Aj, men skulle man ikke lige...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.401 visninger
39 svar
0 synes godt om
2. november 2011

AnneBJ

Lave en lille 7 mdrs. update om Felix, til alle I travle kvinder som bare sidder alene derhjemme og keder Jer, fordi Jeres lækre rollinger er i pasning?? 

Felix er 75 cm lang og vejer 9 kg. Han følger sin egen kurve helt perfekt, stadig lige midt på kurven for vægt, og allerøverst på længde. En slank lille fyr!

Han kan klappe og vinke (men han ved det ikke, så det sker bare jævntligt!) og give "high five" - dét ved han til gengæld! Han kan møve sig fremad, med mindre vi er så onde at lægge ham på et tæppe eller lignende... Han kan sidde selv og han øver pincetgreb!

Han spiser rugbrød, kartofler, grøntsager, havregrød, youghurt og stort set alt andet jeg tilbyder ham - dog IKKE øllebrød. Og so be it, hvis det er det eneste barnet ikke bryder sig om, så skal han sandelig blive fri! Jeg kan nemlig godt forstå ham!

Vi har købt klapvogn, hovedsageligt pga. vores microlille bil, og både Felix og jeg elsker den!! (nåh ja og Jørn, som er den der pakker bilen!)

Ellers nyder vi bare barslen, og glæder os (bemærk flertallet!) til at julehygge inden så længe! Alle novemberweekender er bookede, men med hyggelige ting som: ikeatur, sommerhusweekend, en familiefødselsdag, julegaveindkøb mm.

Lige et par billeder fra 7 mdrs. dagen!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

Maja88

hvor er han bare lækker Anne...

og sikke da en vægt...

og sikke dygtig han da er.. her kan vi ikke noget bevidst endnu..

hun begynder at blive lidt bevidst om at vise hvor stor hun er, men klappe eller vinke sker kun med uheld...

så han er bare dygtig

Anmeld

2. november 2011

Sofia

Ihh "lille" Felix. Han er sød Og dygtig som altid! Dejligt at høre nyt! Glæder mig også til december, men er også spændt, da det jo er der Alfred starter i vuggestue, tror vi kommer til at nyde weekenderne EKSTRA meget, når han er afsted i hverdagene, og vi ikke ses så meget. Men ihh, januar glæder jeg mig til gengæld ikke til, eksamen eksamen eksamen. Hvornår starter Felix i vs?

Anmeld

2. november 2011

Lilje82

Årh jamen han er jo ikke blevet mindre lækker af at blive 7 måneder - Tvært imod

årh ha ja glæder mig også så meget til at julehygge - Selvom min rolling er i dagpleje

Nå men mor her er begyndt at prøve på at være kreativ, bare for at fordrive tiden med andet end huslige pligter

Anmeld

2. november 2011

CA

Ih altså! Skøn er han bare endnu!

Dejligt det går godt! Ja, lad da barnet blive fri for øllebrød- så længe han ikke er en kræsenpind. Jeg blev som barn tvunget til at spise kogte kartofler - det eneste i hele verden jeg direkte fik kvalme af at spise. Mine børn skal ikke opdrages til at være kræsne, eller have andet end det der blir serveret, men de skal ikke tvinges til at spise ting de virkelig ikke kan li!

Vildt at han er bevidst om, hvad han kan! Tror ikke JOhannes ved han kan vinke. Det passer i hvert fald sjældent ind i sammenhængen. MEn jeg er virkelig også dårlig til at "øve" sådan noget med ham Når elsker at undersøge alting selv, vil jeg så nødigt forstyrre. Er det meget slemt (pædagog) Anne? Har han brug for mere mor tid?

Hvilken klapvogn har I købt? Jeg vil virkelig gerne have en lille nem sag, der stadig kan soves en lille lur i, men som ingenting fylder , hverken i bilen eller butikkerne.

Lyder som en skøn November I går ind i. Hvornår skal I i sommerhus? 

