barn 2 to? skal skal ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2011

Anonym trådstarter

Nina Amelia skriver:

Kender du nogle der er/har været i samme situation? Måske kunne du spørge dem om råd og erfaringer?

Nu spørger jeg måske lidt personligt men er du alene med din datter eller hvordan? Jeg kunne ikke helt tyde det ud fra dit indlæg.. Grunden til mit spørgsmål er at du have med i dine beregninger at man godt kan risikere at få et barn med behov for ekstra omsorg i starten. Fx ved kolik, en der ikke sover, født for tidligt eller måske en form for sygdom.. Og så står man med to meget små børn og det kan være temmelig hårdt. Ikke for at hive alt det negative frem men man er nød til at have det med i sin planlægning
-Kommunen ville måske stadig støtte dig/jer til den tid og så kunne det være at de ikke syntes at det gik så godt, og det er jo en risiko som du/i skal gøre op med dig/jer selv..

det ville være hjælp at kunne få talt med nogle om det som selv har stået i det..

nej jeg bor sammen med barnets far, min datter er født 14 dage før termin, men det ikke gegrundet hjælp pga det.. men man har frygtet min evne som mor og faktisk blevet steplet som ikke egnet inden fødsel..

men set fra den positive side, får jeg ros! men jeg tror ikke helt kommunen er rystet a om et år for de siger i et barns liv udvikler der sig noget nyt hele tiden som de skal være en del a at følge op på.. derfor har jeg det lidt med et år ikke betyder noget i forhold til dem da jeg tror de stadig er her, måske bare i mindre tid men de er her,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

merle2010

jeg synes du skal vente

vi havde også kommunen ind over med min datter, pågrund af at jeg har en diagnose med borderline og har haft en svær depression

de var her de første 4 mdr af hendes liv, og så afsluttede de sagen...

siden har vi ikke haft nogen inde over fra kommunen...

jeg er nu gravid igen, og tror ikke kommunen skal ind over igen, da jeg har bevist at jeg kan... sagen blev afsluttet med ros ros ros og ros til mig...

det er så hårdt det der kommune pjat, og hvis de faktisk havde stemplet dig som ikke egnet til mor, så er det jo også rimelig svært at slippe af med dem

Anmeld

2. november 2011

Corn

Anonym skriver:

og hvad kan det fks være? i forhold til at handle efter evne?

- ja.. tror du har ret her... et års tid.. så kan det være de mere er rystet af mig..

Hvis man ikke i forvejen er helt rustet til at varetage det at være mor til en, så er det nok ikke særlig velovervejet at ville have nummer to, før man har det første moderskab helt på plads.

Og et 4-mdrs barn er jo nemt set i forhold til at have et spædbarn og en krudtugle på samme tid

Anmeld

2. november 2011

Anonym trådstarter

Corn skriver:

Hvis man ikke i forvejen er helt rustet til at varetage det at være mor til en, så er det nok ikke særlig velovervejet at ville have nummer to, før man har det første moderskab helt på plads.

Og et 4-mdrs barn er jo nemt set i forhold til at have et spædbarn og en krudtugle på samme tid

den besked gik lige ind og gjorde mig klar bevist om at nr 2 ikke ligger i min fremtid nu. Super nem og klar besked fra dig af

jeg har ikke kunne åbne øjnene op før du fik skrevet det her så flot ned! du har så meget ret... mine følelser må jeg pakke sammen og trænge min fornuft ind istedet.

du skal lige have en

Anmeld

2. november 2011

foto på lærred

Jeg er glad for at se at du har besluttet dig for at vente for som de andre også skriver, så er det nemt at blive "skruk" når baby er 4 måneder. Der er ikke så meget "arbejde" i det, men bare vent et års tid så er der ikke 5 min. for sig selv  og hvis man så på det tidspunkt oveni har en lille nyfødt så kan jeg forestille mig det var hårdt. 

Og set i forhold til at du er under opsyn, så ville jeg hvis jeg var dig også klart hellere bevise at du kan være en god mor til 1 end måske en dårlige mor til to (ikke at jeg siger at du ville blive det) men der er trods alt ofte en grund til kommunen er indenover, så nyd du hellere nr 1 i fulde drag og gør dem alle til skamme, ved at være en super god mor til din dejlige baby.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager, lærreder, wallstickers og personlige babytæpper

Anmeld

2. november 2011

Corn

Anonym skriver:

den besked gik lige ind og gjorde mig klar bevist om at nr 2 ikke ligger i min fremtid nu. Super nem og klar besked fra dig af

jeg har ikke kunne åbne øjnene op før du fik skrevet det her så flot ned! du har så meget ret... mine følelser må jeg pakke sammen og trænge min fornuft ind istedet.

du skal lige have en

det er jeg glad for at du skriver, blev nemlig lidt bekymret for om tonen i mit indlaeg blev fejl-tolket.

XXX for at kommunen ser jeres potentiale hurtigt, saa i kan komme videre med jeres familieliv

Anmeld

2. november 2011

june1987

man kan jo se hvad der skete i hannah fra de unge mødre, enten abort eller tvangsfjernede de begge to..

hun har virkelig kæmpet længe med op og ned ture..

vent du bare lidt du har masser af tid

Anmeld

2. november 2011

Dansker I Holland

For din EGEN skyld VENT! Snakker af erfaring. Jeg fik dog min nr 2 da min ældste var 2½ år, men alligevel.. Jeg var osse under opsyn og fik fjernet min ældste da jeg havde 6 uger tilbage af min graviditet med nr 2 Og jeg kæmper stadig med kommunen..

P.S: Jeg bebrejder dig ikke følelserne og siger ikke at det osse sker for dig, men bevis overfor kommunen at du kan klare 1 barn først. Og lad dem trække sig

Anmeld

2. november 2011

MortilCilas

Anonym skriver:

fornuften har også sagt vent til 1 års tid. Men følserne siger NU!

Jeg kender det godt, jeg har været skruk siden min søn var 6 måneder. Og savner tiden som gravid osv. Så du ikke alene

Anmeld

3. november 2011

Anonym trådstarter

Cilas skriver:

Jeg kender det godt, jeg har været skruk siden min søn var 6 måneder. Og savner tiden som gravid osv. Så du ikke alene

dejligt at vide jeg ikke er alene om denne følelse er der så noget der holder dig tilbage for ikke at blive gravid på ny, eller planlægger du?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.