Update på Roses tur på Skejbys børneafdeling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.626 visninger
71 svar
0 synes godt om
4. november 2011

Frøken J.

som lovet!

Det gik fint. De undersøgte hende, og tilsyneladende er hun sund og rask, men ud fra mine beskrivelser mener de, at hun lider af refluks. Og det synes jeg sådan set også er meget plausibelt. De sidste mange dage har jeg kunne høre, når jeg forsøger at bøvse hende af, at det ryger op og ned i spiserøret, men der kommer ikke noget ud.. Og også en time efter måltidet sker der. Og hun bliver ked af det - Vi andre synes jo heller ikke halsbrand er sjovt jo.. Og det forklarer også, hvorfor vi ikke kan ligge hende fra os, fordi det er ubehageligt at ligge på ryggen når maveindholdet ryger op og ned. Så er det jo rart at være hævet lidt i hovedenden i far og mors arme. Så nu skal hun på syredæmpende medicin, og så skal vi se om det hjælper. Er ikke meget for at give hende medicin, men hellere det end at hun har ondt!

De vejede hende også til 4525 gram, og hun vejede 4500 for 8 dage siden, så det er kun +25 gram, hvilket jeg gjorde dem obs på. De sagde godt nok, at der var forskel på vægte, men hun var enig i, at det lød af temmelig lidt.

Så jeg skal prøve efter amning at give hende noget mælk på flaske for at se, om hun vil have mere. Enten skal jeg selv malke ud, eller også supplere med MME. Og her har jeg lidt spørgsmål:

1. Mit venstre bryst har nedsat mælkeproduktionen så voldsomt, at der selv efter 4 timer kun er nok mælk til hun lige får dækket basisbehovet og så må over til højre bryst, som heldigvis har meget mælk. Har forsøgt at ligge hende til venstre ofte for at øge produktionen, men det sker ikke. Derfor vil jeg jo helst ikke malke ud fra højre, som jeg skal amme fra hver gang, for så er der jo ikke nok mælk.. Er der risiko for, hvis jeg supplerer med MME, at hun får smag for det og ikke gider min mælk mere?

2. Hvordan ved jeg hvor meget MME jeg skal supplere op med efter amningen, sådan at der ikke går en masse til spilde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

Nettemor

Frøken J. skriver:

som lovet!

Det gik fint. De undersøgte hende, og tilsyneladende er hun sund og rask, men ud fra mine beskrivelser mener de, at hun lider af refluks. Og det synes jeg sådan set også er meget plausibelt. De sidste mange dage har jeg kunne høre, når jeg forsøger at bøvse hende af, at det ryger op og ned i spiserøret, men der kommer ikke noget ud.. Og også en time efter måltidet sker der. Og hun bliver ked af det - Vi andre synes jo heller ikke halsbrand er sjovt jo.. Og det forklarer også, hvorfor vi ikke kan ligge hende fra os, fordi det er ubehageligt at ligge på ryggen når maveindholdet ryger op og ned. Så er det jo rart at være hævet lidt i hovedenden i far og mors arme. Så nu skal hun på syredæmpende medicin, og så skal vi se om det hjælper. Er ikke meget for at give hende medicin, men hellere det end at hun har ondt!

De vejede hende også til 4525 gram, og hun vejede 4500 for 8 dage siden, så det er kun +25 gram, hvilket jeg gjorde dem obs på. De sagde godt nok, at der var forskel på vægte, men hun var enig i, at det lød af temmelig lidt.

Så jeg skal prøve efter amning at give hende noget mælk på flaske for at se, om hun vil have mere. Enten skal jeg selv malke ud, eller også supplere med MME. Og her har jeg lidt spørgsmål:

1. Mit venstre bryst har nedsat mælkeproduktionen så voldsomt, at der selv efter 4 timer kun er nok mælk til hun lige får dækket basisbehovet og så må over til højre bryst, som heldigvis har meget mælk. Har forsøgt at ligge hende til venstre ofte for at øge produktionen, men det sker ikke. Derfor vil jeg jo helst ikke malke ud fra højre, som jeg skal amme fra hver gang, for så er der jo ikke nok mælk.. Er der risiko for, hvis jeg supplerer med MME, at hun får smag for det og ikke gider min mælk mere?

2. Hvordan ved jeg hvor meget MME jeg skal supplere op med efter amningen, sådan at der ikke går en masse til spilde?

først lige en krammer

håber det er en mild form for refluks for jeg ved hvordan det er med børn med meget svær reluks. begge de børn jeg passede i min tid som a pair led af refluks og fik ret hurtig mad lede.. jeg ved ikke hvor meget viden de har om det her i DK?

og som svar på et af dine spørgsmål så har jeg oplevet børn der har fået suppleret med MME der ikke ville have bryst længere da det jo er nemmere at spise af en flaske.. men det er vist ikke alle der vælger det fra..

