskud til at gå i trænings center... så er der nogle af jer der har nogle gode øvelser til at lave her hjemme i de sene aften timer hvor jeg har tid til det???

Jeg er ked af at springe boblen men man kan IKKE punktforbrænde....

Hvis du vil af med fedt er cadio, styrketræning og madvaner man skal kigge på.

Hvis vi snakker løs hud er det tid, gode cremer og massere af rigtig næring så det starter indefra..

Hvis du træner din mave bliver dine muskler større og måske kan de ses bedre igennem fedtet.. men medmindre du har en lav fedtprocent er det fuldstændig ligemeget!

Jeg kan anbefale et par personlige trænere som vinder deres klasser i bodybuilding hver gang... de kan hjælpe dig og tro mig de ved hvad der skal til

Anmeld

20. november 2011

Dinna88

Kay skriver:

oki og hvornår og hvormeget "opgradere" du så med??

Du skal bare opgradere med hvad du føler for. Jeg startede på 15, men det gav bare intet.Har opgraderet temmelig meget, fordi mine mavemuskler jo var ret fine fra start af. Husk, at den første gang måske føles VILDT nem fordi dine muskler har resistueret i lang tid, så de er helt friske. Efter en uge vil jeg mene, at du vil kunne mærke hvad du kan klare at gentage tre gange  Jeg opgradere pr. uge  har lige fundet det træningsprogram frem jeg lavede, og har opgraderet sådan her:

15, 18, 23, 25, 30, 32, 35, 37, 40.  Dvs. det tog mig cirka to måneder, at komme op på 3 x 40 mavebøjninger (x 3), så jeg har gjort det hurtigt. Du skal nok tage den lidt mere med ro, hvis det føles for hårdt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.