Graviditetssukkersyge!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.879 visninger
38 svar
0 synes godt om
15. november 2011

CmarianN

Hej derude! 

Ved man det hvis man har graviditets betinget sukkersyge? Altså er der tegn på det, udover de tal fra en glukosebelastningtest som viser det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

SussieThyssen

CmarianN skriver:

Hej derude! 

Ved man det hvis man har graviditets betinget sukkersyge? Altså er der tegn på det, udover de tal fra en glukosebelastningtest som viser det?

Det kan vise sig ved fx: Hovedpine, tørst, uro i kroppen, kløe, øget tissetrang, men ikke nødvendigvis.

Har du mistanke til noget, så gå ned til lægen og få målt dit blodsukker..det gøres med et lille prik i fingeren og tager 2 sekunder.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. november 2011

Nessie

Jeg var overbevist om at jeg ikke havde det, for havde ingen symptomer på noget som helst, men fik at vide af JM, at med gravidsitetsbetinget sukkersyge, så ER der heller ingen symptomer, så de opdager det kun ved glukosebelastningen

Anmeld

15. november 2011

Carina:-)

Sukkersyge kan være tricky.

Der skal en glukosebelastning til for at give et svar.

Og er den over 11 har du sukkersyge.Imellem 7 og 9 er tolerance og under 7 er normal.

Et nu og her blodsukker er ikke nok,da det kan være lavt hvis det er længe siden du har spist,og højt hvis du f.eks har spist sukker.

Det er belastningen der viser hvor "god" du er til at bearbejde sukker,og dermed det eneste der kan give et korrrekt svar

Anmeld

15. november 2011

Clisolka

Jeg havde ingen tegn, da det blev opdaget i uge 37 hos mig 

Anmeld

15. november 2011

CmarianN

SussieThyssen skriver:

Det kan vise sig ved fx: Hovedpine, tørst, uro i kroppen, kløe, øget tissetrang, men ikke nødvendigvis.

Har du mistanke til noget, så gå ned til lægen og få målt dit blodsukker..det gøres med et lille prik i fingeren og tager 2 sekunder.

Kærligst
Sussie

Tak for svar!

Har egentlig ikke mistanke om det. Skal have lavet glykosebelastningstest på Fredag, og så kom jeg bare til, at tænke på hvis jeg nu fik af vide der er noget, så ville det faktisk komme bag på mig. Medmindre man kan rende rundt med det og ikke mærke til det 

Anmeld

15. november 2011

CmarianN

Nessie skriver:

Jeg var overbevist om at jeg ikke havde det, for havde ingen symptomer på noget som helst, men fik at vide af JM, at med gravidsitetsbetinget sukkersyge, så ER der heller ingen symptomer, så de opdager det kun ved glukosebelastningen

Orh for pokker - øv bøvs!!! Det må jeg så se når jeg skal have den lavet på Fredag!  håber det fiiilme ikke...

Anmeld

15. november 2011

CmarianN

Babymor2010 skriver:

Jeg havde ingen tegn, da det blev opdaget i uge 37 hos mig 

Så er der da heller ingen retfærdighed til 

Ved du hvad det gør i forhold til barnet?

Anmeld

15. november 2011

CmarianN

Carina:-) skriver:

Sukkersyge kan være tricky.

Der skal en glukosebelastning til for at give et svar.

Og er den over 11 har du sukkersyge.Imellem 7 og 9 er tolerance og under 7 er normal.

Et nu og her blodsukker er ikke nok,da det kan være lavt hvis det er længe siden du har spist,og højt hvis du f.eks har spist sukker.

Det er belastningen der viser hvor "god" du er til at bearbejde sukker,og dermed det eneste der kan give et korrrekt svar

Oki  Det finder jeg ud af på Fredag så  FØJ 

Anmeld

15. november 2011

Nessie

CmarianN skriver:

Orh for pokker - øv bøvs!!! Det må jeg så se når jeg skal have den lavet på Fredag!  håber det fiiilme ikke...

Min var ikke slem, kunne fint reguleres med kosten, så lå mit blodsukker fint. Men slut med at spise kage om aftenen, for blodsukkeret sladrede næste morgen

Hvis du har det, så kommer du ind til ekstra skanninger, så de lige kan holde øje med at barnet ikke bliver for stort. De vokser mere, når mor har sukkersyge.

Vi skulle være på sygehuset i 5 dage efter fødslen, og han skulle have mme efter amning, da han havde brugt sin naturlige madpakke. Vi måtte ikke komme hjem for både mit og babys blodsukker lå stabilt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.