alkohol i aften...?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2011

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Jeg følte mig nu heller ikke gravid før omkring uge 10, så det er ikke nødvendigvis en indikator for om du er gravid Men jeg tror ærlig talt ikke jeg ville have drukket dengang, hvis jeg da havde vidst at jeg var gravid.

At du drikker lidt skader ikke, men jeg synes ikke du bør blive påvirket, altså fuld Og herre Gud, hvis du så ikke er gravid, så har du jo masser af mulighed for at drikke en anden gang, så du behøver jo ikke ærge dig

jeg har slet heller ikke i tankerne at drikke mig fuld.. som jeg har skrevet til de andre også, så tænker jeg mere på et par glas vin, og nogle drinks og det er jo så i løbet af hele aftenen og natten... så vi snakker max 4-5 genstande... 

ja der kommer selvfølgelig flere fester... jeg har bare glædet mig specielt meget til denne her 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

britze

hej

jeg tænker lidt at hvis du rigtig gerne vil være gravid og du evt. kan være det, hvad betyder en aften med alkohol så?? forstår simpelthen ikke problemet..

synes ikke man behøver være en helgen og synes ikke personligt at der sker noget ved at drikke et glas vin til maden, men når man aktivt prøver at blive gravid, så kan jeg ikke se nogen grund til at drikke.

men håber da at du får en god aften

Anmeld

12. november 2011

lycly

Anonym skriver:

jeg har slet heller ikke i tankerne at drikke mig fuld.. som jeg har skrevet til de andre også, så tænker jeg mere på et par glas vin, og nogle drinks og det er jo så i løbet af hele aftenen og natten... så vi snakker max 4-5 genstande... 

ja der kommer selvfølgelig flere fester... jeg har bare glædet mig specielt meget til denne her 

Et par glas eller drinks skader ikke Jeg var til læge og få bekræftet min graviditet i december og der fik jeg go for at drikke lidt champagne og sådan nytårsaften. Så det kan du også sagtens til den fest der

Anmeld

12. november 2011

1012lmp

Jeg synes der er stor forskel på ikke at vide at man er gravid også drikke, og dernæst at man måske ved man er gravid også drikke!

For mig er alkohol SLET SLET ikke så vigtigt at jeg kan sætte mig ind i din situation... bliver festen i aften dårligere af at du ikke drikker da?

Ja altså hvis jeg vidste der var en sansynlighed for at jeg var gravid ville jeg ikke drikke da jeg synes det er umoralsk.

Anmeld

12. november 2011

Anonym

Min test var også kun meeeget svag positiv da jeg fandt ud af jeg var gravid.

Hvis det var mig der var dig ville jeg ikke drikke i aften. Men det er jo bare mig Jeg ville ikke kunne bære tanken om at jeg havde drukket HVIS der nu skulle ske noget (hvad der selvfølgelig ikke gør hvis du er!)

Jeg ved godt det lyder dumt det her, men havde det været mig så: Havde jeg ikke testet eller havde jeg testet men kun med en ren negativ test, så havde jeg taget i byen og drukket som du beskriver med måde, men HAVDE jeg testet og fået en meget svag positiv test som du har gjort, ja så ville jeg klart vælge IKKE at drikke. Prøv at tænk på hvor meget der sker med fosteret de første 13 uger?? At der er mange der har drukket og fået raske børn bekræfter jo ikke at det ikke kan være skadeligt at drikke. Sundhedsstyrelsen anbefaler at man ikke drikker overhovedet selv når man er igang med at prøve og blive gravid. Jeg følger ikke selv hvad de siger til punkt og prikke og drak selv et par glas vin da jeg var over halvvejs i min graviditet, bl.a. 1 juleaften og et nytårsaften.

Jeg er overhovedet ikke nogen helgen! Og jeg gør i dag, efter at have født, også dumme ting jeg ikke burde, som at ryge lidt (gjorde ikke under min graviditet, men kunne ikke blive ved med at opretholde det efter jeg havde født.....  Er dog igang med seriøst at stoppe igen!!)

