Graviditetssukkersyge!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

CmarianN

SussieThyssen skriver:

Du kan sagtens gå rundt med det uden at mærke det.
Masser af kvinder før i tiden kunne gå rundt med det og det blev aldrig opdaget, for det forsvinder jo gerne efter fødslen.

Problemet er jo at babyen kan blive gigastor og desuden bliver født med lavt blodsukker. Men det klarer man ved at give dem mad med det samme, altså i form af modermælkserstatning inden for den første time, og så ellers fodre løs hver anden time indtil moderens egen mælkeproduktion er kommet igang.

I gamle dage var det sjældent et problem idet kvinder jo ammede nonstop, så hun havde som regel allerede mælk, når barnet kom ud, men til gengæld så døde både hun og barnet ofte under fødslen, ganske enkelt fordi barnet var for stort.

Det er ofte overvægtige kvinder, der får graviditetssukkersyge, men ikke altid. Selv hyperslanke kvinder kan få det, og dem har jeg kendt en del af også, men jeg har også kendt mange stærkt overvægtige piger, som overhovedet ikke fik det, så man skal bare tage glucosebelastningen som et godt tilbud, fordi de gerne vil passe på en.

De fleste børn født af kvinder med graviditetssukkersyge bliver ikke længere end normalt, de bliver bare stærkt overvægtige, fordi de på det nærmeste ligger i sukkerlage, og holder kvinden ikke en diæt, kan barnet let komme op på 5 kg eller mere til deres 50 cm +/- i fødselslængde.

Puha, det er lidt skræmmende! Men ja, det er altid noget det bliver holdt øje med en 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

CmarianN

rikkeregnbue skriver:

Jeg er 30+1 i dag  Så ja det er vi

Jamen jeg venter stadig det næste brev fra Odense af

Fik brev fra Sønderborg Sygehus om at de havde sendt det videre til Odense og så ville jeg kunne forvente en indkaldelse til vurdering derovre  Så jeg ved stadig ikke helt hvad der skal ske.

Oki, træls ventetid!

Jeg er i dag 29+3 

Anmeld

15. november 2011

SussieThyssen

CmarianN skriver:

Puha, det er lidt skræmmende! Men ja, det er altid noget det bliver holdt øje med en 

Ja bestemt.
Du er altid velkommen til at skrive, hvis du vil vide noget om kost m.m.

Anmeld

15. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

CmarianN skriver:

Oki, træls ventetid!

Jeg er i dag 29+3 

Så er der en lille uges forskel, det er ikke meget

Og jep, mega træls ventetid! Også fordi jeg bor altså i Sønderborg som ikke ligefrem er tæt på Odense så aner hverken hvordan og hvorledes jeg skulle komme derhen

Anmeld

15. november 2011

CmarianN

rikkeregnbue skriver:

Så er der en lille uges forskel, det er ikke meget

Og jep, mega træls ventetid! Også fordi jeg bor altså i Sønderborg som ikke ligefrem er tæt på Odense så aner hverken hvordan og hvorledes jeg skulle komme derhen

åh nej da hvor omstændigt 

Anmeld

15. november 2011

CmarianN

SussieThyssen skriver:

Ja bestemt.
Du er altid velkommen til at skrive, hvis du vil vide noget om kost m.m.

Tak 

lad os håbe der ikke bliver behov for det 

Anmeld

15. november 2011

SussieThyssen

CmarianN skriver:

Tak 

lad os håbe der ikke bliver behov for det 

Jeg krydser fingre for dig.
Giver du en UD (update) for testen?

Anmeld

15. november 2011

Tulley

Carina:-) skriver:

Sukkersyge kan være tricky.

Der skal en glukosebelastning til for at give et svar.

Og er den over 11 har du sukkersyge.Imellem 7 og 9 er tolerance og under 7 er normal.

Et nu og her blodsukker er ikke nok,da det kan være lavt hvis det er længe siden du har spist,og højt hvis du f.eks har spist sukker.

Det er belastningen der viser hvor "god" du er til at bearbejde sukker,og dermed det eneste der kan give et korrrekt svar

Undskyld. Det forstår jeg ikke.? Jeg blev målt til 9,0 og fik at vide at hvis den havde været på 8,9 så havde de ikke taget det som graviditetsbetinget sukkersyge, men da den var på 9,0 så skulle jeg måle mit blodsukker før og efter maden, til diabetessygeplejerske, diæstisk og ekstra skanning. Plus ligge min kost om.

Undrer mig bare fordi du siger at 9,0 er tolerant.

Anmeld

15. november 2011

CmarianN

SussieThyssen skriver:

Jeg krydser fingre for dig.
Giver du en UD (update) for testen?

Ja det kan du tro 

Anmeld

15. november 2011

Carina:-)

Tulley skriver:

Undskyld. Det forstår jeg ikke.? Jeg blev målt til 9,0 og fik at vide at hvis den havde været på 8,9 så havde de ikke taget det som graviditetsbetinget sukkersyge, men da den var på 9,0 så skulle jeg måle mit blodsukker før og efter maden, til diabetessygeplejerske, diæstisk og ekstra skanning. Plus ligge min kost om.

Undrer mig bare fordi du siger at 9,0 er tolerant.

Det er fordi når du er på 9 så skal du måle for at være sikker på at det ikke udvikler sig til regulær sukkersyge.

Det kan hele tiden udvikle sig især når man er gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.