som lovet!
Det gik fint. De undersøgte hende, og tilsyneladende er hun sund og rask, men ud fra mine beskrivelser mener de, at hun lider af refluks. Og det synes jeg sådan set også er meget plausibelt. De sidste mange dage har jeg kunne høre, når jeg forsøger at bøvse hende af, at det ryger op og ned i spiserøret, men der kommer ikke noget ud.. Og også en time efter måltidet sker der. Og hun bliver ked af det - Vi andre synes jo heller ikke halsbrand er sjovt jo.. Og det forklarer også, hvorfor vi ikke kan ligge hende fra os, fordi det er ubehageligt at ligge på ryggen når maveindholdet ryger op og ned. Så er det jo rart at være hævet lidt i hovedenden i far og mors arme. Så nu skal hun på syredæmpende medicin, og så skal vi se om det hjælper. Er ikke meget for at give hende medicin, men hellere det end at hun har ondt!
De vejede hende også til 4525 gram, og hun vejede 4500 for 8 dage siden, så det er kun +25 gram, hvilket jeg gjorde dem obs på. De sagde godt nok, at der var forskel på vægte, men hun var enig i, at det lød af temmelig lidt.
Så jeg skal prøve efter amning at give hende noget mælk på flaske for at se, om hun vil have mere. Enten skal jeg selv malke ud, eller også supplere med MME. Og her har jeg lidt spørgsmål:
1. Mit venstre bryst har nedsat mælkeproduktionen så voldsomt, at der selv efter 4 timer kun er nok mælk til hun lige får dækket basisbehovet og så må over til højre bryst, som heldigvis har meget mælk. Har forsøgt at ligge hende til venstre ofte for at øge produktionen, men det sker ikke. Derfor vil jeg jo helst ikke malke ud fra højre, som jeg skal amme fra hver gang, for så er der jo ikke nok mælk.. Er der risiko for, hvis jeg supplerer med MME, at hun får smag for det og ikke gider min mælk mere?
2. Hvordan ved jeg hvor meget MME jeg skal supplere op med efter amningen, sådan at der ikke går en masse til spilde?
Anmeld