Ja så gad lillemanden åbenbart ikke bo i sin midlertidige bolig mere! Så januar baby blev natten til igår til nov. Baby..
Her er en kort beretning da jeg skriver fra min tlf.
Lørdag eftermiddag (5/11) var Jakob og jeg en tur i hjørring for at købe en ny postkasse. Vi tog på mac d og spise. Da vi gik ud til bilen begyndte jeg at få plukveer. Som bare fortsætte med at komme lige i røven a hinanden. De blev mere og mere kraftige. Så jeg lagde mig på sofaen i håb om at de snart gik væk. (de startede ved 3 halv 4 tiden) Da jeg havde lagt der en time ca. Begyndte jeg at tage tid. 5-10 min mellem hver plukveer. Jeg ringede til fg. Hun sagde at det kunne være en blærerbetændelsen. så sgu komme der ind.
Vi ankom til FG ved 19.30 tiden ca.. Vi blev undersøgt og målt på kryds og tværs. Men hun ku hurtigt fortælle at det var rigtige veer. Blev scannet. 3,7 cm åben. Så de ville prøve med vestop. Som bettemanden desværre reagerede stressende på. De valgte derfor at overflytte mig til aalborg, da hjørring ikke er gearet til babyer født før uge 32. (i tilfælde af han hjerte ikke begyndte at opføre sig normalt igen)
Jeg ankommer til Aalborg sygehus ved 23 tiden. Blir igen vurderet af en masse læger. Som hurtigt kommer frem til at vi dropper vestop og påbegynder kejsersnit. For han skulle ikke stresses mere.
Kl. 01.15 kom min lille skat til verden. 29+4 (5)
1110g og 37,5 cm..
Han klare det hele super. Trækker selv vejret og reagere rigtig godt på det hele.. der kommer billeder når jeg lige får computeren sat til osv..
Idag (mandag) er han kommet under blå lys, og hans vægt er fladet til 1023g. Men det er normalt at de taber ca. 10% af fødselsvægten de første par døgn.. Hans hjerne er blevet scannet her til morgen. Og det hele så rigtig fint ud.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld