Er så frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2011

Drømme

LunaLykke skriver:

Det er jo heller ikke optimalt at være i en et-værelses med en nyfødt. Så det ville da klart være det bedste hvis det kunne blive i dine svigerforældres hus, nu hvor det er så stort som det er. 

Jeg håber I finder en løsning du er tryg ved, det er det vigtigste

Det er faktisk ikke så meget anderledes her - vi har et værelse, en lille gang og så er det det. Min sofa og sofabord står så nedenunder i stuen, men ellers er alle vores ting på værelset ( som desværre er ovenpå, og her er ingen toilet ovenpå, så det er ikke en mulighed at føde her.. )

Deres gæstelejlighed ligger som en del af deres hus, pladsen en smule mindre, men for en lille periode ville vi jo godt kunne undvære de fleste af vores ting.. Det er derfor vi overvejer det..

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

Drømme

LunaLykke skriver:

Jeg så i øvrigt lige på din profil, at I overvejer navnet Luna til jeres lille bebs hvis det bliver en pige. Meget smukt navn, DET skal I da KLART vælge  Haha.

Hehe, jeg elsker det navn

Vi er begge meget forelsket i navnet Aurora Luna eller Luna Aurora, ikke som dobbeltnavn, men hvor begge navne indgår

Hehe

Anmeld

11. november 2011

mor2011_

Øv hvor er det bare træls for dig men på den anden side er der ikke jeres hus så hun kan godt tillade sig at sige at hun vil ikke ha det.. Knus

Anmeld

11. november 2011

Drømme

delimus skriver:

Lyder som om hun bare er vant til at tingene kører efter hendes hoved, siden hendes mand og ene søn, har meldt sig helt ud af diskutionen 

Men som du siger, det er hendes hus og hvis hun siger nej, så er det jo desværre sådan det er, men derfor synes jeg stadig det er rigtig træls for dig. 
Har selv en svigermor, der er vant til at alt skal køre efter hendes fløjte, men hende har jeg heldigvis 40 km til he he

Det er hun også - hun har virkelig kæmpet sig igennem livet for at få det som hun ville have det, fundet sig en sød mand, der ved det meste lader hende bestemme (engang imellem trumfer han igennem, og så har hun intet at sige) og så har hun jo været vant til at være enekvinde i huset..

Ja, desværre.. Jeg håber stadig på vi kan få hende overtalt på en eller anden måde... Og tak

Hehe, jah, så er du lidt mere heldig Vi bor jo hos mine svigerforældre, og har 8 timers færge / og togtur hjem til min familie.. Men da vi flyttede herover vidste vi heller ikke jeg var gravid, og det var ikke helt planlagt..

(vi er dog alle lykkelige over det, ville bare have fundet en lejlighed og ikke flyttet herhjem hvis vi havde vidst det)

Anmeld

11. november 2011

delimus

Drømme skriver:

Det er hun også - hun har virkelig kæmpet sig igennem livet for at få det som hun ville have det, fundet sig en sød mand, der ved det meste lader hende bestemme (engang imellem trumfer han igennem, og så har hun intet at sige) og så har hun jo været vant til at være enekvinde i huset..

Ja, desværre.. Jeg håber stadig på vi kan få hende overtalt på en eller anden måde... Og tak

Hehe, jah, så er du lidt mere heldig Vi bor jo hos mine svigerforældre, og har 8 timers færge / og togtur hjem til min familie.. Men da vi flyttede herover vidste vi heller ikke jeg var gravid, og det var ikke helt planlagt..

(vi er dog alle lykkelige over det, ville bare have fundet en lejlighed og ikke flyttet herhjem hvis vi havde vidst det)

Det er træls med sådan en svigermor. Kan slet ikke relatere til hende jeg har og det er rigtig rigtig træls, for jeg har mistet min egen mor, så det havde været super, hvis man havde en reserve i hende, men kan slet ikke arbejde med det 
8 timer er langt væk, men heldigvis kan du gribe telefonen :-) 

Anmeld

11. november 2011

Drømme

delimus skriver:

Det er træls med sådan en svigermor. Kan slet ikke relatere til hende jeg har og det er rigtig rigtig træls, for jeg har mistet min egen mor, så det havde været super, hvis man havde en reserve i hende, men kan slet ikke arbejde med det 
8 timer er langt væk, men heldigvis kan du gribe telefonen :-) 

Puuh, hvor surt.. Har du noget andet nær familie du kan føle lidt "reserve" i så?

Jeg er virkelig glad og taknemmelig for, jeg bare kan ringe til min mor, min mormor døde da min mor var 5, så har tidligere frygtet om jeg mon ville være "heldig" nok til at kunne opleve min mor som mormor, men det ser det da heldigvis ud til.

