Hvor længe sidder i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2011

Maja88

Anonym skriver:

Hun siger selv stop, og alligevel gider hun ikke spise det som hun vil have.

altså kan godt være jeg er hård.. men det man selv øser op i første portion spiser man, også om det så tager 2 timer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Hm, hvor meget er hun hos jer? Er der samme problem hjemme ved hendes mor?

Vi har hende 7/7.. Og det er det samme hjemme ved hendes mor bortset fra at hun får lov til at løbe rundt under aftensmaden..

Anmeld

2. november 2011

eirene

Anonym skriver:

Hendes mor lader hende gøre hvad hun vil. Løber rundt under aftensmaden og lader hende komme tilbage og så løbe videre osv..

Jeg ved virkelig ikke hvad vi skal gøre, for hvis vi gør det på samme måde så er vi sikre på hun SLET ikke gider spise noget som helst..

Stakkels pige. I må snakke med moren. I bliver nødt til at være enige om hvordan det skal gøres. Og så kan det nogle gange hjælpe at lade barnet være med til at lave mad. Eller handle ind til lige præcis det hun har lyst til.

Anmeld

2. november 2011

Anonym trådstarter

wamse skriver:

jeg ville ihvertfald være rigtig bsnge for, at det kunne skade hendes forhold til mad alvorligt, hvis man ikke lige pt fjernede alt opmærksomhed omkring det.

Bare ignorer alle de lyde hun laver, og kun mød hende med positivitet 

Jeg er bange for hun allerede har sådan et anstrængt forhold til mad, siden hun gør sådan..

Det er kun søde sager, chips osv hun virkelig bare grovæder af.. og det nytter jo ligesom bare ikke noget.. :/

Anmeld

2. november 2011

Chr-Hei

Anonym skriver:

Vi har et lille problem her i hytten og håber der er nogen der kan give mig lidt svar på hvad vi skal gøre.

Min kærestes datter på 6 år, hun er så strid når vi sidder og spiser.

Hvis vi får risengrød er der IKKE noget problem, men hvis vi får andet mad med feks. grøntsager så går hun helt i koma og kan sidde og lave opkast lyde eller bare sidde og skabe sig over hun ikke gider spise sin mad eller sidder og deler det over og siger hun kun gider spise SÅ og SÅ meget af det der er på hendes tallerken.

For lidt tid siden så fik vi noget hvor der var bitte små gulerøder i, og hun sad med sin mad i 1 time og 10 min.

Det skal lige siges hun er omkring 120 cm høj og vejer 16 kg. Hun fik besked på ved sundhedsplejersken at hun SKULLE til at spise noget mere fordi hun vejede ALT for lidt og ligger langt under den nederste streg i vægt kurven.

Hvad skal vi gøre? Skal vi lade hende sidde indtil hun har spist ALT op eller skal vi lade hende spise som hun selv vil?

VI ved virkelig ikke hvad vi skal gøre mere, for er godt nok ved at få pip i låget over at vi skal sidde og bøvle med hende HVER aften. 

Hjææælp piger.. 

Min kæreste har også en søn fra tidligere som bor her..

Vi har samme problem med ham men han er bare ALT spisende men SKAL bare brokke sig over et eller andet..

Her får han lov til at blive siddende og spise til han er færdig...

Han laver især bræklyde osv efter han har været ved hans mor for der går den og han får lov til at slippe.. Men han er ved at lærer at her spiser man det der bliver øst op...

Anmeld

2. november 2011

M (:

Anonym skriver:

Vi har hende 7/7.. Og det er det samme hjemme ved hendes mor bortset fra at hun får lov til at løbe rundt under aftensmaden..

Hm, har i prøvet at sætte jer ned (sammen med hende) og lave nogle regler for spise situationen? Ex. hvor længe man skal sidde der, hvad der er tilladt ved bordet, hvda man skal spise osv.?

Hjemme hos os var reglerne, at man skulle sidde stille og pænt ved bordet indtil ALLE er færdige med at spise (ikke toilet, ikke telefon osv.). I kan jo evt. sætte et tidsrum som overholdes slavisk HVER DAG.

