Navn efter afdøde bedste ven.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2011

Lou87

Hvis faren er med på det og du stadig synes det navn er det bedste når du når hen mod fødselen, så synes jeg det er ok.
Hvis han har været dig meget tæt og betyder noget for dig i dit liv er det da bare en flot ære/minde for ham.

Men tro mig, der når sikkert og flyve mange navne ind og ud af dit hovede, så mærk efter med dig selv hva du føler for

Ellers brug det evt som et mellemnavn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

EKBJ

Lou87 skriver:

Hvis faren er med på det og du stadig synes det navn er det bedste når du når hen mod fødselen, så synes jeg det er ok.
Hvis han har været dig meget tæt og betyder noget for dig i dit liv er det da bare en flot ære/minde for ham.

Men tro mig, der når sikkert og flyve mange navne ind og ud af dit hovede, så mærk efter med dig selv hva du føler for

Ellers brug det evt som et mellemnavn.

Det gør der helt sikkert! :-). 
tager den også med ro.

- mit barn skal helt sikkert have et mellem-navn.  :-). 

Anmeld

11. november 2011

Lou87

EKBJ skriver:

Det gør der helt sikkert! :-). 
tager den også med ro.

- mit barn skal helt sikkert have et mellem-navn.  :-). 

Der kan du se, den ting ved du så skal det andet nok også komme..

Jeg vidste godt med mig selv mit barn IKK sku ha mellemnavn-navn (altså ekstra kalde navn), men sådan er man jo så forskellig.
Jeg ville ha hun fik mindst navne overhovedet.
Så hun fik begge vores mellemnavne som mellemnavn og efternavn og slettede vores efternavne til hende.. da de alligevel bare var massebetegnelser (nielsen og pedersen.. )

Anmeld

11. november 2011

Benjamins'mor

Vil ikke mene det er noget problem.

Min onkel døde natten efter min barnedåb i en bilulykke og min lillebror blev opkaldt efter ham. (Bo)

Anmeld

11. november 2011

EKBJ

Lou87 skriver:

Der kan du se, den ting ved du så skal det andet nok også komme..

Jeg vidste godt med mig selv mit barn IKK sku ha mellemnavn-navn (altså ekstra kalde navn), men sådan er man jo så forskellig.
Jeg ville ha hun fik mindst navne overhovedet.
Så hun fik begge vores mellemnavne som mellemnavn og efternavn og slettede vores efternavne til hende.. da de alligevel bare var massebetegnelser (nielsen og pedersen.. )

Jeg hedder selv Emma Kathrine. Mit barn skal kun have et navn og vil så bruge det andet som mellemnavn :-). 

Anmeld

11. november 2011

Lou87

EKBJ skriver:

Jeg hedder selv Emma Kathrine. Mit barn skal kun have et navn og vil så bruge det andet som mellemnavn :-). 

Oki som sagt man er jo også forskellige..
Jeg ville bare ikk ha flere navne end fornavn.
Det mellemnavn hun har er et decideret mellemnavn.. ikk et ekstra navn - håber du forstår

Altså ligesom Gertrud Knuth Jørgensen...
Ikke Gertrud Emma Knuth Jørgensen...

Der ville jeg gerne undgå for mange "for"navne. Selvom man måske kun ville bruge gertrud.

Anmeld

11. november 2011

EKBJ

Lou87 skriver:

Oki som sagt man er jo også forskellige..
Jeg ville bare ikk ha flere navne end fornavn.
Det mellemnavn hun har er et decideret mellemnavn.. ikk et ekstra navn - håber du forstår

Altså ligesom Gertrud Knuth Jørgensen...
Ikke Gertrud Emma Knuth Jørgensen...

Der ville jeg gerne undgå for mange "for"navne. Selvom man måske kun ville bruge gertrud.

jeg kan godt se hvad du mener :-). et barn kan godt få for mange navne. det bliver også lidt svært med efternavn.. jeg hedder Jensen og min kæreste hedder Mulbjerg. 

Anmeld

11. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

EKBJ skriver:

Jeg vil gerne have mit barn skal opkaldes efter min afdøde bedste ven "hvis det bliver en dreng". Er det en god idé? Har nogle veninder der synes det er en dårlig idé da de mener jeg vil tænke for meget på Rasmus' (min bedste vens) død og begravlese. 

Hvad synes i om det?  

Jeg synes det er en rigtig fin ting  En god måde at bære mindet om ham videre. Jeg synes ikke der er noget forkert i at huske ham. Tværtimod ville de være trist at glemme ham. Det gør du jo ikke uanset, så hvorfor ikke? 

Anmeld

11. november 2011

Pigent

EKBJ skriver:

Jeg vil gerne have mit barn skal opkaldes efter min afdøde bedste ven "hvis det bliver en dreng". Er det en god idé? Har nogle veninder der synes det er en dårlig idé da de mener jeg vil tænke for meget på Rasmus' (min bedste vens) død og begravlese. 

Hvad synes i om det?  

Hvis i synes det er det rigtig så gør det. Jeg ville nok selv kun bruge det som mellemnavn da det har været en tæt ven. 

Rasmus elsker det navn 

Anmeld

11. november 2011

M&M's Mor

EKBJ skriver:

Er bange for at jeg vil komme til at fortryde at jeg opkaldte mit barn efter min afdøde bedste ven? Rasmus betød meget for mig, men måske skal man bare lade det være det og så sige det er to forskellige personer.. og jeg bør give mit barn et andet navn?

Det er en rigtig svært beslutning omkring det med et navn, men jeg kan desværre kun fortælle dig hvordan jeg selv havde det den gang jeg stod og skulle tage den beslutning, men hvis du allerede nu er bange for at du vil fortryde hvis du giver dit barn navnet, ville jeg finde et andet smukt navn, men nej er overhovedet ikke noget let valg at træffe når man på den ene side gerne vil et men når hjertet siger noget andet...

Håber du/i finder det som i synes er det rette...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.