at opstramme maven??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.008 visninger
30 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2011

Kay

nu er jeg snart i mål... mangler 5 kg. ud af de 40 kg. jeg skulle tabe... og de 5 kg. sidder lige midt på maven....

jeg vil rigtig gerne havde strammet min mave op... men jeg har ikke tid eller overskud til at gå i trænings center... så er der nogle af jer der har nogle gode øvelser til at lave her hjemme i de sene aften timer hvor jeg har tid til det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Dinna88

fejl

Anmeld

19. november 2011

Dinna88

Du skal huske, at du kun skal træne hver anden dag Altså, koncentrerer du dig om maven, så lav mavebøjninger hver anden dag.

Jeg laver 3 x 40 mavebøjninger hver anden morgen.

Dvs. Jeg laver:

3 x 40 lige

3 x 40 skrå til højre

3 x 40 skrå til venstre. Har opgraderet til 40 nu, regner med, at slutte på 50.

Imellem hver omgang venter du 15 sekunder

Jeg tager 40 lige, 40 skrå højre, 40 skrå venstre x tre  (360 mavebøjninger i alt, må det være)

Anmeld

19. november 2011

Dinna88

Glemte lige hvordan du skal strække ud - du skal ligge på maven, og så kører du overkroppen op, med strakte arme ned i gulvet. Så skal du kunne mærke strækket i maven. Det gør du 3 x 30 sekunder

Anmeld

19. november 2011

1000Ben

Dinna88 skriver:

Du skal huske, at du kun skal træne hver anden dag Altså, koncentrerer du dig om maven, så lav mavebøjninger hver anden dag.

Dvs. Jeg laver:

3 x 40 lige

3 x 40 skrå til højre

Jeg tager 40 lige, 40 skrå højre, 40 skrå venstre x tre  (360 mavebøjninger i alt, må det være)

wow det lyder godt nok hårdt. Kan du se resultater? og hvor lang tid gik der (hvis) før du kunne se noget?

Anmeld

19. november 2011

Kay

Dinna88 skriver:

Dvs. Jeg laver:

3 x 40 lige

3 x 40 skrå til højre

wow det var mange... hvor mange startede du på???

Anmeld

19. november 2011

Dinna88

Kay skriver:

wow det var mange... hvor mange startede du på???

Mine mavemuskler er også de bedste jeg har, så bare rolig Jeg startede på 15.

Anmeld

19. november 2011

Dinna88

1000Ben skriver:

wow det lyder godt nok hårdt. Kan du se resultater? og hvor lang tid gik der (hvis) før du kunne se noget?

Det er det også, men ikke for hårdt. Jeg har ikke været overvægtig eller tyk, så ikke rigtig, nej. Men jeg kan mærke forskel på musklerne  

Anmeld

19. november 2011

Peanut

Kay skriver:

nu er jeg snart i mål... mangler 5 kg. ud af de 40 kg. jeg skulle tabe... og de 5 kg. sidder lige midt på maven....

jeg vil rigtig gerne havde strammet min mave op... men jeg har ikke tid eller overskud til at gå i trænings center... så er der nogle af jer der har nogle gode øvelser til at lave her hjemme i de sene aften timer hvor jeg har tid til det???

Jeg går i fitness og har forhørt mig om samme ting.. Jeg er dog normalvægtig, med lidt ekstra sul på 

Han sagde at mavebøjninger ikke var det bedste til at stramme maven op. Men hvis man laver mavebøjninger, så hav ½ eller 1 kg vægt liggende på maven samtidig.

Her er den øvelse han har anbefalet mig:

Man skal ligge sig på gulvet.. "Rejse" sig op som hvis man skulle lave armbøjninger, altså: strakte arme, strakte lige ben, og ryggen/benene rette.. Ikke noget med røven buler op!

Man stiller sig med de strakte arme i 30 sek. Så bukker er man dem, så man kommer ned på albuerne og hviler på hele underarmen... i 30 sek.. også strækker man armene igen.. Og bukker dem igen..

Buk og strækninger af armene, foregår med "små hop", altså ikke noget med at støtte andre steder på kroppen. Det er kun tæer og hænder eller albuder der rør gulvet.

Prøv.. Det er virkelig hårdt..

Anmeld

19. november 2011

gonefishing

Kay skriver:

et lille fif herfra, jeg fik sådan en lang "hamp handske" bånd, med to håndtag i siderne. så man kan give lårene, balder, mave og ryggen en tur, som det der massage bånd de har i nogle fitness center. (giver det mening)

Når men min typiske reaktion var "jaja det hjælper jo ikke en disse" -men det har hjlupet på min mave.

tror de kan fås i helsebutikkerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.