barn 2 to? skal skal ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2011

Anonym trådstarter

Dansker I Holland skriver:

For din EGEN skyld VENT! Snakker af erfaring. Jeg fik dog min nr 2 da min ældste var 2½ år, men alligevel.. Jeg var osse under opsyn og fik fjernet min ældste da jeg havde 6 uger tilbage af min graviditet med nr 2 Og jeg kæmper stadig med kommunen..

P.S: Jeg bebrejder dig ikke følelserne og siger ikke at det osse sker for dig, men bevis overfor kommunen at du kan klare 1 barn først. Og lad dem trække sig

ej hvorfor blev den ældste fjernet? var det fordi du ventede dig?.. ja jeg ville ønske jeg kunne vente, men jeg drømte her i nat jeg ventede en lille bette en.. ÅH

og selvom man siger vent fordi der blir meget at se ti med den 1 baby jaaa. så blir barnet jo også større og kun større og der blir jo endnu mere at se til, så det ville passe mig godt nu hvor hun er så lille så jeg får dem sammen mens de små.. og kan vokse op sammen.. Og jeg tror ikke jeg har fået rystet dem af mig om 2 år for der sker jo noget nyt i barnets udvikling som de vil være en del af.. så hvorfor ik bare nu? men tør ikk frygt for hvad der kan give konsekvenser ud a det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2011

Anonym trådstarter

june1987 skriver:

man kan jo se hvad der skete i hannah fra de unge mødre, enten abort eller tvangsfjernede de begge to..

hun har virkelig kæmpet længe med op og ned ture..

vent du bare lidt du har masser af tid

Anmeld

3. november 2011

1012lmp

Vi lige sige at der er STOR forskel på at have 1 og have 2 det kan slet ikke sammenlignes... Det er SUPER hårdt at have 2, synes virkelig at du skal vente og det barn du har nu fortjener at have sin mor 100%  et stykke tid endnu..

Sæt nu du får en hårdt graviditet med en masse skavanker? med min nr 2 havde jeg så svær bækkenløsning at jeg ikke engang måtte løfte den ældste... det var SUPER hårdt heldigvis var han 2 så han kunne gå osv men det kan din jo ikke endnu...

Og synes du skal vente til du ikke længere er under opsyn af kommunen, selvom folk siger du klare det godt er det ikke ens betydende med at de ville bakke op om at du vil have en mere

Anmeld

3. november 2011

madsenmor

med risiko for at pisse nogen af så får du lige min mening....

når du allerede er skruk og overbevist om at det er rigtigt at få en mere lige nu, ja hvad får dig så til at tro at du ikke når nr.2 er 4 mdr. har lyst til en nr. 3

og jeg syntes at du måske ikke varetager din datter's interesser ved at få en mere, du beviser tilgængæld overfor kommunen og andre at du ikke evner at tilside sætte dig selv dig selv for din datter og det er lige netop dette du skal kunne hvis du er en god mor...

og nej det er ikke næmmere at få 2 lige efter hinanden det bliver nemmere hvis der er 3 eller 4 år mellem dem for så er den store så selv hjulpen og du kan bedre fokucere på den lille da den store i det mindste kan gå, spise, tisse, tage tøj på selv osv.

så min mening er at du skylder dig selv og ikke mindst din datter at vente

Anmeld

3. november 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

jaaaa jeg er under opsyn igennem kommunen pga jeg er mor.. Og ja jeg har tidliger lavet en tråd omkring den hjælp jeg får - så måske ved nogle af jer hvem jeg er..

men så længe ens barn bor hjemme og man gir barnet det man skal og kommunen ikke er ude på at fjerne det men hjælpe mig.. hvor sikkert ville det så være at planlægge nr2? min datter er 4 mdr til d. 21 og jeg ved godt det er sindssyg hurtigt og ja som andre tænker ... hvorfor ha så travlt, så kan jeg bare ikke tænke på andet end at få nr 2 og det sidste nu.. jeg har virkelig overskud og lysten til det helt inde fra hjertet og kan ikke tænke på andet! ja der er jo sine grunde til der taler at jeg får støtte og hvorfor tror du så du kan magte mere.. Jo støtten er lækker selvom det ikke var valgfrit kan jeg godt lide den for jeg lærer en masse og de er rigtig søde.. og de siger det går godt der skal bare mere støtte ind på andre områder.. Men jeg vil heldt vildt gerne ha det sidste barn nu for min overskud og penge rækker! jeg har selv fået meget Ros for min overskud og min rolle som mor da jeg ellers er lidt a en omsorgssvigtet pige på 21 så får jeg meget ros a mine forældre.. det havde de dog ALDRIG troet at jeg havde så godt styr på det.. Piger? hvad mener i? jeg tænker mere hva kommunen kan kræve hvis jeg fik nr 2 nu og hvad min familie ville tænke )': jeg vil det bare så meget gerne!!!! nyder min smukke datter - men er frisk på en mere !

VENT!!! Hvis du er i kommunens søgelys, ser de jo meget mere end de ser hos andre, som ikke bliver hjulkpet/tjekket.

