Panodil ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2011

LinLin

lærkes_mor skriver:

Hvorfor ikke det? hvis dit barn ligger med høj feber?

Jeg giver mine børn det hvis jeg vurdere det er det rigtige at gøre for dem....enten hvis de gar et meget dårligt eller høj feber

Begge mine har haft feberkrampe så jeg vil også give en panodil for at slå feberen ned - frem for at risikere en omgang kramper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

K&S

Maja88 skriver:

jeg giver Aprilla panodil hvis jeg kan se det er tænderne..

men jeg kunne ALDRIG finde på at give det bare for at slå en feber ne

Hvorfor ikke?

Hvis det kan hjælpe din datter til at overkomme dagen uden at være meget skidt - det forstår jeg ikke... Hvordan lindrer du så din datters ubehag ved feber?

Der er jo meget tit ingen synlig grund (som fx. øre & hals) til feberen.

Anton havde feber og havde besvær med vejrtrækningen i går aftes, så vi var forbi vagtlægen, men der var intet at se eller høre - så han fik panodil, inden han kom i seng og han var frisk igen her til morgen

Jeg synes det er synd, hvis han skal ligge og have ondt eller være så skidt som han var i går, når der er en mulighed for lindring.

Anmeld

6. november 2011

132319

Ja, jeg har aldrig ringet og spurgt en læge til råds omkring panodil.

Anmeld

6. november 2011

Leneur

De første par gange Silje har været syg med høj feber, har vi været hos lægen og hun sagde altid at jeg kunne give hende lidt panodil for at se om det hjalp, så nu hvis hun har feber og/eller har meget ondt og hoster giver jeg lidt panodil, uden at rådføre mig med lægen, for hvis hun nu bliver alvorligt syg kan man også sige til lægen at panodil ikke har hjulpet og så går de lidt grundigere til værks med undersøgelsen.

Så længe du ikke overdriver og max giver det de må få, kan jeg ikke se problemet i at give sit barn lidt for at lindre. Jeg tager da også selv smertestillende ved feber, forkølelser eller når jeg har ondt og ikke andet har virket.

Anmeld

6. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, det gør jeg. Jeg ringer ikke til lægen/vagtlægen, hvis en af dem har høj feber ved sengetid. Det giver dem ro til, at sove og blive hurtigere friske

Anmeld

6. november 2011

LR85

Maja88 skriver:

jeg giver Aprilla panodil hvis jeg kan se det er tænderne..

men jeg kunne ALDRIG finde på at give det bare for at slå en feber ne

Gud, jeg har det nærmest omvendt. 

Har aldrig givet panodil for tænder (har løst det på andre måder)

Men når sønnen har 40,8 i feber giver jeg uden tvivl panidil, for bl.a. at undgå kramper, og en Enormt ubehag hos ham

Anmeld

6. november 2011

Isabella_mor

jeg har stemt at hvis jeg kan vurdere at det er det der skal til... og det er sket to gange.... een gang pga feber, og den anden pga tænder... 

Anmeld

6. november 2011

chael

Maja_4000 skriver:

Ja .. Afstemningen giver nok sig selv

Ja jeg giver dem panodil, uden at have talt med lægen først.

Helst kun ved feber. Men har også døjet en del med et ørebarn og et barn med utallige lungebetændelser.

Ved vokseværk og andre skader er det også blevet givet.
Men der er de jo store nok til at sige de har ondt.

*Camilla

Anmeld

6. november 2011

Ranarupta

Jeg giver Albert stikpille-panodil til natten, hvis han har høj feber og lægen tidligere har kigget på ham.
Jeg vil ikke risikere feberkramper!

Anmeld

6. november 2011

Ranarupta

Weee, dobbelt indlæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.