Glukosebelastning overstået :D JUHUUU!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2011

oOhelene&larsOo

sofiell89 skriver:

måske et dumt spørgsmål... Men hvad er det? Og hvorfor? Kan se mange har været der og op til flere gange...

Det skam ikke et dumt spørgsmål 

men det er en test der viser om du har udviklet sukkersyge (graviditetssukkersyge)

Og alle der har et bmi der er for højt eller har sukkersyge i familien skal til en sukkersygetest (glukosebelastning)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

sofiell89

oOhelene&larsOo skriver:

Det skam ikke et dumt spørgsmål 

men det er en test der viser om du har udviklet sukkersyge (graviditetssukkersyge)

Og alle der har et bmi der er for højt eller har sukkersyge i familien skal til en sukkersygetest (glukosebelastning)

Tak. Det var da rart at vide. Jamen så ved jeg da at jeg skal til det. Har for højt BMI og sukkersyge på begge sider af min familie..
Hvad går det ud på?

Anmeld

8. november 2011

Malene76

oOhelene&larsOo skriver:

såååå fik jeg endelig overstået den her "slemme" glukosebelastning...

det sukkervand syntes jeg altså ikke er så slemt som alle siger det er det kan da sagtens drikkes, og fik det endda uden citron i så det var skam fint nok 
meeeeen det værste er de to timer man skal sidde og glo i, og vente tiden på svar, som jeg først får på mandag når jeg skal ringe ind efter svaret. ØV... men nu er det da overstået  yes..

Godt du slap forholdsvis smertefri fra det.  Og ja de to timer er bare SÅ lang tid at sidde der og vente! Hvordan kan det være at du først får besked om nogle dage? Jeg fik svar med det samme.

KH Malene

Anmeld

8. november 2011

oOhelene&larsOo

sofiell89 skriver:

Tak. Det var da rart at vide. Jamen så ved jeg da at jeg skal til det. Har for højt BMI og sukkersyge på begge sider af min familie..
Hvad går det ud på?

ej har din læge ikke sagt noget til dig om at du skal til det så???  

hvor langt er du henne?

jamen det ikke noget specielt vildt noget, du skal komme fastende og ha taget en blodprøve og drikke et glas sukkervand og så ud og sidde i venteværelset bagefter i to timer og så igen ind og ha taget en blodprøve og så får du svar enten med det samme eller så skal du som mig vente på svar, det for skelligt fra sted til sted 

Anmeld

8. november 2011

oOhelene&larsOo

Malene76 skriver:

Godt du slap forholdsvis smertefri fra det.  Og ja de to timer er bare SÅ lang tid at sidde der og vente! Hvordan kan det være at du først får besked om nogle dage? Jeg fik svar med det samme.

KH Malene

det er der mange der spørg mig om, og lægen sagde at det var fordi den skulle ind til sygehuset så de kunne tjekke den der  forstår ikke helt hvorfor jeg som snart den eneste ikke får svar med det samme 

Anmeld

8. november 2011

Malene76

oOhelene&larsOo skriver:

det er der mange der spørg mig om, og lægen sagde at det var fordi den skulle ind til sygehuset så de kunne tjekke den der  forstår ikke helt hvorfor jeg som snart den eneste ikke får svar med det samme 

Jeg kan berolige dig med at du ikke er den første hvor jeg læser at de først får svar senere. Nu havde vi bare lige skrevet lidt frem og tilbage og tænkte du måske havde svaret når jeg nu undrede mig.  Det er sikkert helt normalt hos nogle lægepraksisser.

KH Malene

Anmeld

8. november 2011

sofiell89

oOhelene&larsOo skriver:

ej har din læge ikke sagt noget til dig om at du skal til det så???  

hvor langt er du henne?

jamen det ikke noget specielt vildt noget, du skal komme fastende og ha taget en blodprøve og drikke et glas sukkervand og så ud og sidde i venteværelset bagefter i to timer og så igen ind og ha taget en blodprøve og så får du svar enten med det samme eller så skal du som mig vente på svar, det for skelligt fra sted til sted 

Nej min læge har intet sagt. Men han er heller ikke så snaksaglig. Han lavede VJ da jeg var 5+3 mener jeg, og siden har jeg ikke snakket med ham. Er 11+5 eller 12+0 idag. Men det er rart at vide hvad man skal, i løbet af graviditeten... Hvornår i løbet af graviditeten får man den lavet?
Mit blodsukker ligger fint lige pt. og indtil videre er min søde tand fuldstændig væk, så chancerne er nok ikke så store for at jeg udvikler noget. Men man skal jo aldrig sige aldrig til at min søde tand pludselig vender frygtelig tilbage..
for at den bliver væk

Anmeld

8. november 2011

Ansemusen

oOhelene&larsOo skriver:

såååå fik jeg endelig overstået den her "slemme" glukosebelastning...

det sukkervand syntes jeg altså ikke er så slemt som alle siger det er det kan da sagtens drikkes, og fik det endda uden citron i så det var skam fint nok 
meeeeen det værste er de to timer man skal sidde og glo i, og vente tiden på svar, som jeg først får på mandag når jeg skal ringe ind efter svaret. ØV... men nu er det da overstået  yes..

Tillykke med det

Jeg kan godt huske det! Jeg syntes det var SÅ klamt - jeg fik det rigtig dårligt, men havde også lidt meget af kvalme i graviditeten. Så det hjalp nok ikke på det.

Anmeld

9. november 2011

oOhelene&larsOo

Malene76 skriver:

Jeg kan berolige dig med at du ikke er den første hvor jeg læser at de først får svar senere. Nu havde vi bare lige skrevet lidt frem og tilbage og tænkte du måske havde svaret når jeg nu undrede mig.  Det er sikkert helt normalt hos nogle lægepraksisser.

KH Malene

ja det går jeg ud fra det er  hehe

Anmeld

9. november 2011

oOhelene&larsOo

sofiell89 skriver:

Nej min læge har intet sagt. Men han er heller ikke så snaksaglig. Han lavede VJ da jeg var 5+3 mener jeg, og siden har jeg ikke snakket med ham. Er 11+5 eller 12+0 idag. Men det er rart at vide hvad man skal, i løbet af graviditeten... Hvornår i løbet af graviditeten får man den lavet?
Mit blodsukker ligger fint lige pt. og indtil videre er min søde tand fuldstændig væk, så chancerne er nok ikke så store for at jeg udvikler noget. Men man skal jo aldrig sige aldrig til at min søde tand pludselig vender frygtelig tilbage..
for at den bliver væk

Ja okay det sku da vildt nok, man plejer ellers og sige man først laver VJ efter uge 8-10 stykker først...

øøøh mener det hedder mellem uge 28-32

men når du skal scannes snakker du lige med hende der skal scanne dig og siger du slet ikke har fået noget som helst at vide af din læge, og så kan det være hun kan fortælle dig alle de ting du skal til i løbet af graviditeten 

kan så fortælle at min søde tand forsvandt også HELT de første mange mange uger, den kom først igen omkring uge 26 tror jeg er i uge 30 i morgen og nu er den STÆRKT vendt tilbage igen, men har dog kun taget 7,1 kg på, hvilket jeg syntes er okay flot til jeg er så langt nu 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.