Derudover skulle man HVER GANG smage på ALTING, det kunne jo være, at man kunne lide det siden sidst man smagte - men HVIS, man ikke kan lide det er det også helt okay. Åh, alle de gange der er blevet spist kartofler/ris/pasta kun med ketchup.. Men vi har alle god appetit i dag, og der er ingen af os, der er kræsne..

Anmeld

2. november 2011

Anonym trådstarter

Tak til alle som har svaret, og jeg vil helt sikkert lige kigge de svar igennem og se om der er noget vi kan bruge.

Vi må prøve os frem og se hvad der sker, for jeg synes det er synd for hende at hun har det sådan med mad, men også rigtig træls at vi skal bøvle sådan.

Anmeld

2. november 2011

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Hm, har i prøvet at sætte jer ned (sammen med hende) og lave nogle regler for spise situationen? Ex. hvor længe man skal sidde der, hvad der er tilladt ved bordet, hvda man skal spise osv.?

Hjemme hos os var reglerne, at man skulle sidde stille og pænt ved bordet indtil ALLE er færdige med at spise (ikke toilet, ikke telefon osv.). I kan jo evt. sætte et tidsrum som overholdes slavisk HVER DAG.

Derudover skulle man HVER GANG smage på ALTING, det kunne jo være, at man kunne lide det siden sidst man smagte - men HVIS, man ikke kan lide det er det også helt okay. Åh, alle de gange der er blevet spist kartofler/ris/pasta kun med ketchup.. Men vi har alle god appetit i dag, og der er ingen af os, der er kræsne..

Alt det du skriver det har vi prøvet.

Både med at sidde ordenligt, men det er lidt svært når de har det så frit hjemme ved moderen. (de må gerne bøvse og prutte ved bordet - for det gør * også.)

Og hun får besked på at skulle smage, men begynder bare at lave de lyde eller også så bliver hun sur og begynder at svare igen.

Og så det med at sidde til alle er færdige har vi også prøvet, men det er bare rigtig strænge at skulle sidde og vente på hende i næsten 45 min efter vi andre er færdige.

:/

Anmeld

2. november 2011

Bullerfnis

Det er rigtig vigtigt at I har samme strategi både hos jer og hos mor. Sæt jer ned sammen og bliv enige om reglerne for hvordan et måltid skal forløbe og sæt jer derefter allesammen sammen med barnet og forklar hende reglerne og at de gælder hos både jer og hos mor.

Og så lige et godt råd: Lad være med at tvinge hende til at spise noget hun ikke vil have. Lav en regel der hedder at man skal smage på det hele, og er der noget man ikke kan lide, spiser man bare det man godt kan lide. Bliver det så kun pasta en dag og kun kødboller en anden dag, jamen så er det bare sådan det er. På den måde vænner hun sig langsomt til forskellige smagsindtryk uden at blive tvunget til at spise noget hun ikke bryder sig om. Så kommer resten af sig selv

Held og lykke med madprojektet

Anmeld

2. november 2011

M (:

Anonym skriver:

Alt det du skriver det har vi prøvet.

Både med at sidde ordenligt, men det er lidt svært når de har det så frit hjemme ved moderen. (de må gerne bøvse og prutte ved bordet - for det gør * også.)

Og hun får besked på at skulle smage, men begynder bare at lave de lyde eller også så bliver hun sur og begynder at svare igen.

Og så det med at sidde til alle er færdige har vi også prøvet, men det er bare rigtig strænge at skulle sidde og vente på hende i næsten 45 min efter vi andre er færdige.

:/

Men hvis hun opdager, at I holder fast (selvom det er møg-pisse-hårdt!), tror du så ikke, at hun før eller siden opdager, at det ikke kan betale sig at protestere?

Hvis hun, lige meget hvor meget hun brokker sig, græder, svarer igen osv. SKAL overholde reglerne, så ender det (forhåbentlig!) med, at hun indfinder sig under husreglerne..

Og det vigtigste er, at i bibeholder den gode stemning under spisesituationerne, så hun ikke føler sig presset og nedgjort - og så hun opdager, at hun ikke kan hyle jer ud af den, gøre jer frustrerede og give jer dårlig samvittighed over hendes manglende indtag af mad..

Puha, det er godt nok ikke nemt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.