Navn efter afdøde bedste ven.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2011

EKBJ

M&M's Mor skriver:

Synes du skal følge dit hjerte... er kun dig der kan svare på hvad det rigtige valg for dig er...men kan selv fortælle lidt om det...mistede min bror da jeg var 15 og siden den dag har jeg sagt mit første barn skulle opkaldes efter ham...er et navn begge køn kan hedde bare stavemåden der ændres lidt på...men da jeg først stod og skulle beslutte mig 100% med et barn i armene kunne jeg simpelthen ikke...var så bange for at folk (især familien) ville begynde at samligne osv alt alt alt for meget og mit barn er jo ikke min bror så det kunne jeg simpelthen ikke og i dag har jeg ikke fortrudt mit valg...er sikker på det er den rigtige beslutning JEG har taget ved jeg fulgte mit hjerte...og min bror er ikke blevet glemt ved jeg traf den beslutning....

Er bange for at jeg vil komme til at fortryde at jeg opkaldte mit barn efter min afdøde bedste ven? Rasmus betød meget for mig, men måske skal man bare lade det være det og så sige det er to forskellige personer.. og jeg bør give mit barn et andet navn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

Jonatansmor

EKBJ skriver:

Jeg vil gerne have mit barn skal opkaldes efter min afdøde bedste ven "hvis det bliver en dreng". Er det en god idé? Har nogle veninder der synes det er en dårlig idé da de mener jeg vil tænke for meget på Rasmus' (min bedste vens) død og begravlese. 

Hvad synes i om det?  

Her er drengen blevet opkaldt efter min kærestes fars kælenavn .. lang historie som kan genkendes hvis man har hørt den før så det springer vi over..

Men han døde 14 dage inden jeg er blevet gravid, drengen var min kærestes redning og uden den mand ville vi ikke have været sammen idag. Vi synes det er en smuk gestus og jeg ved at min kæreste søger trøst i det navn, når livet bliver for ensomt

Smuk tanke, kun dig der kan vurdere om du kan magte det. Jeg ville aldrig kunne kalde min datter for min afdøde venindes navn, bare nu stortuder jeg over hende og jeg har ikke en gang tænkt på hende decideret

Anmeld

11. november 2011

EKBJ

Jonatansmor skriver:

Her er drengen blevet opkaldt efter min kærestes fars kælenavn .. lang historie som kan genkendes hvis man har hørt den før så det springer vi over..

Men han døde 14 dage inden jeg er blevet gravid, drengen var min kærestes redning og uden den mand ville vi ikke have været sammen idag. Vi synes det er en smuk gestus og jeg ved at min kæreste søger trøst i det navn, når livet bliver for ensomt

Smuk tanke, kun dig der kan vurdere om du kan magte det. Jeg ville aldrig kunne kalde min datter for min afdøde venindes navn, bare nu stortuder jeg over hende og jeg har ikke en gang tænkt på hende decideret

Jeg er bange for at jeg vil komme til at tænke for meget på ham. Nu er det lidt over et år siden han døde men det har jo ingen betydning

Anmeld

11. november 2011

Dinna88

Jeg kan ikke se noget problem

Hvis vi får en dreng vil min kæreste gerne, at han skal opkaldes efter sin ikke-biologiske farfar. 

Anmeld

11. november 2011

Dinna88

Jeg kan ikke se noget problem

Hvis vi får en dreng vil min kæreste gerne, at han skal opkaldes efter sin ikke-biologiske farfar. Så selvfølgelig skal han det.

Anmeld

11. november 2011

Muhmi

EKBJ skriver:

Jeg vil gerne have mit barn skal opkaldes efter min afdøde bedste ven "hvis det bliver en dreng". Er det en god idé? Har nogle veninder der synes det er en dårlig idé da de mener jeg vil tænke for meget på Rasmus' (min bedste vens) død og begravlese. 

Hvad synes i om det?  

Jeg ville aldrig gøre det.... Men det bestemmer du heldigvis selv...

Ved bare at jeg ville blive mere ked af det hvis jeg havde en lille reminder rendende rundt der hed Carina herhjemme......

Anmeld

11. november 2011

*Louise*

Du skal følge dit hjerte.....

Min datter skal hedde Vita som mellem navn. Altså: Nikoline Vita....

Det er efter min farmor som jeg var meget meget tæt knyttet til og savner hver eneste dag.

Skulle jeg helt selv have bestemt var hun kommet til at hedde Vita til fornavn. Men nu var vi to om det, og min mand syntes ikke om det som fornavn.

Anmeld

11. november 2011

EKBJ

*Louise* skriver:

Du skal følge dit hjerte.....

Min datter skal hedde Vita som mellem navn. Altså: Nikoline Vita....

Det er efter min farmor som jeg var meget meget tæt knyttet til og savner hver eneste dag.

Skulle jeg helt selv have bestemt var hun kommet til at hedde Vita til fornavn. Men nu var vi to om det, og min mand syntes ikke om det som fornavn.

altid noget hun kunne komme til at hedde det til mellemnavn så. 

jeg har selv to navne, men ønsker ikke mit barn skal have to navne. et mellemnavn ville være fint. :-) 

Er vild med navnet Nikoline. 

Anmeld

11. november 2011

LR85

EKBJ skriver:

Jeg kender faren til mit barn. Har nævnt det for ham men har ikke rigtig snakket med ham om det. - Det er måske lidt en dum idé at opkalde sit barn efter en person éns barns far ikke kender? 

Hvis min mand ville opkalde vores barn efter en afdød veninde jeg ikke havde kendt, ved jeg ikke om jeg ville bryde mig om det? Det er svært a svare på, men synes det vigtigste er at du snakker med faren om det

Anmeld

11. november 2011

EKBJ

louiseandersen85 skriver:

Hvis min mand ville opkalde vores barn efter en afdød veninde jeg ikke havde kendt, ved jeg ikke om jeg ville bryde mig om det? Det er svært a svare på, men synes det vigtigste er at du snakker med faren om det

det vil jeg helt bestemt også:-). 

det er bare en tanke jeg har haft. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.