Anmeld

4. november 2011

Frøken J.

nettemor skriver:

først lige en krammer

håber det er en mild form for refluks for jeg ved hvordan det er med børn med meget svær reluks. begge de børn jeg passede i min tid som a pair led af refluks og fik ret hurtig mad lede.. jeg ved ikke hvor meget viden de har om det her i DK?

og som svar på et af dine spørgsmål så har jeg oplevet børn der har fået suppleret med MME der ikke ville have bryst længere da det jo er nemmere at spise af en flaske.. men det er vist ikke alle der vælger det fra..

TAk for det

Det er sjovt du siger det med den manglende viden, for synes faktisk også det har været svært at finde ordentlig info om det på nettet!

Håber ikke det ender sådan.. Ikke fordi jeg synes der er noget galt med flaskebørn, men jeg vil bare gerne selv amme..

Anmeld

4. november 2011

ano14316

Hej søde... Det er jeg da virkelig ked af at høre.. men dejligt at i har fundet ud af hvad det er.. måske jeg skulle få undersøgt lillemanden, da de jo har opført sig fuldstændig ens...

Med hensyn til dit venstre bryst, så lærte jeg på barselsgangen at for at øge produktionen kan man malke ud, og så fortsætte med at pumpe 10 min efter der ikke kommer mere.. og det virker altså bare super her.. jeg malker ud en gang i døgnet for at holde produktionen oppe pga suttebrikkerne... Og det er så hveranden dag på hvertandet bryst.. og jeg kan tydeligt mærke at produktionen øges hvergang..

Anmeld

4. november 2011

Nettemor

Frøken J. skriver:

TAk for det

Det er sjovt du siger det med den manglende viden, for synes faktisk også det har været svært at finde ordentlig info om det på nettet!

Håber ikke det ender sådan.. Ikke fordi jeg synes der er noget galt med flaskebørn, men jeg vil bare gerne selv amme..

kan godt forstå du gerne vil amme. og især når man har taget beslutningen om det så vil man jo helst at man kan indtil man selv siger stop eller barnet ikke længere har behovet..

håber du får svar på dine spørgsmål fra sygehysets side og ellers er du velkommen til at skrive og så kan jeg svare på det jeg kan og ellers spørge moren til de børn jeg passede( snakker stadig meget med dem så det er ikke noget problem)

Anmeld

4. november 2011

Sommersko

Dejligt, de har fundet en årsag. Jeg vil egentlig bare lige sige, at min veninde havde en dreng med samme problemer som din datter, og efter han begyndte på medicinen, så blev han en helt anden dreng, han blev mere rolig og smilende, samt sov meget bedre. Så håber for jer, at I får samme virkning - det andet er jo ikke holdbart i længden

Mht til MME, så ville jeg prøve at lave 60 ml i starten, og så kan man jo altid justere, alt efter hvor meget hun spiser - hvis hun ikke spiser op, så er hun mæt, hvis hun spiser det hele, så ville jeg lave lidt mere og tilbyde hende.

Held og lykke med det

Anmeld

4. november 2011

Maja88

det med vægten må du virkelig ikke regne med...

på min læges vægt og sp er det syyyyyg meget forskel...

jeg ville starte med at tilbyde hende en 20ml efter mad og så lave mere hvis det er..

håber medicinen virker

Anmeld

4. november 2011

Mira0911

Jeg har et ark, jeg fik med hjem fra sygehuset af, hvor der står om mængder til flaske... Hvis du er interesseret, kan jeg skrive det til dig... eller scanne det ind og sende til dig... 

Anmeld

4. november 2011

Carina1977

Frøken J. skriver:

TAk for det

Du skal bare huske at amme først og derefter supplere med flasken 

Min søn var flaskebarn. Jeg havde desværre ikke nok mælk til ham, så da han var 2 mdr. fik han flaske. Jeg kunne sagtens både amme og give flaske. Det kørte fint på den måde, indtil han var omkring 5-6 mdr. så gad han ikke ammes mere.

Men det er meget vigtigt at du amme første og derefter giver flaske. Og så skal du bruge den sut til sutteflasken, der har det mindste hul...sådan at det er sværere at få ud.

Nå du har sikkert fået det hele at vide allerede, men så hørte du det lige en ekstra gang haha 

Det lyder bestemt ikke sjovt for Rose. Det ER ubehageligt når det brænder i halsen. Jeg led selv af det i en periode. Godt I fandt ud af, hvad det muligvis kunne være 

Anmeld

4. november 2011

Klumpe-dumpe

Frøken J. skriver:

TAk for det

Prøv at skriv til Skouboe, hun ved (desværre) en masse om at ha´et relux barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.