Anonym skriver:
Vi har et lille problem her i hytten og håber der er nogen der kan give mig lidt svar på hvad vi skal gøre.
Min kærestes datter på 6 år, hun er så strid når vi sidder og spiser.
Hvis vi får risengrød er der IKKE noget problem, men hvis vi får andet mad med feks. grøntsager så går hun helt i koma og kan sidde og lave opkast lyde eller bare sidde og skabe sig over hun ikke gider spise sin mad eller sidder og deler det over og siger hun kun gider spise SÅ og SÅ meget af det der er på hendes tallerken.
For lidt tid siden så fik vi noget hvor der var bitte små gulerøder i, og hun sad med sin mad i 1 time og 10 min.
Det skal lige siges hun er omkring 120 cm høj og vejer 16 kg. Hun fik besked på ved sundhedsplejersken at hun SKULLE til at spise noget mere fordi hun vejede ALT for lidt og ligger langt under den nederste streg i vægt kurven.
Hvad skal vi gøre? Skal vi lade hende sidde indtil hun har spist ALT op eller skal vi lade hende spise som hun selv vil?
VI ved virkelig ikke hvad vi skal gøre mere, for er godt nok ved at få pip i låget over at vi skal sidde og bøvle med hende HVER aften. 
Hjææælp piger.. 
Giv hende maden i mange forskellige små skåle, så hun selv kan vælge det hun kan lide. Og lad hende så spise i fred, dvs. ikke kommentere, når hun leger med maden/laver opkast lyde/skaber sig på anden vis, men roser hende, når hun sidder pænt, smager noget nyt osv. (og lad være med at tilbyde hende andet efter aftensmaden, for det har jo ingen nytte, hvis hun bare får noget hun kan lide senere)..
Måske kan i lade hende deltage i madlavningen og lade hende smage undervejs - det kan være det gør hende mere interesseret i maden, og mange børn synes jo også, at mad smager bedre, hvis de selv har lavet den.. Derudover kan I måske give hende en eller to dage om ugen, hvor hun bestemmer, hvad i skal have?
Håber i måske kan bruge lidt af dette. Held og lykke med projektet