Jeg synes det er synd både for dig OG din svigermor. 
Det er synd for dig, fordi du nu engang ikke kan få det som du vil have det og synd for din svigermor fordi du er sur på hende.
Men som du siger, det er hendes hjem, og det må du respektere.
Jeg kan godt forstå, hun ikke vil have lavet sit hjem om til en fødestue...du skal huske, at hun er af en generation, hvor det at føde hjemme blev anset for at være ekstremt risikabelt, og det VAR rent faktisk noget griseri..dengang.
Mon ikke jeg er nogenlunde på din svigermors alder (52) og jeg kan godt forstå hende.
Jeg ville bestemt heller ikke bryde mig om, at få mit hjem lavet om til en fødeafdeling..og jeg ville heller ikke være spor tryg ved at mit barnebarn skulle fødes hjemme, lige så lidt som jeg nogensinde har ønsket mig selv at føde hjemme.
Dette er IKKE en tale imod hjemmefødsler...overhovedet ikke..det er mere for at forklare dig, at generationen før dig, overhovedet ikke har det godt med det..og det må du respektere.
Hvad du ville gøre hvis det var dit eget hjem, må være helt dit eget valg, men nu har du nu engang ikke det, og så må du bøje dig for det.
Og så forfærdeligt er det altså heller ikke at føde på hospital 
Tænk på, at der står det hele klar til dig, ingen skal tænke på at gøre rent både før og efter, og skulle der opstå et problem, jamen så er du allerede på stedet, i stedet for midt i en fødsel med veer og hvad ved jeg, at skulle transporteres fra punkt A til B.
Så op med hovedet søde ven..når du/I engang får jeres eget hjem, så kan du jo prøve det til den tid, og så vil det måske også være rarere for dig, fordi du har prøvet en fødsel før, og derved også selv kan holde et større overblik, hvis det skal foregå derhjemme.

Kærligst
Sussie
Anmeld