Navn efter afdøde bedste ven.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.161 visninger
35 svar
0 synes godt om
10. november 2011

EKBJ

Jeg vil gerne have mit barn skal opkaldes efter min afdøde bedste ven "hvis det bliver en dreng". Er det en god idé? Har nogle veninder der synes det er en dårlig idé da de mener jeg vil tænke for meget på Rasmus' (min bedste vens) død og begravlese. 

Hvad synes i om det?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

KM78

Tror da ikke at det bliver noget problem, selv om din (måske) kommende søn hedder det samme som den afdøde, men til sidst vil din søn gøre navnet til sit eget.

Jeg synes at det er en fin ære. Lyt til dit hjerte.

Anmeld

10. november 2011

TbCp

EKBJ skriver:

Jeg vil gerne have mit barn skal opkaldes efter min afdøde bedste ven "hvis det bliver en dreng". Er det en god idé? Har nogle veninder der synes det er en dårlig idé da de mener jeg vil tænke for meget på Rasmus' (min bedste vens) død og begravlese. 

Hvad synes i om det?  

Min datter er opkaldt efter min lillesøster som døde 1 1/2 år før min datter kom til verden.

Jeg har dog valgt at hun har fået min søsters navn som 2. fornavn, så det er ikke det vi bruger til daglig, det ville for mig være forkert. Men kan godt lide ideen om at mindes en elsket og savnet person.

Jeg synes forøvrigt ikke det gør noget at navnet får en til at tænke på personen, hvad skulle det gøre? Det er da kun dejligt når det bedste i ens liv kan lede tankerne hen på en anden som har været en meget vigtig del af ens liv.
Så hvis det er det du føler for synes jeg da du skal gøre det.

Anmeld

10. november 2011

Zeus

EKBJ skriver:

Hvad synes i om det?  

Min kæreste ville gerne have haft at Cajsa skulle have heddet Henrik, hvis hun havde været en dreng, efter hans afdøde bedste ven. Og selv om jeg ikke selv er vild med navnet, så syntes jeg det var okay, da det betød noget for ham.. Nu endte vi så med en pige, så det blev ikek aktuelt alligevel, men synes stadig det var en smuk tanke

Der går nok kun nogen uger, også bliver navnet mere din søns, end din vens

Anmeld

10. november 2011

M&M's Mor

Synes du skal følge dit hjerte... er kun dig der kan svare på hvad det rigtige valg for dig er...men kan selv fortælle lidt om det...mistede min bror da jeg var 15 og siden den dag har jeg sagt mit første barn skulle opkaldes efter ham...er et navn begge køn kan hedde bare stavemåden der ændres lidt på...men da jeg først stod og skulle beslutte mig 100% med et barn i armene kunne jeg simpelthen ikke...var så bange for at folk (især familien) ville begynde at samligne osv alt alt alt for meget og mit barn er jo ikke min bror så det kunne jeg simpelthen ikke og i dag har jeg ikke fortrudt mit valg...er sikker på det er den rigtige beslutning JEG har taget ved jeg fulgte mit hjerte...og min bror er ikke blevet glemt ved jeg traf den beslutning....

Anmeld

10. november 2011

Henriette Aaby

Jeg har selv overvejet at opkalde min datter efter min afdøde barndomsveninde... Men droppet det igen, da min mand ingen forhold havde til min veninde.

Jeg synes faktisk det er en sød ide...

Anmeld

10. november 2011

Drømme

EKBJ skriver:

Hvad synes i om det?  

Jeg er enig med de andre

Og Rasmus er et dejligt navn, uanset om det bliver brugt som for- eller mellemnavn

Held og lykke med navnevalget, vi overvejer at bruge min afdøde onkels navn som mellemnavn, hvis det bliver en dreng, men vil ikke være besluttet før vi ser om navnet passer til den lille

Anmeld

10. november 2011

LR85

Jeg tænker hvad faren siger til det (hvis du kender faren)??

Hvis du er den eneste om at tage beslutningen synes jeg du skal mærke efter om det er fordi du har et ekstra-KÆMPE savn til ham nu hvor dit liv ændre sig, eller om det er fordi han sidder et sted i dit hjerte som du altid gerne vil mindes gennem navnet.

Anmeld

10. november 2011

Ciss

Jeg tror, at din søn meget hurtigt vil vise sig som et selvstændig væsen og gøre navnet til sit eget.

Det er jo en gammel tradition at navngive børnene efter afdøde personer, man havde et nært forhold til.

Anmeld

11. november 2011

EKBJ

louiseandersen85 skriver:

Jeg tænker hvad faren siger til det (hvis du kender faren)??

Hvis du er den eneste om at tage beslutningen synes jeg du skal mærke efter om det er fordi du har et ekstra-KÆMPE savn til ham nu hvor dit liv ændre sig, eller om det er fordi han sidder et sted i dit hjerte som du altid gerne vil mindes gennem navnet.

Jeg kender faren til mit barn. Har nævnt det for ham men har ikke rigtig snakket med ham om det. - Det er måske lidt en dum idé at opkalde sit barn efter en person éns barns far ikke kender? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.