Min test var også kun meeeget svag positiv da jeg fandt ud af jeg var gravid.
Hvis det var mig der var dig ville jeg ikke drikke i aften. Men det er jo bare mig
Jeg ville ikke kunne bære tanken om at jeg havde drukket HVIS der nu skulle ske noget (hvad der selvfølgelig ikke gør hvis du er!)
Jeg ved godt det lyder dumt det her, men havde det været mig så: Havde jeg ikke testet eller havde jeg testet men kun med en ren negativ test, så havde jeg taget i byen og drukket som du beskriver med måde, men HAVDE jeg testet og fået en meget svag positiv test som du har gjort, ja så ville jeg klart vælge IKKE at drikke. Prøv at tænk på hvor meget der sker med fosteret de første 13 uger?? At der er mange der har drukket og fået raske børn bekræfter jo ikke at det ikke kan være skadeligt at drikke. Sundhedsstyrelsen anbefaler at man ikke drikker overhovedet selv når man er igang med at prøve og blive gravid. Jeg følger ikke selv hvad de siger til punkt og prikke og drak selv et par glas vin da jeg var over halvvejs i min graviditet, bl.a. 1 juleaften og et nytårsaften.
Jeg er overhovedet ikke nogen helgen! Og jeg gør i dag, efter at have født, også dumme ting jeg ikke burde, som at ryge lidt (gjorde ikke under min graviditet, men kunne ikke blive ved med at opretholde det efter jeg havde født..... 

Er dog igang med seriøst at stoppe igen!!)
Nå lang smøre... Anyway hvis jeg var dig: Jeg ville ikke drikke! Det er jo bare en fest...
Og en undskyldning for at de andre ikke skal lure det, kan man altid finde på! 
GO FEST!! 

Anmeld