Jonatansmor skriver:
Den trækker bare tænder sådan en omgang - først får du en 
Og - du må tale om dine unger som du vil foran os andre voksne der kan sætte os ind i hvordan det er at få FNIDDER af baby der ikke kan noget selv!
Herhjemme tog vi aldrig kampen om natten, når mavefornemmelsen sagde at det var andet end bare en test. Det kan man jo høre som mor, din mavefornemmelse har altid ret og din første indskydelse er altid den rigtige.
Men om dagen er det jo en helt anden snak - der har vi allesammen energi nok til at få indøvet at mor altid kommer, uanset om hun er væk i et sekund eller et minut - mor og far er altid lige her. Det øvede vi blandt andet ved at han kom i dagpleje. Men også at arrangere ture med mormor, moster 1 & 2 - han blev afleveret hos dem (vigtigt - det er dig der går og ikke dem der forlader dig) han fik sit kys, sit kram, fik at vide hvad mor/far skulle og vi ses senere og så gik vi. Selvom han græd. Via sms, finder vi jo ud af at han stopper med at græde i sekundet vi lukker døren og mormor/moster afleder - og så har han en god tid med dem.
Gemmelege hjemme i det trygge hjem kan også hjælpe ham til at forstå at mor altid, altid, altid er hos dig - også selvom du ikke har direkte kontakt med dig (Kan han ikke gå selv, er titte-bøh lege rigtigt gode og du behøver kun gemme hovedet)

Tak for de gode ideer! - og forståelsen! 
Vi leger dagligt titte-bøh lege, gemmer legetøj, jeg går bevidst ovenpå for mig selv, så han er alene med far nedenunder, men stadig har set at jeg går, osv.
Dagpleje har vi ikke mulighed for at gøre brug af endnu.. Men jeg vil helt klart tænke over det med, at lade mormor passe, men huske at det er mig der skal gå! Sidst han blev passet var det i vores hjem, men mormor kom, og vi gik. Det gik ganske fantastisk, og det var let for alle parter ikke at skulle pakke en masse ting..
Jeg vil huske på det med forskellen på nat og dag - du har helt ret - der ER forskel!
Tak for svar!