Og det er jo meget hårdere med to børn, og specielt to meget små børn! Hvilket øger risikoen for stress, depression og manglende overskud til forældrerollen! Jeg siger ikke, at det ville gå sådan for dig. Men hvis jeg var i dine sko, ville jeg ikke turde få barn nummer to lige nu. Hvis bare der er en lille bitte risiko for, at det kunne gøre at jeg mistede mit første barn eller evt. begge.

Nyd hende! Du har maaaange år foran dig

Anmeld

3. november 2011

Dansker I Holland

ej hvorfor blev den ældste fjernet? var det fordi du ventede dig?.. ja jeg ville ønske jeg kunne vente, men jeg drømte her i nat jeg ventede en lille bette en.. ÅH

og selvom man siger vent fordi der blir meget at se ti med den 1 baby jaaa. så blir barnet jo også større og kun større og der blir jo endnu mere at se til, så det ville passe mig godt nu hvor hun er så lille så jeg får dem sammen mens de små.. og kan vokse op sammen.. Og jeg tror ikke jeg har fået rystet dem af mig om 2 år for der sker jo noget nyt i barnets udvikling som de vil være en del af.. så hvorfor ik bare nu? men tør ikk frygt for hvad der kan give konsekvenser ud a det

Jamen det var fordi at kommunen ikke synes at pigernes far og jeg tog os godt nok af hende og det er noget vrøvl synes jeg, for det gjorde vi. De har lavet en stor fejl og har lavet flere fejl siden hen...

Jeg forstår godt følelsen med og være MEGA skruk Men der er ingen herinde som kan fortælle dig hvad du skal gøre, kun rådgive dig.

P.S: Billederne skulle ikke have været med så har lige rettet det

Anmeld

3. november 2011

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

VENT!!! Hvis du er i kommunens søgelys, ser de jo meget mere end de ser hos andre, som ikke bliver hjulkpet/tjekket.

Og det er jo meget hårdere med to børn, og specielt to meget små børn! Hvilket øger risikoen for stress, depression og manglende overskud til forældrerollen! Jeg siger ikke, at det ville gå sådan for dig. Men hvis jeg var i dine sko, ville jeg ikke turde få barn nummer to lige nu. Hvis bare der er en lille bitte risiko for, at det kunne gøre at jeg mistede mit første barn eller evt. begge.

Nyd hende! Du har maaaange år foran dig

suk.. alt har været inde og vende sig i mit hoved.. Og jeg frygter for min største skræk at kommunen går ind og opfordre til en abort  ellers mister jeg begge mine børn.. det er min største skræk ved at gå hen og blive gravid og så skulle igennem en hård omgang provokeret abort ellers få dine advarelsel om at hvis ikke jeg gør det blir min datter fjernet.. Åh det er så hårdt at tænke den tanke.. det jo selvfølgelig ikke sikkert, men tanken er nok ikke meget forkert.. så hellere kæmpe for det barn jeg har nu - men det er også rigtig hårdt at drømme og savne noget man inderligt gerne vil have opfyldt..

.. men jeg må vel bare bide det i mig og vente! men problemet er at jeg testede mig selv her idag ved at sige mens min pædago hørte mig sige : ej det blir så godt når mit barn kan være storesøster om et års tid. udbrød hun at jeg håber ikke at du skal have en om et år til to.. nej du skal mange flere år ude i fremtiden... :s ej forhelved ... så forklarede hun hvorfor og tænkte op i røven med din mening!

Anmeld

3. november 2011

serinasmor

Jeg synes du skal tage en snak med dem der støtter dig fra kommunen ... og høre hvad de mener .. vil de synes i er klar ?? .. de ser det jo helt klart fra et fagligt synspunkt ...

hør dem ad .. det kan ikke skade

Anmeld

3. november 2011

Tulle28

Du har jo også bare en lille bitte baby der ikke kræver særlig meget - indtil min datter var omkring et halvt år tænkte vi også bare hallooooo... Hvor svært kan det være??? Men så fik hun problemer med ørerne og det næste halve år var virkelig hårdt med gråd, ingen tid sammen og ikke særlig meget nattesøvn. Nu er hun 11/2 og er bare en krudtugle, men jeg synes sgu det er hårdt! Derudover er det da også dejligt at kunne nyde den første og se hvordan de vokser og udvikler sig... Og når kommunen i forvejen er inde over, så synes jeg ikke det er nogen god ide at blive gravid igen nu. Hvad med fremtiden? Vil du studere? Har du gjort dig nogen overvejelser omkring det? For der er altså også nogen ting der bare er nemmere når du kun har et barn. Du er ung, hvis du skal have flere børn har du masser af tid til det.

Anmeld

3. november 2011

JJH

Anonym skriver:

Jag læste lige en artikel der måske kan sætte din skuk lidt på stand by, en forsker siger at den ideelle alders forskel på børn er 3-4 år, da det vil styrke deres selvværd og gøre det nemmere for nr. 1 at acceptere nr 2 og ikke se den som en konkurrent om mor og fars opmærksomhed. så giv dig god tid. du er jo ung!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.