Hvor længe sidder i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2011

2721

Jeg tror ikke det vil hjælpe at tvinge hende. Det skal være rart at spise. Tænker lidt hun siger sådan for at få opmærksomhed negativ opmærksomhed er bedre end ingen

Jeg havde selv spise vanskeligheder som barn og min far var af den gamle skole og meget hård og jeg hadet aftensmadstid. Og det endte ofte med at jeg slet ikke spiste noget.
Ved ikke om mit svar kan bruges.
Men håber ihvertfald det snart bliver bedre for jeres allesammens skyld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

wamse

Anonym skriver:

Også når vi som i dag gav hende 1½ grydeskefuld ris og 1 skefuld høns i asparges sovs? 

Er det så ok at hun sidder og hakker i det og så snart der er en der er færdig, så kan hun pludselig ikke spise mere, selvom hun kun har spist det kvarte af det der er blevet heldt op til hende?!

Det er sådan HVER gang.

jeg ville ihvertfald være rigtig bsnge for, at det kunne skade hendes forhold til mad alvorligt, hvis man ikke lige pt fjernede alt opmærksomhed omkring det.

Bare ignorer alle de lyde hun laver, og kun mød hende med positivitet 

Anmeld

2. november 2011

eirene

Anonym skriver:

Nej det gør hun ikke.. Hun virker til at HADE at spise.. 

Medmindre det er risengrød, så skovler hun ind.. Det samme med slik.. Hun får en skål med slik om fredagen og det kan hun spise i løbet af 10 min, fordi det virker som om hun er bange for der er andre der spiser det..

Hvad siger hendes mor? er det, det samme hos hende? Har der været en læge ind over?

Anmeld

2. november 2011

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Giv hende maden i mange forskellige små skåle, så hun selv kan vælge det hun kan lide. Og lad hende så spise i fred, dvs. ikke kommentere, når hun leger med maden/laver opkast lyde/skaber sig på anden vis, men roser hende, når hun sidder pænt, smager noget nyt osv. (og lad være med at tilbyde hende andet efter aftensmaden, for det har jo ingen nytte, hvis hun bare får noget hun kan lide senere)..

Måske kan i lade hende deltage i madlavningen og lade hende smage undervejs - det kan være det gør hende mere interesseret i maden, og mange børn synes jo også, at mad smager bedre, hvis de selv har lavet den.. Derudover kan I måske give hende en eller to dage om ugen, hvor hun bestemmer, hvad i skal have?

Håber i måske kan bruge lidt af dette. Held og lykke med projektet 

Vi laver tit mad sammen, men så går der 15 min så stikker hun af fordi hun ikke gider..

Og det med at selv lade hende tage det hun vil, så kan hun feks sidde og spise ren spagetti, og det synes vi bare ikke er nok for hende.

Hun plejer ikke at få noget senere (Kun til disney sjov)

Og vi har lavet dage hvor hun selv vælger hvad vi skal have, og så står den bare på risengrød.. Og det kan vi bare ikke spise hver gang. Så det er heller ikke nogen mulighed. :/

Anmeld

2. november 2011

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

hvad med selv at lade hende tage,og det hun tager skal hun spise.. og ellers hvis hun spiser lidt af det i øser op så er det, det..

men så får hun ikke andet senere

Hun siger selv stop, og alligevel gider hun ikke spise det som hun vil have.

Anmeld

2. november 2011

Jibbe

Hej
Har ingen gode råd men blot et kram herfra!
Skriv evt til Frederics mor... hun har styr på en masse vedr spiseproblemer.

Anmeld

2. november 2011

norenberg

Jeg har selv en datter som bliver 6 år her i november, og hun vejer 17,5 kg og er 124 cm høj så hun skal også tage på, og vi giver hendes simpelhen selv lov til at vælge hvad hun vil have til måltiderne....så hendes mad består næsten kun af lasange, kartoffelmos og youghurt...men så længe hun spiser og langsomt tager på er vi glade...hun lå fast på ca 16 kg i næsten to år, men nu øger hun heldigvis lidt i vægt...

Anmeld

2. november 2011

M (:

Anonym skriver:

Vi laver tit mad sammen, men så går der 15 min så stikker hun af fordi hun ikke gider..

Og det med at selv lade hende tage det hun vil, så kan hun feks sidde og spise ren spagetti, og det synes vi bare ikke er nok for hende.

Hun plejer ikke at få noget senere (Kun til disney sjov)

Og vi har lavet dage hvor hun selv vælger hvad vi skal have, og så står den bare på risengrød.. Og det kan vi bare ikke spise hver gang. Så det er heller ikke nogen mulighed. :/

Hm, hvor meget er hun hos jer? Er der samme problem hjemme ved hendes mor?

Anmeld

2. november 2011

Anonym trådstarter

eirene skriver:

Hvad siger hendes mor? er det, det samme hos hende? Har der været en læge ind over?

Hendes mor lader hende gøre hvad hun vil. Løber rundt under aftensmaden og lader hende komme tilbage og så løbe videre osv..

Jeg ved virkelig ikke hvad vi skal gøre, for hvis vi gør det på samme måde så er vi sikre på hun SLET ikke gider spise noget som helst..

Anmeld

2. november 2011

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Vi har et lille problem her i hytten og håber der er nogen der kan give mig lidt svar på hvad vi skal gøre.

Min kærestes datter på 6 år, hun er så strid når vi sidder og spiser.

Hvis vi får risengrød er der IKKE noget problem, men hvis vi får andet mad med feks. grøntsager så går hun helt i koma og kan sidde og lave opkast lyde eller bare sidde og skabe sig over hun ikke gider spise sin mad eller sidder og deler det over og siger hun kun gider spise SÅ og SÅ meget af det der er på hendes tallerken.

For lidt tid siden så fik vi noget hvor der var bitte små gulerøder i, og hun sad med sin mad i 1 time og 10 min.

Det skal lige siges hun er omkring 120 cm høj og vejer 16 kg. Hun fik besked på ved sundhedsplejersken at hun SKULLE til at spise noget mere fordi hun vejede ALT for lidt og ligger langt under den nederste streg i vægt kurven.

Hvad skal vi gøre? Skal vi lade hende sidde indtil hun har spist ALT op eller skal vi lade hende spise som hun selv vil?

VI ved virkelig ikke hvad vi skal gøre mere, for er godt nok ved at få pip i låget over at vi skal sidde og bøvle med hende HVER aften. 

Hjææælp piger.. 

Puha det lyder ikke godt... hvis det var min pige havde hun fået lov til at sidde indtil ALT er spist også selvom det var blevet koldt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.