Update på Roses tur på Skejbys børneafdeling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2011

Skouboe

Lille fe skriver:

Prøv at skriv til Skouboe, hun ved (desværre) en masse om at ha´et relux barn.

Jep, jeg er den heldige vinder af to.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

Klumpe-dumpe

Skouboe skriver:

Jep, jeg er den heldige vinder af to.

ja desværre :(

Håber det var okay jeg lige henviste til dig :)

Anmeld

4. november 2011

Skouboe

Lille fe skriver:

ja desværre

Håber det var okay jeg lige henviste til dig

Naturligvis

Jeg kender jo turen efterhånden...

Anmeld

4. november 2011

Klumpe-dumpe

Skouboe skriver:

Naturligvis

Jeg kender jo turen efterhånden...

det var jo netop min tanke, - at du kendte alt til det og kunne give en masse råd til Frk.J hvis hun er interesseret.

Anmeld

4. november 2011

Frøken J.

ano14316 skriver:

Hej søde... Det er jeg da virkelig ked af at høre.. men dejligt at i har fundet ud af hvad det er.. måske jeg skulle få undersøgt lillemanden, da de jo har opført sig fuldstændig ens...

Med hensyn til dit venstre bryst, så lærte jeg på barselsgangen at for at øge produktionen kan man malke ud, og så fortsætte med at pumpe 10 min efter der ikke kommer mere.. og det virker altså bare super her.. jeg malker ud en gang i døgnet for at holde produktionen oppe pga suttebrikkerne... Og det er så hveranden dag på hvertandet bryst.. og jeg kan tydeligt mærke at produktionen øges hvergang..

Det er en ide i hvert fald. :-)Dog er det ikke noget de kan måle efter, det er ud fra symptomerne..
Malker du med håndkraft eller pumpe så??

Anmeld

4. november 2011

Frøken J.

nettemor skriver:

kan godt forstå du gerne vil amme. og især når man har taget beslutningen om det så vil man jo helst at man kan indtil man selv siger stop eller barnet ikke længere har behovet..

håber du får svar på dine spørgsmål fra sygehysets side og ellers er du velkommen til at skrive og så kan jeg svare på det jeg kan og ellers spørge moren til de børn jeg passede( snakker stadig meget med dem så det er ikke noget problem)

Lige præcis! Når nu man så gerne vil. Og tusind tak, det er sødt af dig!

Anmeld

4. november 2011

Isabella_mor

Frøken J. skriver:

som lovet!

Det gik fint. De undersøgte hende, og tilsyneladende er hun sund og rask, men ud fra mine beskrivelser mener de, at hun lider af refluks. Og det synes jeg sådan set også er meget plausibelt. De sidste mange dage har jeg kunne høre, når jeg forsøger at bøvse hende af, at det ryger op og ned i spiserøret, men der kommer ikke noget ud.. Og også en time efter måltidet sker der. Og hun bliver ked af det - Vi andre synes jo heller ikke halsbrand er sjovt jo.. Og det forklarer også, hvorfor vi ikke kan ligge hende fra os, fordi det er ubehageligt at ligge på ryggen når maveindholdet ryger op og ned. Så er det jo rart at være hævet lidt i hovedenden i far og mors arme. Så nu skal hun på syredæmpende medicin, og så skal vi se om det hjælper. Er ikke meget for at give hende medicin, men hellere det end at hun har ondt!

De vejede hende også til 4525 gram, og hun vejede 4500 for 8 dage siden, så det er kun +25 gram, hvilket jeg gjorde dem obs på. De sagde godt nok, at der var forskel på vægte, men hun var enig i, at det lød af temmelig lidt.

Så jeg skal prøve efter amning at give hende noget mælk på flaske for at se, om hun vil have mere. Enten skal jeg selv malke ud, eller også supplere med MME. Og her har jeg lidt spørgsmål:

1. Mit venstre bryst har nedsat mælkeproduktionen så voldsomt, at der selv efter 4 timer kun er nok mælk til hun lige får dækket basisbehovet og så må over til højre bryst, som heldigvis har meget mælk. Har forsøgt at ligge hende til venstre ofte for at øge produktionen, men det sker ikke. Derfor vil jeg jo helst ikke malke ud fra højre, som jeg skal amme fra hver gang, for så er der jo ikke nok mælk.. Er der risiko for, hvis jeg supplerer med MME, at hun får smag for det og ikke gider min mælk mere?

2. Hvordan ved jeg hvor meget MME jeg skal supplere op med efter amningen, sådan at der ikke går en masse til spilde?

din mælk vil til hver en tid smage bedre end den mælk du kan købe... 

så det tror jeg roligt du kan gøre.. 

Anmeld

4. november 2011

ano14316

Frøken J. skriver:

Det er en ide i hvert fald. :-)Dog er det ikke noget de kan måle efter, det er ud fra symptomerne..
Malker du med håndkraft eller pumpe så??

Med en håndpumpe fra avent.. synes den er rigtig god..

Anmeld

4. november 2011

Lotus86

Øv, så havde jeg ret alligevel men det er jo godt at i har fundet ud af det, og vil lige sige, at en fra min mødregruppe, hendes datter lider af det, og efter de er begyndt på medicinen har de fået den gladestes lille baby

God bedring med lille Rose

Anmeld

4. november 2011

Frøken J.

A.S. skriver:

Dejligt, de har fundet en årsag. Jeg vil egentlig bare lige sige, at min veninde havde en dreng med samme problemer som din datter, og efter han begyndte på medicinen, så blev han en helt anden dreng, han blev mere rolig og smilende, samt sov meget bedre. Så håber for jer, at I får samme virkning - det andet er jo ikke holdbart i længden

Mht til MME, så ville jeg prøve at lave 60 ml i starten, og så kan man jo altid justere, alt efter hvor meget hun spiser - hvis hun ikke spiser op, så er hun mæt, hvis hun spiser det hele, så ville jeg lave lidt mere og tilbyde hende.

Held og lykke med det

Det er jeg rigtig glad for at høre - Håber det virker godt her!

Jeg prøvede med de 60. Tror måske sult også har været et af hendes problemer, for selvom jeg lige havde ammet hende i 40 (!) minutter slugte hun 60 ml mme uden problemer og uden at gylpe noget op igen Har det helt skidt med at tænke på hvis der ikke har været/er nok næring i min mælk, og hun har gået og været sulten!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.