Født ekstrem for tidligt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2011

Klumpe-dumpe

signe. skriver:

Hasse er 18 mdr, født i uge 24 med vægt på 470 gram, og han vejer i dag 7,4 kg og er næsten 80 cm lang, så han er virkelig også tynd..

Hej Signe.

Jeg synes nu ikke Hasse lyder til at være lille, eller jo, for vores børn har jo ikke alt det babyfedt, som andre børn har, så derfor virker de jo tynde.

men Viggas bror som bliver 3 til jan. han vejer små 9 kg og måler et par og 80 cm. så ifh til ham er Hasse da meget godt med :)

hvor har/går i til kontrol med Hasse, heroppe???

undre mig bare lidt, for der er blevet tilbudt væksthomoner til min M. (ved godt man ikke kan samligne 2 forløb, men alligevel)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

signe.

Lille fe skriver:

Hej Signe.

Jeg synes nu ikke Hasse lyder til at være lille, eller jo, for vores børn har jo ikke alt det babyfedt, som andre børn har, så derfor virker de jo tynde.

men Viggas bror som bliver 3 til jan. han vejer små 9 kg og måler et par og 80 cm. så ifh til ham er Hasse da meget godt med

hvor har/går i til kontrol med Hasse, heroppe???

undre mig bare lidt, for der er blevet tilbudt væksthomoner til min M. (ved godt man ikke kan samligne 2 forløb, men alligevel)

Ja, så ifølge hans alder er Hasse jo med, i og med han kun er 18 mdr, men stadig al for lille.. Jamen vi går til kontrol i Aalborg, altså på nord.. Og det har aldrig været på tale med væksthormon, anede slet ikke at nogen fik det tilbud.. Men hasse tager kun omkring 70 gram på hver 1½ måned, så det jo ikke meget...

Anmeld

2. november 2011

Klumpe-dumpe

signe. skriver:

Ja, så ifølge hans alder er Hasse jo med, i og med han kun er 18 mdr, men stadig al for lille.. Jamen vi går til kontrol i Aalborg, altså på nord.. Og det har aldrig været på tale med væksthormon, anede slet ikke at nogen fik det tilbud.. Men hasse tager kun omkring 70 gram på hver 1½ måned, så det jo ikke meget...

Det er da lidt spøjs at det ikke er samme metode, når det er samme sygehus der kontrollere børnene.

ja han er stadig lille, men han følger jo fint sin egen kurve, og det jo det vigtigste :)

Anmeld

2. november 2011

Chr-Hei

Oliver&Troia <3 skriver:

Min datter Troia blev født i 26+1 og vejede 840gr. og var 33cm.

Det eneste men hun har er hendes vægt, hun vejer i en alder af 20mdr. 6,7kg og er 69cm.

hva vejede/vejer jeres omkring den alder?

Har ikke en der er så gamml men min manse er 5 mdr idag og vejer lidt over de 9 kg og måler 72 cm så han er en ordentlig basse kan jeg se

Anmeld

2. november 2011

Seker

Oliver&Troia <3 skriver:

Det eneste men hun har er hendes vægt, hun vejer i en alder af 20mdr. 6,7kg og er 69cm.

Min datter er ikke født for tidligt men vejede 3460 ved fødslen og er i dag 22 md og vejer 10.7 kg og er 83 cm så hun er heller ikke så stor

Anmeld

2. november 2011

Oliver,Troia&Wictor

Frøken Christiansen skriver:

skal sige at vækst hormoner er en god hjælp min svoger og hans kone har 6 børn hvor af 2 af dem er på vækst hormoner og de får for 4000 kr om dagen så man skal ikke ønske at betale selv!! det kan jo hjælpe dem i fremtiden..

det har jo intet med pengene at gøre, men hvis jeg ikk har det godt med hun får det, er det bedre at bruge det på andre der gerne vil....

Anmeld

2. november 2011

anmaj

Oliver&Troia <3 skriver:

min søn vejede omkring 12,5. det passede meget fint til hans højde.

min søn på 5 mdr vejer 8 kg og er 70,5 lang. hehe... lidt sjovt at sætte sådan op, selvom det ved jeg godt man ikke kan. men hvor er det flot at hun bare er med og har det godt.

Anmeld

2. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nu har jeg ikke selv et barn, der er født for tidligt eller vejer for lidt, men jeg har en veninde, der er født i uge 26 el 27 (kan ikke lige huske det), og hun var en af de tidligste til at overleve fødsel på det tidspunkt (25 år siden). Hun fik hverken det ene eller det andet væksthormon, og i dag vejer hun meget normalt og er også af normal højde (og har heller ikke andre men). Jeg ville med det her bare sige, at de kan vokse sig fra/til den størrelse, de er født med - selvom de er små hele vejen op gennem barndommen. men held og lykke til dig - jeg håber, dit lille barn har/får det godt

Anmeld

2. november 2011

wolff-dagpleje

Vores søn er født 5 uger for tidligt og med hjertefejl, han var dog stadig pæn stor ved fødsel, han vejede 2848g og var 49cm lang... Han er idag 2år, vejer 16kg og måler 92cm.... Men hans far er også 210cm høj, så han har jo lidt at vokse efter...

Anmeld

2. november 2011

Hvem?

Oliver&Troia <3 skriver:

Lauge på 21 mdr, vejer ca. 15.5 kg og er ca 95 cm - og bruger 26 i sko - han er en kææææmpe (lang) dreng - fødselsvægt på 3250 og 51 cm, (Ikke født før tid).

Hjalte er 10 mdr, født 6 uger for tidligt med en vægt på 2550g og 46 ca, idag vejer han ca. 11,5 kg og er 79 cm og en str. 22 i sko - så han er kommet meeeeget godt efter det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.