lidt hjælp her tøser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2009

Rasmine

Jeg synes ikke økonomien skal være afgørende for valg af uddannelse.
Du kan få Su, tage studielån, og så kan du have et fritidsjob ved siden af.
Husk på du skal jobbe med det resten af dit liv, så vælg med hjertet, ikke fornuften.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2009

bette

Mebach skriver:

Jeg synes ikke økonomien skal være afgørende for valg af uddannelse.
Du kan få Su, tage studielån, og så kan du have et fritidsjob ved siden af.
Husk på du skal jobbe med det resten af dit liv, så vælg med hjertet, ikke fornuften.

det har du bestemt ret i..!! men må også se i øjnene at jeg ikke er villig til at skulle vende hver en sten herhjemme og så i måske 4 år...

men nej økonomien er da heller ikke alt afgørende.. det er jo også vigtigt at jeg kommer til at trives der.. og elske det jeg laver... ellers er der jo ingen ide med det

Anmeld

16. februar 2009

Rasmine

Men altså, nu for lige at tage eksemplet SOSU!
Lønnen sucks, arbejdstiderne ligeså.

Bare fordi det er en nem måde at komme igennem en uddannelse, betyder det jo ikke at du kommer til at tjene mange penge bagefter. Så skal man stadig vende hver en øre?

Anmeld

16. februar 2009

Tynen

Vil bare lige sige at jeg stod i samme situation før jeg blev gravid igen.

Vi har overhovedet ikke råd til at jeg skal på SU men jeg gider bare heller ikke det (lorte)arbejde resten af mit liv.

Jeg ved desværre ikke hvad man kan gøre!
Synes det er skruen uden ende. Man kan ikke komme videre før man får en udd. og en har man ikke råd til at tage med det job man har nu.
Så kort sagt - Du er ikke alene.

Anmeld

16. februar 2009

Rasmine

Tynen skriver:

Vi har overhovedet ikke råd til at jeg skal på SU men jeg gider bare heller ikke det (lorte)arbejde resten af mit liv.

Synes det er skruen uden ende. Man kan ikke komme videre før man får en udd. og en har man ikke råd til at tage med det job man har nu.

Nu har I jo så også liiige et HUS!

Og 2 biler.

Anmeld

16. februar 2009

Tynen

Mebach skriver:

Nu har I jo så også liiige et HUS!

Og 2 biler.

Men ideen er god nok, ikk´?

Anmeld

16. februar 2009

Rasmine

Men ideen er god nok, ikk´?

Altså, med hus og 2 biler?
Jo, det er da fedt, men er det også fedt at stå ned i BB'ern feks, når du er 50?

Og nu øffer jeg rigtig, jeg er da ikke en skid bedre, gik først igang med udd., da jeg var 24, til salgsassistent.
Havde så lige et par år udenlands.
Og så er jeg snart færdig som pædagok, i en alder af 35.
Og nej, jeg skal ikke være pædagok alt for længe, vil gerne noget mere organisatorisk på sigt.

Anmeld

16. februar 2009

bette

Tynen skriver:

ja det er lidt øv synes jeg..
har sku ikke lavet andet end at tænke på hvad jeg skal..
og gider jo heller ik smide mig selv ud i noget jeg ved jeg ikke gider..
tænke tænke

Anmeld

17. februar 2009

..

Hvad med noget inden for DSB, de søger vist ofte til forskellige stillinger hvor man får løn under uddannelsen..??

Anmeld

17. februar 2009

Anja

Med risiko for at blive upopulær:

Dårlig økonomi er altså bare prisen for at få en uddannelse !! Vi skal være glade for at selv uddannelsen næsten er gratis !

Alle med uddannelse har været møllen igennem, sådan er det bare. Der er ting man må ofre for at få en uddannelse ....

Jeg har fx været studerende i 7 år - først 3 år på uni og derefter 4 år på seminariet og prisen for mig der da for det første 7 år på SU, for det andet at jeg er begyndt at spare op til pension sent .....

Alt har en pris .... man må finde ud af, hvad ens prioriteringer og handle udfra det. Hvis drømmeuddannelsen koster år på SU, så er det sgu da det hele værd, hvis man får 30 gode arbejdsår derefter !

Anja - som lige melder en mening ud !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.