Det gælder jo bare om at nyde hver dag man har, og hver dag ens forældre har. Og når man tænker på væreste senarie, jamen så har jeg det jo heller ikke slemt, jeg kunne bare alligevel godt ønske mig det en smule anderledes.

Og sådan er man vel desværre bare mange gange - man ønsker det hele tiden bedre.. På den anden side er det jo også noget af det der udvikler os

Jeg håber du har andre du kan dele glæden over graviditeten med når nu du ikke har din mor, og din svigermor er udelukket

Anmeld

11. november 2011

Moms

Det er en træsl situation du står i, men jeg må nok give de andre ret i, at det jo nok er svigermor, der har det sidste ord i den sag.

Jeg har ikke prøvet at se hvor meget det sviner, men helt ærligt, hvis hun ikke gider tørre op, kan du jo bare købe rengøring.

Nå, men jeg har da et forslag.

Hvad med at drøfte sagen med jordmoderen og spørge om du evt. kunne tage dit eget fødekar med på sygehuset? Der må da være plads og de kan da kun være interesserede i, at du har det så godt som muligt under din fødsel.

Prøv det.

Moms

Anmeld

11. november 2011

Drømme

Moms skriver:

Det er en træsl situation du står i, men jeg må nok give de andre ret i, at det jo nok er svigermor, der har det sidste ord i den sag.

Jeg har ikke prøvet at se hvor meget det sviner, men helt ærligt, hvis hun ikke gider tørre op, kan du jo bare købe rengøring.

Nå, men jeg har da et forslag.

Hvad med at drøfte sagen med jordmoderen og spørge om du evt. kunne tage dit eget fødekar med på sygehuset? Der må da være plads og de kan da kun være interesserede i, at du har det så godt som muligt under din fødsel.

Prøv det.

Moms

Selvfølgelig vil min kæreste og jeg selv gøre rent, nok min kæreste der kommer til det, men tror lidt hun tror det kommer til at gå ud over alting, og at det ikke kan gøres rent igen..

Jeg vil i hvert fald tage en snak med min jordemoder om, hvorvidt der er en mulighed for at kunne tage en fælles snak hvor min svigermor er med..

Jeg har selv tænkt på om det er en mulighed, men de må ikke lade kvinder føde i vand på Bornholms Hospital.. Prøver lige at høre om det igen, men sidst jeg snakkede med en jordemoder sagde hun, at det var udelukket med fødsel i vand da de ikke må for bossen..

Men kan jo ske noget har ændret sig...

Åh altså, har lige fundet ud af min MOR ikke engang støtter mig i mit ønske om hjemmefødsel - hun er desideret bange for jeg vil dø

Anmeld

12. november 2011

Pige2009

Drømme skriver:

Hm, god idé

Tak, vil jeg i hvert fald stærkt overveje !

Velbekomme. Det kan forhåbentlig få afmystificeret nogle af hendes formodninger, og der kan hun ikke sidde og skabe sig

Held og lykke med det - håber hun ombestemmer sig

Anmeld

12. november 2011

SussieThyssen

Jeg synes det er synd både for dig OG din svigermor.
Det er synd for dig, fordi du nu engang ikke kan få det som du vil have det og synd for din svigermor fordi du er sur på hende.

Men som du siger, det er hendes hjem, og det må du respektere.
Jeg kan godt forstå, hun ikke vil have lavet sit hjem om til en fødestue...du skal huske, at hun er af en generation, hvor det at føde hjemme blev anset for at være ekstremt risikabelt, og det VAR rent faktisk noget griseri..dengang.
Mon ikke jeg er nogenlunde på din svigermors alder (52) og jeg kan godt forstå hende.
Jeg ville bestemt heller ikke bryde mig om, at få mit hjem lavet om til en fødeafdeling..og jeg ville heller ikke være spor tryg ved at mit barnebarn skulle fødes hjemme, lige så lidt som jeg nogensinde har ønsket mig selv at føde hjemme.
Dette er IKKE en tale imod hjemmefødsler...overhovedet ikke..det er mere for at forklare dig, at generationen før dig, overhovedet ikke har det godt med det..og det må du respektere.

Hvad du ville gøre hvis det var dit eget hjem, må være helt dit eget valg, men nu har du nu engang ikke det, og så må du bøje dig for det.
Og så forfærdeligt er det altså heller ikke at føde på hospital
Tænk på, at der står det hele klar til dig, ingen skal tænke på at gøre rent både før og efter, og skulle der opstå et problem, jamen så er du allerede på stedet, i stedet for midt i en fødsel med veer og hvad ved jeg, at skulle transporteres fra punkt A til B.

Så op med hovedet søde ven..når du/I engang får jeres eget hjem, så kan du jo prøve det til den tid, og så vil det måske også være rarere for dig, fordi du har prøvet en fødsel før, og derved også selv kan holde et større overblik, hvis det skal foregå derhjemme.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.