Anja skriver:
Med risiko for at blive upopulær:
Dårlig økonomi er altså bare prisen for at få en uddannelse !! Vi skal være glade for at selv uddannelsen næsten er gratis !
Alle med uddannelse har været møllen igennem, sådan er det bare. Der er ting man må ofre for at få en uddannelse ....
Jeg har fx været studerende i 7 år - først 3 år på uni og derefter 4 år på seminariet og prisen for mig der da for det første 7 år på SU, for det andet at jeg er begyndt at spare op til pension sent .....
Alt har en pris .... man må finde ud af, hvad ens prioriteringer og handle udfra det. Hvis drømmeuddannelsen koster år på SU, så er det sgu da det hele værd, hvis man får 30 gode arbejdsår derefter !
Anja - som lige melder en mening ud ! 
Vil bare sige ENIG!!!

Selv har jeg været på røven i alt for mange år nu, og har oparbejdet en vældig studiegæld...men nu begynder det da at gå i den rigtige retning

Og så får jeg vel en dag den uddannelse som jeg har gået efter i lang tid, så jeg kan få netop dét job jeg drømmer om..
Ellers, Bette, så er svaret jo at være elev/lærling et sted. Selv ville jeg vælge at blive bankelev eller kontorelev, hvis jeg skulle vælge en elevstilling idag.
Kh. Lise - som har været på su i 7½ år
Anmeld