Sprg. til dem der er/har været gravide efter JULI07...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.361 visninger
24 svar
0 synes godt om
15. februar 2009

Tynen

Nu kommer der lige et underligt indlæg, men bliver lige nødt til at høre om det bare er mig.

Nu da jeg er gravid igen, synes jeg jo at det kunne være sjovt at finde en ny terminsgruppe at dele tingene med - MEN!
Jeg føler mig bare så rodløs på en vildt underlig måde.

Jeg kan næsten ikke overskue ikke at kende nogen af dem jeg skriver med.
Ved ikke engang hvor mange vi er de forskellige steder eller hvad folk hedder og laver.
Jeg springer fra babyside til babyside for at finde en gruppe jeg synes jeg svinger med, men det bliver bare aldrig det samme som første gang/ den her gruppe.

Måske er det fordi at jeg har været igennem det hele før, men synes bare det hele keder mig.
Måske er det fordi at folk ikke forstår min humor (Eller måske mangel på samme).
Der er ihvert fald ikke særlig meget respons på et snappy comeback, men laver jo bare en ice-breaker så det hele ikke går op NF-scanninger og om hvor mange der mærkede liv i uge 8.. Ja, så det hele ikke bliver så cårny.

Ja, i princippet kunne jeg så bare holde mig væk, men på den anden side er det jo sikkert også meget hyggeligt når man kommer lidt tættere på hinanden.

Er der andre der prøvede det, eller lod i helt være med at melde jer i nye grupper?
Det irriterer mig bare grænseløst!!!!
JEG VIL HAVE JULI07 SOM TERMINSGRUPPE IGEN!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2009

Anja

Jeg opgave at finde en gruppe. Jeg havde det meget lige som dig.

Skriver lidt/læser lidt med på netbaby, men det er begrænset. De gange, der har været noget, så har jeg bare brugt min dejlige juli07 gruppe

Anmeld

15. februar 2009

Plysbjørnen

Jeg opgav også, forsøgte mig også med NB, men nej det virker ikke, så lige som Anja holder jeg mig bare til Juli07

Anmeld

15. februar 2009

Lene76

Trine jeg kan kun sige vi har noget helt unikt.... jeg har en datter fra sept 04(sammengr som linemus) selvom vi osse havde/har en go gr der så er det bare ik det sammen som vores fantastiske gr her Så del du bare ud af alle din ting her, jeg vil gerne høre om det hele... både kvamle og hvor lidt overskud man har i perioder til det andet barn man ha..... (sådan havde jeg det nemlig i en periode under min graviditet med Viktot) Desuden er det så hyggeligt at høre og se alle jeres mange billeder af jeres små.... rejer og senere børn

Knus Lene

Anmeld

15. februar 2009

Tynen

Lene76 skriver:

Trine jeg kan kun sige vi har noget helt unikt.... jeg har en datter fra sept 04(sammengr som linemus) selvom vi osse havde/har en go gr der så er det bare ik det sammen som vores fantastiske gr her Så del du bare ud af alle din ting her, jeg vil gerne høre om det hele... både kvamle og hvor lidt overskud man har i perioder til det andet barn man ha..... (sådan havde jeg det nemlig i en periode under min graviditet med Viktot) Desuden er det så hyggeligt at høre og se alle jeres mange billeder af jeres små.... rejer og senere børn

Knus Lene

Årh, der fik du vist også fat i noget.
Jeg har bare så mange tanker og bekymringer i tiden som jeg har brug for at få afløb for, men er bange for at folk er mættede og bare ikke orker spam fra en hormonel preggy.
Jeg føler bare ikke at jeg kan skrive det så mange andre steder, men det er måske mere fordi at jeg ikke synes at de kender og forstår netop mig.
Det er mere sådan et standard svar man får, føler jeg.

Men er virkelig glad for at høre at det ikke bare er mig der bare ikke kan finde gnisten i en anden gruppe!
Man er altså lidt utilregnlig når man er gravid, så det kunne jo sagtens være

Anmeld

15. februar 2009

heaven

Årh, der fik du vist også fat i noget.
Jeg har bare så mange tanker og bekymringer i tiden som jeg har brug for at få afløb for, men er bange for at folk er mættede og bare ikke orker spam fra en hormonel preggy.
Jeg føler bare ikke at jeg kan skrive det så mange andre steder, men det er måske mere fordi at jeg ikke synes at de kender og forstår netop mig.
Det er mere sådan et standard svar man får, føler jeg.

