lidt hjælp her tøser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2009

Lise

Anja skriver:

Med risiko for at blive upopulær:

Dårlig økonomi er altså bare prisen for at få en uddannelse !! Vi skal være glade for at selv uddannelsen næsten er gratis !

Alle med uddannelse har været møllen igennem, sådan er det bare. Der er ting man må ofre for at få en uddannelse ....

Jeg har fx været studerende i 7 år - først 3 år på uni og derefter 4 år på seminariet og prisen for mig der da for det første 7 år på SU, for det andet at jeg er begyndt at spare op til pension sent .....

Alt har en pris .... man må finde ud af, hvad ens prioriteringer og handle udfra det. Hvis drømmeuddannelsen koster år på SU, så er det sgu da det hele værd, hvis man får 30 gode arbejdsår derefter !

Anja - som lige melder en mening ud !

Vil bare sige ENIG!!!

Selv har jeg været på røven i alt for mange år nu, og har oparbejdet en vældig studiegæld...men nu begynder det da at gå i den rigtige retning Og så får jeg vel en dag den uddannelse som jeg har gået efter i lang tid, så jeg kan få netop dét job jeg drømmer om..

Ellers, Bette, så er svaret jo at være elev/lærling et sted. Selv ville jeg vælge at blive bankelev eller kontorelev, hvis jeg skulle vælge en elevstilling idag.

Kh. Lise - som har været på su i 7½ år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2009

Rasmine

Anja skriver:

Dårlig økonomi er altså bare prisen for at få en uddannelse !! Vi skal være glade for at selv uddannelsen næsten er gratis !

Alle med uddannelse har været møllen igennem, sådan er det bare. Der er ting man må ofre for at få en uddannelse ....

Jeg har fx været studerende i 7 år - først 3 år på uni og derefter 4 år på seminariet og prisen for mig der da for det første 7 år på SU, for det andet at jeg er begyndt at spare op til pension sent .....

Alt har en pris .... man må finde ud af, hvad ens prioriteringer og handle udfra det. Hvis drømmeuddannelsen koster år på SU, så er det sgu da det hele værd, hvis man får 30 gode arbejdsår derefter !

Enig.
Godt sagt. Jeg manglede ord.
Prøvede ellers....
Man burde være taknemmelig for at man overhovedet kan få SU her i landet!

Anmeld

17. februar 2009

bette

Anja skriver:

tak for din mening..

nu var det jo uddannelser med løn jeg spurgte efter.. ikke om økonomi.

men jo jeg kan da godt se man må ofre lidt for tingene.. og det er jeg også godt klar over.. jeg ville bare høre om mulighederne

kram heidi
ikke sur ment

Anmeld

17. februar 2009

Anja

bette skriver:

tak for din mening..

nu var det jo uddannelser med løn jeg spurgte efter.. ikke om økonomi.

men jo jeg kan da godt se man må ofre lidt for tingene.. og det er jeg også godt klar over.. jeg ville bare høre om mulighederne

kram heidi
ikke sur ment

Det har du helt ret i, jeg svarede faktisk ikke på dit spørgsmål i trådstarten - beklager.

Synes bare du skulle vælge frit udfra interesse end udfra om der er løn under uddannelse og det var vist bare det jeg blev optaget af.

Kender ikke til uddannelser med løn udover elevpladser med elevløn ...

Anmeld

17. februar 2009

Munder

Hej Bette.

Hvis du ville være interesseret i uddannelsen som fængselsbetjent, skulle du prøve at kontakte det fængsel der ligger i dit nærområde. De afholder nogle informationsmøder, hvor du kan få meget mere orientering omkring uddannelsen/arbejdet. Hvis du har nogle spørgsmål til dette, må du da gerne "bruge" mig lidt

mvh
Dorte

Anmeld

17. februar 2009

bette

Dorte W. skriver:

Hej Bette.

Hvis du ville være interesseret i uddannelsen som fængselsbetjent, skulle du prøve at kontakte det fængsel der ligger i dit nærområde. De afholder nogle informationsmøder, hvor du kan få meget mere orientering omkring uddannelsen/arbejdet. Hvis du har nogle spørgsmål til dette, må du da gerne "bruge" mig lidt

mvh
Dorte

tusinde tak skal du have.:-)

Anmeld

17. februar 2009

bette

Anja skriver:

Det har du helt ret i, jeg svarede faktisk ikke på dit spørgsmål i trådstarten - beklager.

Synes bare du skulle vælge frit udfra interesse end udfra om der er løn under uddannelse og det var vist bare det jeg blev optaget af.

Kender ikke til uddannelser med løn udover elevpladser med elevløn ...

hehe det er også helt okay.,,

tror bare jeg er blevet lidt ked af det på det sidste.. har tænkt meget på at jeg faktisk ikke har noget at falde tilbage på.. vil jo gerne sikre min familie..
tusinde tanker omkring det suser rundt derinde

Anmeld

18. februar 2009

Nadi

Hej Bette!
Jeg vil lige tilslutte mig og sige at du absolut ikke må vælge en uddannelse pga at du får løn under uddannelse. Hvis den uddannelse du brænder for at tage er SU berettiget så er der ikke andet at gøre ved det end vende hver en øre og så bide i det sure æble de år det står på. Sådan har jeg det selv!

Men hva med portør eller falck?? Mener falck giver løn under uddannelse, ved ikke helt med portør uddannelsen men det kursus man skal ta inden man er færdig udlært er ikke særlig lang og du kan ta den oppe på Viborg Sygehus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.