Født ekstrem for tidligt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2011

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

tror ikke man skal tænke så meget over vægten.

min søn er ikke føst for tidlig men er født med hjertefejl.

han er 3,8 år og vejer 14 kg og er 94cm.

han ligger i den lave ende af vekst kurven lægen laver. men han følger sin egen kurv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

henh01

lille83 skriver:

nu er min søn ikke født fortidligt, men min søn har ca samme mål som din. 11 kg ca og bliver ligeledes 3 i dec..

nogen børn er bare små....

og nogle er bare store..

Min søn på 11 ½ mdr vejer 13,5 kg og er 84 cm. Men der mener de også at han er for stor.

Til TS:

Din datter skal nok vokse sig stor og stærk - nogle e rbare lidt længere tid om det end andre, men det gør dem ikke mindre normale

Anmeld

2. november 2011

lille83

henh01 skriver:

og nogle er bare store..

Min søn på 11 ½ mdr vejer 13,5 kg og er 84 cm. Men der mener de også at han er for stor.

Til TS:

Din datter skal nok vokse sig stor og stærk - nogle e rbare lidt længere tid om det end andre, men det gør dem ikke mindre normale

ja. nu ved jeg ikke om han er stor- synes det lyder meget normalt??..

men så længe de kære små bare er sunde og raske og trives, så er det jo hip som hap hvad målene siger

Anmeld

2. november 2011

Oliver,Troia&Wictor

SussieThyssen skriver:

Jeg har ingen viden andet end den almindelige gennemsnitlige almenviden om fortidligt fødte..men jeg ville ikke bare læse tråden (for jeg synes det er utroligt lærerigt) uden at give dig et knus.
Sådan en bette bebs..hvor er det dog et mirakel at hun overlevede.

Den lille dreng jeg fik, født i omkring uge 35-36 og som levede i 2 timer vejede også omkring 800 g og var bitte lille..så at se at jeres  fortidligt fødte klarede skærerne er jo et mirakel.

Kærligst
Sussie

Uha han var godt nok oz lille så....

Ja troia er et sand mirakel-heldigvis- og hun er den gladeste lille pige

Anmeld

2. november 2011

norenberg

jeg har Oliver som nu er 10 mdr, han kom 13 uger for tidlig med en vægt på 1000 g.....kan se han er en stor basse i forhold til han vejer nu 9,2 kg og 74 cm lang...så han har vidst næsten indhentet de 13 uger i størrelsen...der er nu kun 1,8 kg og 10 cm forskel på ham og hans bror som er 8 mdr ældre

Anmeld

2. november 2011

Oliver,Troia&Wictor

henh01 skriver:

og nogle er bare store..

Til TS:

Jeg håber hun ender med at blive stor hehe... men er i tvivl om hvor vidt jeg skal sige ja eller nej til væksthormoner til hende...

Anmeld

2. november 2011

SussieThyssen

Oliver&Troia <3 skriver:

Uha han var godt nok oz lille så....

Ja troia er et sand mirakel-heldigvis- og hun er den gladeste lille pige

Ja, hvis hun ellers er kvik og frisk, så skal man glæde sig over det..og så kan man tage det med størrelsen senere, går jeg ud fra 

Anmeld

2. november 2011

bobbles

Oliver&Troia <3 skriver:

Ja han er da heller ikke den største endnu... har de snakket vækst hormoner til ham? Det vil de give troia, men hvor er jeg forvirret om jeg skal sige ja eller nej...

skal sige at vækst hormoner er en god hjælp min svoger og hans kone har 6 børn hvor af 2 af dem er på vækst hormoner og de får for 4000 kr om dagen så man skal ikke ønske at betale selv!! det kan jo hjælpe dem i fremtiden..

Anmeld

2. november 2011

Mor til Frederic og Freya

Oliver&Troia <3 skriver:

Min datter Troia blev født i 26+1 og vejede 840gr. og var 33cm.

Det eneste men hun har er hendes vægt, hun vejer i en alder af 20mdr. 6,7kg og er 69cm.

hva vejede/vejer jeres omkring den alder?

Hun lyder til at følge sin kurve meget godt...

De siger ca 25 cm det første leveår og 12 cm på andet leveår (33+25+12=70 cm) Godt nok for drenge, men de giver et godt billed af hvor flot hun er med Og hun started jo på 33 cm og er idag 69 cm, så hun følger da godt med...

Frederic er godt nok ikke ftf, men da han var 71,5 cm vejed han 7,1 kg.

Anmeld

2. november 2011

Klumpe-dumpe

Oliver&Troia <3 skriver:

Min datter Troia blev født i 26+1 og vejede 840gr. og var 33cm.

Det eneste men hun har er hendes vægt, hun vejer i en alder af 20mdr. 6,7kg og er 69cm.

hva vejede/vejer jeres omkring den alder?

min datter er også ftf, dog ikke ekstremt ftf. Hun kom 6 uger før termin, med ekstrem lav fødselvægt. 1395g og var 38 cm kort. (så svarende til uge 29)

hun bliver 3 år i feb. så hun er ja 2 år 8 mdr. og hun vejer nu 11 kg og måler 86 cm. Men her har lægerne også talt om væksthomomer når hun bliver 4 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.