Men er virkelig glad for at høre at det ikke bare er mig der bare ikke kan finde gnisten i en anden gruppe!
Man er altså lidt utilregnlig når man er gravid, så det kunne jo sagtens være

jamen søde trine da..... er du ikke ok?? selvfølgelig kan/skal du bruge os herinde...

Jannie - der også synes det er hyggeligt med gravid-indlæggene...

Anmeld

15. februar 2009

Tynen

heaven skriver:

jamen søde trine da..... er du ikke ok?? selvfølgelig kan/skal du bruge os herinde...

Jannie - der også synes det er hyggeligt med gravid-indlæggene...

Jamen jeg ved ikke helt præcist hvad der er i vejen.. Jeg hælder mest til at jeg er meget hormonel i tiden for der skal seriøst ingenting til før jeg tuder og/eller går i panik.

Kaster op hver evig eneste dag - morgen og aften, har kvalme 24-7 og kan intet overskue.
Jeg synes slet ikke det er fedt og kan slet ikke overskue hvordan det hele skal hænge sammen når man får en til.
Hvordan skal det hele ikke gå?!
Nogen gange tænker jeg også: Stakkels, lille Stella!
Hun ved slet ikke hvad der skal ske. Hvad nu hvis hun komme til at føle sig overset.
Og ÅH GUD! Jeg skal rent faktisk føde igen! PIS AV!

Arhmen - Prøv lige at hør´ hvor langt ude jeg er!
Hvis jeg nu bare ikke havde det så dårligt hele tiden, kunne det være at jeg rent faktisk kunne se lidt lyst på tilværelsen, men ved bare ikke hvad jeg skal gøre for at få det bedre når min læge kun vil give nytteløs akupunktur

Det er alt sådan noget der går mig på.
Jeg orker næsten ikke at gå i seng om aftenen fordi jeg ikke orker at starte forfra med at skulle tage stort kørekort med det samme jeg slår øjnene op.
Det er en ond cirkel, for jeg kommer alt for sent i seng, får for lidt søvn og bliver vildt underlig til mode af det.

Bla bla bla.. Nu gik jeg vist i selvsving.. Der er sikkert ikke til at finde hoved og hale i det, men mit hoved er også et stort rod med en kæmpe udgroning på

Anmeld

15. februar 2009

heaven

Tynen skriver:

Jamen jeg ved ikke helt præcist hvad der er i vejen.. Jeg hælder mest til at jeg er meget hormonel i tiden for der skal seriøst ingenting til før jeg tuder og/eller går i panik.

Kaster op hver evig eneste dag - morgen og aften, har kvalme 24-7 og kan intet overskue.
Jeg synes slet ikke det er fedt og kan slet ikke overskue hvordan det hele skal hænge sammen når man får en til.
Hvordan skal det hele ikke gå?!
Nogen gange tænker jeg også: Stakkels, lille Stella!
Hun ved slet ikke hvad der skal ske. Hvad nu hvis hun komme til at føle sig overset.
Og ÅH GUD! Jeg skal rent faktisk føde igen! PIS AV!

Arhmen - Prøv lige at hør´ hvor langt ude jeg er!
Hvis jeg nu bare ikke havde det så dårligt hele tiden, kunne det være at jeg rent faktisk kunne se lidt lyst på tilværelsen, men ved bare ikke hvad jeg skal gøre for at få det bedre når min læge kun vil give nytteløs akupunktur

Det er alt sådan noget der går mig på.
Jeg orker næsten ikke at gå i seng om aftenen fordi jeg ikke orker at starte forfra med at skulle tage stort kørekort med det samme jeg slår øjnene op.
Det er en ond cirkel, for jeg kommer alt for sent i seng, får for lidt søvn og bliver vildt underlig til mode af det.

