Min største drøm er at komme til at føde i vand. Det kan ikke lade sig gøre på Bornholms Hospital, så jeg vil gerne føde hjemme for at få den oplevelse. Desværre har min svigermor valgt at være på tværs

Vi bor pt. hos min kærestes familie - hans mor, far og lillebror - og vi kan ikke finde et andet sted at bo. Så frustrerende når der er 4 km til bus og by! Samtidig mener min kære svigermor at hjemmefødsler sviner forfærdeligt, at det er "synd" for jordemoderen, at det i hvert fald ikke skal være i stuen så de ikke kan se tv avisen(!!), at det er meget mere trygt på et hospital og at jeg bare vil blive irriteret på de andre, hvis jeg skulle føde her. Hun har simpelthen valgt at stille sig på bagbenene, og der er intet at gøre for at få hende ned på jorden igen

Jeg har vist hende folderen omkring hjemmefødsel, og fortalt hende om vores snak med andre, der har haft hjemmefødsler, og som kunne fortælle det ikke ville svine så meget, som den kære generation min svigermor er, tror det gør, og jeg har fortalt hende jeg bare ikke føler mig tryg på et hospital, men hun vil bare ikke lytte..
Og vi kan jo ikke gøre forfærdeligt meget når nu det ER hendes hjem.
Men helt ærligt, huset er sgu omkring 300 kvm, så mon ikke man kunne finde et rum det kunne lade sig gøre i ?!
Jeg er bare så trist over at min drøm går i vasken, at vi ikke kan finde vores eget sted, og at det lige pludselig skal gå så dårligt med min svigermor..
Er der nogen der har nogle råd, kan komme med nogle trøstende ord, eller hjælpe mig med endnu flere måder at overtale hende på?
Lige pludselig virker februar meget tæt på.. Og jeg har for første gang svært ved at glæde mig
Anmeld