alkohol i aften...?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

Jeg skal til en stor fest iaften, som jeg har glædet mig vildt meget til! 

Problemet er bare at jeg ikke aner om jeg er gravid eller ej.... Jeg vil idag kun være mellem 4+1 og 4+5 og min graviditets test imorges havde kun en meget meget svag (skygge?) streg... Jeg vil ikke kalde den positiv.. men man kan jo heller ikke kalde den 100 % negativ når der er antydingen af 2 streger på... 

Man hører så tit om kvinder der har drukket i starten af deres graviditet hvor der intet skete ved det, så jeg tænker på at der sikkert ikke sker noget hvis jeg bliver lidt halv fuld i aften??? jeg har ikke tænkt mig at drikke mig i hegnet, nok mere bare i god stemning 

men jeg kan sku ikke helt finde ud af det... Jeg ved bare at hvis jeg nu får min mens her om et par dage så vil jeg ærge mig helt vildt over at jeg ikke kunne drikke lidt i aften, og hvis jeg er gravid, er jeg jo ikke så langt henne at alkoholden går igennem til baby vel???

hvad synes i??? har brug for at par ærlige meninger... 

Jeg giver folk mulighed for at svare anonym, da der sikkert sidder nogle der ude som drak lidt dengang de ikke var sikker på graviditeten, men som sikkert ikke vil indrømme nu at de drak lidt, uden der skete noget ved det 

kom frisk! 

Personligt synes jeg ikke du skal drikke (et enkelt glas sker der intet ved, men du skal ikke drikkere dig beruset på nogen måde)!

Du risikerer at der sker noget med barnet (selvom risikoen sikkert ikke er særlig stor) og du risikerer at gå og være bange og bekymret i hele resten af graviditeten, pga. dene ene aften, hvor du valgte at drikke, velvidende at du sandsynligvis var gravid.

Og det ER jo bare en fest, og slet slet ikke lige så vigtigt som et barn. Fester skal der nok komme mange flere af i fremtiden

Hvis der var en meget meget svag streg på testen indenfor den angivne tid, så er du højst sandsynligt gravid!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Problemet er bare at jeg ikke aner om jeg er gravid eller ej.... Jeg vil idag kun være mellem 4+1 og 4+5 og min graviditets test imorges havde kun en meget meget svag (skygge?) streg... Jeg vil ikke kalde den positiv.. men man kan jo heller ikke kalde den 100 % negativ når der er antydingen af 2 streger på... 

Man hører så tit om kvinder der har drukket i starten af deres graviditet hvor der intet skete ved det, så jeg tænker på at der sikkert ikke sker noget hvis jeg bliver lidt halv fuld i aften??? jeg har ikke tænkt mig at drikke mig i hegnet, nok mere bare i god stemning 

men jeg kan sku ikke helt finde ud af det... Jeg ved bare at hvis jeg nu får min mens her om et par dage så vil jeg ærge mig helt vildt over at jeg ikke kunne drikke lidt i aften, og hvis jeg er gravid, er jeg jo ikke så langt henne at alkoholden går igennem til baby vel???

Jeg giver folk mulighed for at svare anonym, da der sikkert sidder nogle der ude som drak lidt dengang de ikke var sikker på graviditeten, men som sikkert ikke vil indrømme nu at de drak lidt, uden der skete noget ved det 

kom frisk! 

Hvis du er i tvivl - så lad være. Man kender idag ikke omfanget af alkohols skader på fostret, selv i små mængder, så jeg ville klart lade være...

Anmeld

12. november 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

hehe ja okay  vildt at du først fandt ud af det så sent! 

Jamen jeg har skam ikke tænkt mig at drikke mig stang stiv... det ville jeg alligevel havde det skidt med kan jeg mærke... men jeg tænker et par glas vin og et par drinks i løbet af hele aftenen/natten.... 

Jeg tror godt du kan drikke et par glas fordelt ud over hele aftenen. SÅ længe du kan styre det og ikke lader dig rive med af stemningen!

Anmeld

12. november 2011

Becks

Hmm - Altså jeg ville ikke gøre det, for jeg vil sige at selvom det kun er en "skyggestreg" så er den positiv! Tillykke i øvrigt

Jeg ved først selv den 22/11 om jeg er gravid eller ej (blev insemineret i tirsdags) og jeg skal til housewarming i aften.

Vennerne ved godt jeg er blevet insemineret og derfor ikke drikker i aften, men der kommer et familiemedlem som vil undre sig meget.. Så derfor idag har jeg "underlivsbetændelse og er på penicillin"

Anmeld

12. november 2011

sofiell89

Anonym skriver:

kom frisk! 

Du drikker bare... Jeg er 12+1 idag, og har en forkærlighed til barcadi breezer med ananas. Har aldrig kunne lide ananas, men sådan en enkelt i ny og næ nyder jeg altså med glæde nu.. (så sent som forleden efter en fantastisk NF)... Jeg har da bestemt også tænkt mig at drikke en genstand til jul + julefrokost og nytår...

Anmeld

13. november 2011

Anonym trådstarter

Dejligt med en masse brugbare svar! 

Jeg valgte at lade min samvittig råde, og jeg kunne mærke i mig selv at jeg ikke ville have det godt med at drikke mig halv snaldret... så jeg endte med at drikke 2 små glas rødvin og 1 øl, fordelt ud over 11 timer... Så det er jeg ret sikker på at der ingen skade er sket ved... 

har ikke testet idag, men min menstuation er stadig ikke kommet... så jeg er spændt på testen imorgen tidlig 

Anmeld

13. november 2011

Aagaard

Anonym skriver:

kom frisk! 

Jeg ville ikke turde! Der sker så frygtelig mange celledelinger i et foster på 4+ uger at det så let kan gå galt. Jeg ville ikke turde risikerer mit ønskebarns udvikling ved at hælde gift(som alkohol, jo faktisk er for kroppen - det er derfor vi bliver fulde) ned til det.

Jeg drak kun mens jeg havde menstration, mens vi arbejdede på at lave vores baby.

Go' fest lige meget hvad du beslutter

Anmeld

13. november 2011

SjeBets

Jeg ville ikke turde risikere det, hvis jeg prøvede på at blive gravid og var i tvivl om jeg var, så holdte jeg mig fra alkoholen, det kan godt være at 100 før mig har gjort det, og har født "sunde" børn, sætter sunde i anførselstegn., fordi følge sygdomme kan komme meget meget meget senere, vi fik først dianose på noget medfødt ved min datter da hun var 6 og sønnike skal først i udredning om noget medfødt nu og han bliver 7 om 2 mdr. Det kan vise sig meget meget senere. 

Og det ville jeg ikke turde risikere 

Anmeld

16. november 2011

Ilya

Tutter skriver:

Hmm - Altså jeg ville ikke gøre det, for jeg vil sige at selvom det kun er en "skyggestreg" så er den positiv! Tillykke i øvrigt

Jeg ved først selv den 22/11 om jeg er gravid eller ej (blev insemineret i tirsdags) og jeg skal til housewarming i aften.

Vennerne ved godt jeg er blevet insemineret og derfor ikke drikker i aften, men der kommer et familiemedlem som vil undre sig meget.. Så derfor idag har jeg "underlivsbetændelse og er på penicillin"

Lige præcis!

Da mine graviditetstests viste MEGET svage røde streger, sagde min læge (som jeg spurtede ned til) at der ikke findes falske positive tests, da den antydning af streg SKAL have HCG-hormonet for at fremkomme, så hvis din test viste en svag streg, så må du være gravid!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.