Nogen der kan anbefale af føde i vand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2011

Aagaard

Jeg syntes at jeg har hørt noget med at føder man i vand skal man selv tage imod babyen? (ikke at der ikke er en jordemoder, men at man selv skal "gribe"?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

FrkMR

Jeg har ikke født i vand. Men jeg kom i kar før jeg fødte.

Jeg var 3cm åben da jeg kom i kar, og jeg troede faktisk min fødsel gik i stå fordi jeg kun mindes at have mærket 2 veer i de 1½ time jeg lå i karret.

Men da jeg kom op var jeg 9cm åben, og fødte 30min efter jeg var kommet op.

Så jeg kan jo, sjovt nok, virkelig anbefale det! det gjorde min fødsel næsten smertefri helt frem til presseveerne Så her virkede det unaturligt godt.

Anmeld

10. november 2011

majahelene

Det er det mest fantastiske, eller var det ihvertfald for mig

Det var rart at kune bevæge sig under fødslen og varmen hjalp rigtig meget på ve-smerterne.

Desuden fik jeg også lov til selv at tage imod min datter.

Jeg kan kun anbefale det.

Anmeld

10. november 2011

EKBJ

majahelene skriver:

Det er det mest fantastiske, eller var det ihvertfald for mig

Det var rart at kune bevæge sig under fødslen og varmen hjalp rigtig meget på ve-smerterne.

Desuden fik jeg også lov til selv at tage imod min datter.

Jeg kan kun anbefale det.

Må være en ubeskrivelig oplevelse selv og tage ens barn op!

- Jeg skal helt sikkert i karbad ! ingen tvivl om det.  

Anmeld

10. november 2011

Leneur

Jeg kom så også i karbad på sygehuset men det varme vand var ikke godt for mig, blev simpelthen mere dårlig med kvalme end jeg var i forvejen plus at jeg fik ondt i knæene og endnu mere i ryggen, så jeg kom op i sengen og underligt nok følte jeg mig mere fri og stærkere til at presse. Fik så også et par "bistik" i lænden, der kun virkede 10 minutter.

Jeg kan jo se at de fleste andre anbefaler det, så prøv det og man kan jo altid fortryde...

Anmeld

10. november 2011

Mor til L&S

EKBJ skriver:

Min mor og jeg sad her den anden dag og snakkede om hvordan jeg ville føde.. jeg har overvejet med og føde i vandet. - nogen der kan anbefale det? og fortælle om hvordan det var? 

Jeg kan kun anbefale det - det var virkelig skønt at være i vandet under veerne og kunne slet ikke forestille at ligge på en briks og føde...

Spørg gerne hvis du vil vide mere

Anmeld

11. november 2011

EKBJ

Mor til Liva skriver:

Jeg kan kun anbefale det - det var virkelig skønt at være i vandet under veerne og kunne slet ikke forestille at ligge på en briks og føde...

Spørg gerne hvis du vil vide mere

jeg vil rigtig gerne vide mere. for overvejer det virkelig! og tror også det er det jeg bestemmer mig til. Hvor længe må man være i vandet? altså der er nogen der siger man først må komme der i når man er et bestemt antal cm åben? 

Anmeld

11. november 2011

Mor til L&S

EKBJ skriver:

jeg vil rigtig gerne vide mere. for overvejer det virkelig! og tror også det er det jeg bestemmer mig til. Hvor længe må man være i vandet? altså der er nogen der siger man først må komme der i når man er et bestemt antal cm åben? 

Jeg måtte komme i vandet når jeg var 4 cm åben. JM tog vandet kl 8 ca og omkring kl 10 kom jeg i vandet og 12.15 fødte jeg

Når jeg tænker tilbage på mine veer, husker jeg de veer fra 1-4 cm værst fordi jeg lå i den seng... det var SÅ meget bedre i vandet.

Du kunne ligge i alle mulige stillinger og vandet gjorde virkelig noget godt under veerne.

Det eneste jeg synes var svært, det var at finde en god "presse stilling" så tog mig en lille time at presse hende ud, men jeg skal uden tvivl føde i vand ved mn nr 2

Anmeld

11. november 2011

EKBJ

Mor til Liva skriver:

Jeg måtte komme i vandet når jeg var 4 cm åben. JM tog vandet kl 8 ca og omkring kl 10 kom jeg i vandet og 12.15 fødte jeg

Når jeg tænker tilbage på mine veer, husker jeg de veer fra 1-4 cm værst fordi jeg lå i den seng... det var SÅ meget bedre i vandet.

Du kunne ligge i alle mulige stillinger og vandet gjorde virkelig noget godt under veerne.

Det eneste jeg synes var svært, det var at finde en god "presse stilling" så tog mig en lille time at presse hende ud, men jeg skal uden tvivl føde i vand ved mn nr 2

Jeg tænker også at det må lindre smerterne en hel del, plejer det i hvert fald ved mig når jeg har mit lort. (er typen der har rigtig mange smerter). Men det kan self ikke sammenlignes.

Anmeld

12. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

EKBJ skriver:

Jeg tænker også at det må lindre smerterne en hel del, plejer det i hvert fald ved mig når jeg har mit lort. (er typen der har rigtig mange smerter). Men det kan self ikke sammenlignes.

Jeg tøffer altid under den varme bruser når jeg har ondt. Og har altid drømt om at føde i vand. Ville helst en hjemmefødsel i kar, men det kan ikke lade sig gøre pga. pladsmangel. Så det bliver i kar på hospitalet.

Du kan både vælge smertelindring, og så komme op når du skal presse, eller at føde i selve karet. Så vidt jeg kan forstå, skal man så bare føde moderkagen på land, og du kan ikke få lattergas når du er i vand. Men du kan godt få ilt. 

Fik også besked på, at sige man vil føde i vand, når man ringer ind og melder sin ankomst, så man er bedre sikret for at få et kar. Mon ikke det gælder de fleste steder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.