Update på Roses tur på Skejbys børneafdeling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2011

Frøken J.

Skouboe skriver:

Silja fik Nexium, men hun fik 10mg (1 pose). Hun var så også ca. 2 måneder da hun startede, så jeg havde ikke "fornøjelsen" af de der små doser. Jeg ville tage kontakt til lægen og spørge dem om ikke de mener 5mg, det svarer til ½ pose. For at dele en pose ville jeg nok købe de små 5ml sprøjter op apoteket (jeg har dem allerede - de er meget anvendelige til mange ting med små børn) og hælde op i dem, indtil jeg kunne se at der var lige meget pulver i hver. Det kan være apoteket har noget lige så smart, uden hul i bunden - det vigtigste er at der er markeringer på siden og diameteren ikke er ret stor. På den måde kan du måle rimeligt præcist. Ellers må du spørge den der har udskrevet medicinen hvordan vedkommende forstiller sig at du klarer det.

Der står på mange ting at de ikke må gives til børn under 1 år - hvis lægen siger det, må de gerne få det

Jeg rørte det op og lod det stå indtil det var blevet tykt. Derefter lagde jeg hende på skødet af mig op af ammepuden (jeg har en stor, lækker tvillingeammepude med Vossflakes istedet for kugler, så den er meget blødere end en almindelig, lidt som en fast pude.) og gav hende med en ske. Det var svært for hende i starten og tog lang tid og da hun blev lidt ældre begyndte hun at spytte det ud igen - det er bare om at fange det med skeen og blive ved med at hælde det ind igen.

Har I fået at vide at I skal hæve hovedgærdet på sengen og madrassen i barnevognen og så vidt muligt undgå at hun ligger vandret?

Forsinket tak for svaret! Vi har for nu valgt ikke at give hende det, fordi vi ikke er overbeviste om hun fejler det. Fordi hun har ændret markant adfærd til det bedre efter jeg er begyndt at supplere med MME. Så vi mistænker lidt, at hun "bare" var sulten. Synes ærlig talt heller ikke det var meget vi fik at vide af Skejby. Ikke nogen af de ting du skriver - Så det virkede lidt som en "det er nok reflux, aner det ikke, men prøv med medicin", og jeg vil ikke give hende sådan noget skrapt medicin, når hun er så lille, når det overhovedet ikke er sikkert, at hun overhovedet har reflux

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

Skouboe

Frøken J. skriver:

Forsinket tak for svaret! Vi har for nu valgt ikke at give hende det, fordi vi ikke er overbeviste om hun fejler det. Fordi hun har ændret markant adfærd til det bedre efter jeg er begyndt at supplere med MME. Så vi mistænker lidt, at hun "bare" var sulten. Synes ærlig talt heller ikke det var meget vi fik at vide af Skejby. Ikke nogen af de ting du skriver - Så det virkede lidt som en "det er nok reflux, aner det ikke, men prøv med medicin", og jeg vil ikke give hende sådan noget skrapt medicin, når hun er så lille, når det overhovedet ikke er sikkert, at hun overhovedet har reflux

Hvis det er det jeres mavefornemmelse siger jer, så synes jeg at I skal lytte til den og gøre som I finder rigtigt. Det er jer der kender jeres datter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.