Graviditetssukkersyge!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

Clisolka

CmarianN skriver:

Så er der da heller ingen retfærdighed til 

Ved du hvad det gør i forhold til barnet?

Nej, men det drejede sig kun om 2½ uge for mit vedkomende 

Jamen det kan gøre det, at du får et større barn - og det tjekker de  Isabella endte på 4005 g da jeg fødte 39 +4 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

CmarianN

Nessie skriver:

Min var ikke slem, kunne fint reguleres med kosten, så lå mit blodsukker fint. Men slut med at spise kage om aftenen, for blodsukkeret sladrede næste morgen

Hvis du har det, så kommer du ind til ekstra skanninger, så de lige kan holde øje med at barnet ikke bliver for stort. De vokser mere, når mor har sukkersyge.

Vi skulle være på sygehuset i 5 dage efter fødslen, og han skulle have mme efter amning, da han havde brugt sin naturlige madpakke. Vi måtte ikke komme hjem for både mit og babys blodsukker lå stabilt

Uha  Det håber jeg da vi kan undgå 

Anmeld

15. november 2011

CmarianN

Babymor2010 skriver:

Nej, men det drejede sig kun om 2½ uge for mit vedkomende 

Jamen det kan gøre det, at du får et større barn - og det tjekker de  Isabella endte på 4005 g da jeg fødte 39 +4 

Okidoki....

Lad os håbe vores Junior holder en fin vægt... I mandags vejede den 4% under gennemsnittet, hvilket de synes var rigtig fint - men det kan vel selvføgelig hurtigt ændre sig?! 

Anmeld

15. november 2011

Clisolka

Okidoki....

Lad os håbe vores Junior holder en fin vægt... I mandags vejede den 4% under gennemsnittet, hvilket de synes var rigtig fint - men det kan vel selvføgelig hurtigt ændre sig?! 

Jeg 'er for den fine vægt  Isabella vejede igennem hele min graviditet 20% for meget (sagde de) 

Jo, jeg tror faktisk godt det hurtigt kan ændre sig 

Anmeld

15. november 2011

Nessie

CmarianN skriver:

Uha  Det håber jeg da vi kan undgå 

Ja, det ville da være rarest, men ellers er det ikke så slemt

Anmeld

15. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg havde heller ingen tegn på det, og det blev opdaget i sidste uge hvor jeg var 29 uger henne

Anmeld

15. november 2011

CmarianN

Babymor2010 skriver:

Jeg 'er for den fine vægt  Isabella vejede igennem hele min graviditet 20% for meget (sagde de) 

Jo, jeg tror faktisk godt det hurtigt kan ændre sig 

okay... men nå, kan jo ik andet end se tiden an 

Anmeld

15. november 2011

CmarianN

rikkeregnbue skriver:

Jeg havde heller ingen tegn på det, og det blev opdaget i sidste uge hvor jeg var 29 uger henne

Årh øv da 

Hvad betyder det så for dig og barnet?

Tror vi er lige langt henne ca? Jeg er nemlig i uge 30 nu.

Anmeld

15. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

CmarianN skriver:

Årh øv da 

Hvad betyder det så for dig og barnet?

Tror vi er lige langt henne ca? Jeg er nemlig i uge 30 nu.

Jeg er 30+1 i dag  Så ja det er vi

Jamen jeg venter stadig det næste brev fra Odense af

Fik brev fra Sønderborg Sygehus om at de havde sendt det videre til Odense og så ville jeg kunne forvente en indkaldelse til vurdering derovre  Så jeg ved stadig ikke helt hvad der skal ske.

Anmeld

15. november 2011

SussieThyssen

CmarianN skriver:

Tak for svar!

Har egentlig ikke mistanke om det. Skal have lavet glykosebelastningstest på Fredag, og så kom jeg bare til, at tænke på hvis jeg nu fik af vide der er noget, så ville det faktisk komme bag på mig. Medmindre man kan rende rundt med det og ikke mærke til det 

Du kan sagtens gå rundt med det uden at mærke det.
Masser af kvinder før i tiden kunne gå rundt med det og det blev aldrig opdaget, for det forsvinder jo gerne efter fødslen.

Problemet er jo at babyen kan blive gigastor og desuden bliver født med lavt blodsukker. Men det klarer man ved at give dem mad med det samme, altså i form af modermælkserstatning inden for den første time, og så ellers fodre løs hver anden time indtil moderens egen mælkeproduktion er kommet igang.

I gamle dage var det sjældent et problem idet kvinder jo ammede nonstop, så hun havde som regel allerede mælk, når barnet kom ud, men til gengæld så døde både hun og barnet ofte under fødslen, ganske enkelt fordi barnet var for stort.

Det er ofte overvægtige kvinder, der får graviditetssukkersyge, men ikke altid. Selv hyperslanke kvinder kan få det, og dem har jeg kendt en del af også, men jeg har også kendt mange stærkt overvægtige piger, som overhovedet ikke fik det, så man skal bare tage glucosebelastningen som et godt tilbud, fordi de gerne vil passe på en.

De fleste børn født af kvinder med graviditetssukkersyge bliver ikke længere end normalt, de bliver bare stærkt overvægtige, fordi de på det nærmeste ligger i sukkerlage, og holder kvinden ikke en diæt, kan barnet let komme op på 5 kg eller mere til deres 50 cm +/- i fødselslængde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.