Nå lang smøre... Anyway hvis jeg var dig: Jeg ville ikke drikke! Det er jo bare en fest... Og en undskyldning for at de andre ikke skal lure det, kan man altid finde på!

GO FEST!! 

Anmeld

12. november 2011

NinaNymannMadsen

Anonym skriver:

hehe ja okay  vildt at du først fandt ud af det så sent! 

Jamen jeg har skam ikke tænkt mig at drikke mig stang stiv... det ville jeg alligevel havde det skidt med kan jeg mærke... men jeg tænker et par glas vin og et par drinks i løbet af hele aftenen/natten.... 

havde før oplevet udeblivende mens. så havde ikk tænkt over det da den ikk kom, det var først da jeg begyndte at ha kvalme og sådan nogen ting jeg fik det tjekket.

det tror jeg også godt du kan. vigtigst er hvertfald at du får en god aften/nat jo og man kan sagtens hygge sig ved kun lige at få lidt jo eller slet ingen ting. det er jo op til en selv.

Anmeld

12. november 2011

Simon's moar <3

Anonym skriver:

Jeg skal til en stor fest iaften, som jeg har glædet mig vildt meget til! 

Problemet er bare at jeg ikke aner om jeg er gravid eller ej.... Jeg vil idag kun være mellem 4+1 og 4+5 og min graviditets test imorges havde kun en meget meget svag (skygge?) streg... Jeg vil ikke kalde den positiv.. men man kan jo heller ikke kalde den 100 % negativ når der er antydingen af 2 streger på... 

Man hører så tit om kvinder der har drukket i starten af deres graviditet hvor der intet skete ved det, så jeg tænker på at der sikkert ikke sker noget hvis jeg bliver lidt halv fuld i aften??? jeg har ikke tænkt mig at drikke mig i hegnet, nok mere bare i god stemning 

men jeg kan sku ikke helt finde ud af det... Jeg ved bare at hvis jeg nu får min mens her om et par dage så vil jeg ærge mig helt vildt over at jeg ikke kunne drikke lidt i aften, og hvis jeg er gravid, er jeg jo ikke så langt henne at alkoholden går igennem til baby vel???

hvad synes i??? har brug for at par ærlige meninger... 

Jeg giver folk mulighed for at svare anonym, da der sikkert sidder nogle der ude som drak lidt dengang de ikke var sikker på graviditeten, men som sikkert ikke vil indrømme nu at de drak lidt, uden der skete noget ved det 

kom frisk! 

Altså, jeg drak de første 22 uger, da jeg først fandt ud af det i uge 23, og Simon fejler absolut ingenting
Så vil nu godt mene, at du kan drikke  

Anmeld

12. november 2011

baby012

Jeg ville ikke drikke når jeg var igang med at skabe et lille nyt liv inde i maven (går ud fra at du prøver).. men nok mere fordi at min samvittighed ikke ville kunne bære det hvis der så viste sig at være noget galt med det lille foster (hvis der er noget) .. og så vil jeg bare sige at en streg er en streg.. tror ikke på disse såkaldte skygge skreger.. CB kan jo sagtens tage fejl.. 

det tager kroppen 5 kvarter at forbrande en genstand, så hvis du har tænkt dig at drikke meget, så går der jo et godt stykke tid inden det er ude af kroppen igen.. 

Anmeld

12. november 2011

TaAsJu

Jeg var i byen ugen inden jeg fandt ud af jeg var gravid med Anna-Sophie. Og der fik den så hatten passede.. Og hun fejler ikke noget i dag den her gang havde jeg en fornemmelse at jeg var gravid.. Så stoppede med det samme.. Men syntes godt du kan når du kun snakker om lidt vin og et par drinks i byen..

Anmeld

12. november 2011

Isabella_mor

var jeg i dit sted havde jeg holdt mig fra alkohollen.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.