Panodil ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2011

felicity

lærkes_mor skriver:

feberen siger jo ikke nødvendigvis hvordan barnet har det...

barnet kan have jo have enorm høj feber uden at fejle noget farligt og også lav feber men faktisk være rigtig syg....

læger råder jo også ofte til at man giver børn panodil for at slå feberen ned....

Det vigtigste er jo at kigge på barnets almene tilstand

lige præcis!!!

Lægerne som jeg har haft i røret de gange min datter har været syg, der har de fortalt mig, giv endelig en panodil, så længe du får væske i hende og at der er kontakt, det vil hjælpe på humørhos barnet, og er det om natten, hjælper det barnet med at sove, de holder i op til 6 timer. det giver barnet en chance for at få en god natte søvn, og derfor os kroppen til at komme hurtigere af med bakterier/ feber.

hvis barnet ikke er kontaktbar, så er det afsted til lægen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2011

TaAsJu

Her hjemme med Anna-Sophie er tænder og feber forbundet.. Jeg har stemt hvis det er det jeg vudere...

Anmeld

7. november 2011

SussieThyssen

Maja_4000 skriver:

Ja .. Afstemningen giver nok sig selv

Ja..jeg har haft børn i så mange år, så jeg ved hvornår det er ok og hvor meget.

Anmeld

7. november 2011

Lunae

Herhjemme får Camille panodil, hvis jeg vurderer at det er det der skal til! Det bliver dog kun brugt, når der virkelig ikke er andre muligheder!

For ca. En måneds tid siden, var jeg til Vagtlæge med Camille, fordi hun havde 40 i feber og var helt afkræftet. Hun var selvfølgelig ked af det, men ville mest af alt bare putte. Da vi kom ind til lægen fik jeg simpelthen et møgfald uden lige, fordi Camille ikke havde fået panodil hjemmefra. Så fra nu af, giver jeg det lidt før, hvis jeg vurderer At det er nødvendigt!!

Anmeld

7. november 2011

NinaNymannMadsen

gir kun ved feber uden at ha snakket med lægen og det er kun hvis det er høj feber og op til senge tid.

Anmeld

7. november 2011

Jonatansmor

Jeg har stemt, hvis det er det jeg vurderer der skal til.

Dvs. ved feber og av i tænderne..

Har endda haft samtale med en læge vi kender, der talte om at doserne på pakkerne var for lave, at de måtte få noget mere. Men det har jeg ikke rigtigt eksperimenteret med... modig mand er han...

Anmeld

7. november 2011

Maja88

louiseandersen85 skriver:

Gud, jeg har det nærmest omvendt. 

Har aldrig givet panodil for tænder (har løst det på andre måder)

Men når sønnen har 40,8 i feber giver jeg uden tvivl panidil, for bl.a. at undgå kramper, og en Enormt ubehag hos ham

ja men sådan er folk jo forskellige

Anmeld

7. november 2011

Maja88

Laulund87 skriver:

Det er nu fakta at de ikke behøver at fejle noget som sådan for at have feber

Men ja det må du jo så om.

men hvis du viste hvor mange børn jeg har sendt hjem fra inst. netop fordi de havde fået panodil og vupti så var feberen væk, men så når den holder op  med at virke. så har de høj feber osv...

jeg har den holdning at feber tager den tid feber tager..

af med tøjet.. masser af væske og sov hvis det er det man lyster...

de gange aprilla har haft 39,8 en hel dag, jamen så har hun kun haft body på og efter en god nats søvn er feberen væk

Anmeld

7. november 2011

Mor-til-asta-09

Ja men snakker altid med mine eller mandens forældre først for at få en vurdering

Anmeld

7. november 2011

*Louise*

Jeg giver pernodil hvis jeg mener det er nødvendigt....

Min ældste har ofte haft 42 i feber, og ham har jeg ikke turde at give det til for at slå feberen ned simpelthen fordi jeg har været bange for feberkrampe når den så holder op med at virke og hans temp hurtig stiger igen......

Mathias har haft rigtig ondt når han skulle have tænder så der har han fået det inden sovetid.....

Nikoline som kun er 3 mdr har mellemøresbetændelse og den dag hun vågnede op med det kl 03.00 om natten var jeg nr 31 i køen ved vagtlægen. Det opgav jeg og gav hende smertestillende uden råd fra lægen.......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.