Bla bla bla.. Nu gik jeg vist i selvsving.. Der er sikkert ikke til at finde hoved og hale i det, men mit hoved er også et stort rod med en kæmpe udgroning på

jaaaamen altså da.... hruum - det lyder sgu lidt hårdt?? Selvfølgelig spiller hormonerne ind, og dem kan du jo ikke snakke fornuft til - de gør som de vil... Men hvor må det virkelig være superhårdt at være så kvalme-dårlig. Kan du virkelig ikke snakke med din læge og forklare (igen?), hvor træls det er?? Det hjælper jo ikke det akkupunktur åbenbart? Jeg har en veninde, der også led meget af kvalme, og hun fik altså nogle piller..... og graviditeten er jo anderledes denne gang, ment på den måde at du også har stella. Altså, er ikke i tvivl om hun nok skal klare sig, både med dit humør og træthed, men også det at blive storsøster - men kan dæleme godt forstå du gerne vil have mere overskud til hende...Og man kan jo ikke bare trække stikket ud efter arbejde, som man kunne første gang...
Hvad med at koble din mor eller svigermor lidt på situationen - de kan måske lige støvsuge for dig, eller handle lidt ind - praktiske gris i mean?? Så du "kun" skal koncentrerer dig om Stella?? Det er hormoner søde trine, og det går over igen, ringe trøst, men alligevel. du er den bedste mor stella kunne få - glem ikke det, og hun vil elske dig for at få en søskende.
Og så er du nødt til at komme ordenligt i seng - din krop har brug for hvilen, og det har din mentale hormonproducerende hjerne også - put dig med et ude og hjemme, det er dejligt afslappende

Knuuuuz Jannie

Anmeld

15. februar 2009

Mikkelmusen

Jeg har tilmeldt mig min nye terminsgruppe herinde, men har vist nok kun svaret på 1 indlæg. Det er bare overhovedet ikke det samme, og jeg tror ikke jeg kommer til at bruge den i samme omfang som denne.

I er sgu noget særligt

Anmeld

16. februar 2009

Loggidut

Tynen...du får lige det sidste af min morgentid, før den virkelige verden kalder.

Du er gravid for fanden da, og med graviditet følger underlige tanker, og hormoner...men altså, hvis ikke det var med, så tror jeg slet ikke på man blev en god mor.
Man skal igennem den der med at fylde vægtskålen mellem to børn...kommer jeg til at holde lige meget af to børn, får den store tid nok, vil den store kunne acceptere den lille, kan vi få økonomien til at hænge sammen og bla bla bla...de tanker er et must, ellers var der jo slet ikke følelser med i det vel?

Jeg tror godt du kan glemme at finde en anden mødregruppe, hvis altså du leder efter en hvor du kan få afløb for de samme følelser som du kan her...hvis du leder efter en gruppe hvor folk skal kende og forstå dig, så glem det, for vi vil vinde suverent, uanset hvad, for pokker, vi har kendt dig og følt med dig da du gennemgik din største oplevelse i livet.
Og ikke nok med det, vi har følt det sammen med dig, netop fordi vi selv sad i situationen, på netop samme tid som dig (ja ja jeg kom senere til, ...men så de andre da)

Du finder jo ikke andre grupper, hvor du kan starte op med at råbe om mandens mælkekartoner ved sengen, eller hvor man kan sige møgunge bare fordi man har lyst, det er simpelthen ikke acceptabelt, og ikke noget man siger i det virkelige liv...og havde det ikke været for det cornflakes-indlæg en eller anden droppede på NB engang, så vil jeg æde min hat på at vi stadig sad og snakkede om hvor lækre vi var, og hvor pænt vi boede.

vi er unikke her, fordi vi har været ærlige om mange ting, som andre aldrig ville være ærlige omkring.

Jeg er ked af det, men du finder ikke sådan en gruppe igen, bare fordi du lige mangler den, sådan en skal bygges og arbejdes på...

så smid dine preggyindlæg her...vi er jo mange som har været igennem det med at få barn nummer to, eller er i gang med at få barn nummer to.

desuden er du så stor en del at min juli07 gruppe, at jeg helst ikke vil dele dig med andre...hæ hæ.

morn til dig bette tynen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.