Anmeld

2. november 2011

Sofia

Carina87 skriver:

Dejligt det går godt! Ja, lad da barnet blive fri for øllebrød- så længe han ikke er en kræsenpind. Jeg blev som barn tvunget til at spise kogte kartofler - det eneste i hele verden jeg direkte fik kvalme af at spise. Mine børn skal ikke opdrages til at være kræsne, eller have andet end det der blir serveret, men de skal ikke tvinges til at spise ting de virkelig ikke kan li!

Vildt at han er bevidst om, hvad han kan! Tror ikke JOhannes ved han kan vinke. Det passer i hvert fald sjældent ind i sammenhængen. MEn jeg er virkelig også dårlig til at "øve" sådan noget med ham Når elsker at undersøge alting selv, vil jeg så nødigt forstyrre. Er det meget slemt (pædagog) Anne? Har han brug for mere mor tid?

Hvilken klapvogn har I købt? Jeg vil virkelig gerne have en lille nem sag, der stadig kan soves en lille lur i, men som ingenting fylder , hverken i bilen eller butikkerne.

Vil lige hurtigt anbefale emmaljunga ceroz - den har vi og er mega glad for den

Anmeld

2. november 2011

AnneBJ

Maja88 skriver:

hvor er han bare lækker Anne...

og sikke da en vægt...

og sikke dygtig han da er.. her kan vi ikke noget bevidst endnu..

hun begynder at blive lidt bevidst om at vise hvor stor hun er, men klappe eller vinke sker kun med uheld...

så han er bare dygtig

Mange tak! 

Anmeld

2. november 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Ihh "lille" Felix. Han er sød Og dygtig som altid! Dejligt at høre nyt! Glæder mig også til december, men er også spændt, da det jo er der Alfred starter i vuggestue, tror vi kommer til at nyde weekenderne EKSTRA meget, når han er afsted i hverdagene, og vi ikke ses så meget. Men ihh, januar glæder jeg mig til gengæld ikke til, eksamen eksamen eksamen. Hvornår starter Felix i vs?

Mange tak!  Lille Felix skulle gerne få en plads pr. 1/1 - men vi aner intet før starten af december måned... Vi har søgt både DP og VS, og jeg ved faktisk ikke hvad jeg håber mest på!.. 

Anmeld

2. november 2011

AnneBJ

Lilje82 skriver:

Årh jamen han er jo ikke blevet mindre lækker af at blive 7 måneder - Tvært imod

årh ha ja glæder mig også så meget til at julehygge - Selvom min rolling er i dagpleje

Nå men mor her er begyndt at prøve på at være kreativ, bare for at fordrive tiden med andet end huslige pligter

Årh tak! 

Jeg har godt set du er begyndt på julekort, de er rigtig fine! Jeg tror også jeg nyder min hjemmetid så emget, fordi jeg har gang i så mange kreative projekter.. 

Anmeld

2. november 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Det er forfærdeligt Carina, det tangerer til en underretning! Nej det gør ej, lad endelig bare opleve på egen hånd hvis han har lyst til det! Felix hyyyyler hvis jeg er uden for synsvidde, og et eller andet skal vi jo altså lave.. 
Vi har lært en sang til rytmik hvor man synger "vinke", "klappe", "hoppe", "cykle" osv., altså i hver sit vers. Så den har vi været igennem temmelig mange gange!

Vi tager i sommerhus 3. weekend i november, mine forældre har et, hvor man fra grunden nærmest kan spytte ud i vandet (selvom man er dårlig til at spytte uden det render ned af hagen) så det bliver virkelig fedt! Der er noget særligt over at være så tæt på havet! (og uden at skulle køre ret langt efter det!)

Vi har købt en Emmaljunga scooter s tror jeg nok den hedder. Googler lige om lidt! Jeg elsker den - (du kan forresten se mere her www.felixoganne.blogspot.com) den er så nem at køre med, han sover fint i den, den kan være i bagegerummet på en swift og ja ... alt er godt! Dog er den selvsagt lidt dyrt, allerede pga. mærket! Men vi forventer så også at have klapvogn til alle de børn vi måtte ske at få! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.