Besøg af Sundhedsplejerske før fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2011

Nitz - <3 David

Aagaard skriver:

ja vi fik også besøg af sundhedsplejesken før fødslen, jeg syntes at det var fint og dejligt. Men min kæreste følte at hun kom for at skulle tjekke os.

Vi havde to meget forskellige oplevelser af det samme besøg

Ja det er jo nok meget forskelligt hvilken oplevelse man har til det.. Men så er det jo godt man man selv kan vælge til eller fra.. jeg kender fx. en der har valgt JM helt fra.. Hun føler ikke hun har brug for det..

Men et eller andet sted er det jo også godt hvis de "tjekker" folk.. For mange af de folk har et problem kan ikke selv se det..
Jeg har selv været langt nede pga. stress. Men jeg kunne ikke selv se at min hverdag bare blev mere og mere ustruktureret og rodet.. Og jeg kan faktisk blive helt forskrækket over at tænke på hvordan jeg kunne reagere "dengang".. En familie der fx. lever med mange skænderier, og eller vold. Kan måske var bange for at få sådan et besøg.. Fordi de tror deres baby bliver taget fra dem.. Men i virkeligheden vil de måske kunne få noget hjælp som de ikke havde fået ellers..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Nitz - <3 David

Mira0911 skriver:

Ja, ville ellers gerne have flyttet hende med... Er nu også glad for hende vi har nu... 

Håber du bliver glad for en før besøg af sp... 

Hihi ja det håber jeg også at jeg bliver.. men mon ikke det bliver hyggeligt at sætte ansigt på hende.

Anmeld

31. oktober 2011

Mira0911

Nitz - 28+ skriver:

Hihi ja det håber jeg også at jeg bliver.. men mon ikke det bliver hyggeligt at sætte ansigt på hende.

Jo mon ikke... 

Anmeld

31. oktober 2011

Aagaard

Nitz - 28+ skriver:

Ja det er jo nok meget forskelligt hvilken oplevelse man har til det.. Men så er det jo godt man man selv kan vælge til eller fra.. jeg kender fx. en der har valgt JM helt fra.. Hun føler ikke hun har brug for det..

Men et eller andet sted er det jo også godt hvis de "tjekker" folk.. For mange af de folk har et problem kan ikke selv se det..
Jeg har selv været langt nede pga. stress. Men jeg kunne ikke selv se at min hverdag bare blev mere og mere ustruktureret og rodet.. Og jeg kan faktisk blive helt forskrækket over at tænke på hvordan jeg kunne reagere "dengang".. En familie der fx. lever med mange skænderier, og eller vold. Kan måske var bange for at få sådan et besøg.. Fordi de tror deres baby bliver taget fra dem.. Men i virkeligheden vil de måske kunne få noget hjælp som de ikke havde fået ellers..

Jeg er helt enig med dig, sådan en sundhedsplejeske er en resource, som skal bruges og som kan hjælpe også hvis man ikke selv har opdaget at der er brug for hjælpen

Anmeld

31. oktober 2011

N&J

Nitz - 28+ skriver:

Ja vi er jo heldigvis alle forskellige Det er heller ikke nemt at vide hvordan man selv reagere på det hele.. man kan være nok så klar.. og alligevel ende helt i kulkælderen og miste overblikket fuldstændigt.. Og ja.. Så er det ligemeget om man er uddannet pædadgog, asfaltarbejder eller advokat
Det kommer jo også nok an på hvilket netværk man har osv

Det tror jeg du har ret i, kunne ikke have kommet igennem det uden mine dejlige forældre som støtte.. 

Anmeld

31. oktober 2011

MissTas

Nitz - 28+ skriver:

Sundhedsplejersken i min kommune ringede i forrige uge for at aftale et møde i vores hjem omkring bebs..

Jeg snakkede så med en bekendt den anden dag, der syns at HUN følte dengang hun ventede, at kommunen bare vil ud og tjekke hvordan deres bolig, samliv osv var..
Personligt har jeg ingen problem med at få besøg af hende. Jeg syns tværdigmod at det er en rigtig god ide. Man har jo som første gangs gravid nok en del spørgsmål, bekymringer osv. som man kunne spørge hende om.
Selvfølgelig vil det måske også kunne hjælpe hvis de kommer ud til en familie hvor hun kan se at de vil få brug for ekstra hjælp.. Men hey, hvorfor blive hysterisk over at vi levet i et land, hvor der er folk der står klar til at hjælpe en hvis det bliver nødvendigt.

Havde i som førstegangs mulighed for sådan et møde før fødslen? Og hvordan oplevede i det?

Vi får også besøg af en sundhedsplejerske i slutningen af november, dvs. inden jeg skal føde og det var et tilbud vi fik af vores jordemoder.

Så synes man det er mærkeligt, kan man jo pænt takke nej tak

jeg synes dog det er en god ide, i og med at man lærer hinanden at kende, inden hun skal til at besøge os i hjemmet efter fødslen.

Vi har hvert fald takket ja tak til et for besøg

Anmeld

31. oktober 2011

Frk.S

Vi fik også tilbuddet - det gør alle førstegangsmødre i vores kommune. Jeg så det slet ikke som om der skulle tjekkes op på os (og jeg har heller intet at skjule).

Vi tog imod det, da vi synes det var rart at møde hende inden, så vi lige vidste hvad hun var for en.

Da vi havde en ret turbulent start med indlæggelse - først af Freja, og dernæst mig - synes jeg det var rigtig rart, at vi havde mødt hende en gang før inden hun skulle komme her igen.

Anmeld

31. oktober 2011

Nitz - <3 David

MissTas skriver:

Vi får også besøg af en sundhedsplejerske i slutningen af november, dvs. inden jeg skal føde og det var et tilbud vi fik af vores jordemoder.

Så synes man det er mærkeligt, kan man jo pænt takke nej tak

jeg synes dog det er en god ide, i og med at man lærer hinanden at kende, inden hun skal til at besøge os i hjemmet efter fødslen.

Vi har hvert fald takket ja tak til et for besøg

Ja jeg syns også kun der er mange fordele ved et besøg..
Jeg kan se du også er fra hjørring kommune.. Så vi har nok fået de samme tilbud

Anmeld

31. oktober 2011

Nitz - <3 David

Frk.S skriver:

Vi fik også tilbuddet - det gør alle førstegangsmødre i vores kommune. Jeg så det slet ikke som om der skulle tjekkes op på os (og jeg har heller intet at skjule).

Vi tog imod det, da vi synes det var rart at møde hende inden, så vi lige vidste hvad hun var for en.

Da vi havde en ret turbulent start med indlæggelse - først af Freja, og dernæst mig - synes jeg det var rigtig rart, at vi havde mødt hende en gang før inden hun skulle komme her igen.

Ja det er et kæmpe plus at kende sin sp, når man får sådan en start.. Det må også "lette" deres arbejde lidt at de kender lidt til den familie de skal rådgive osv..

Anmeld

31. oktober 2011

Nitz - <3 David

N&J skriver:

Det tror jeg du har ret i, kunne ikke have kommet igennem det uden mine dejlige forældre som støtte.. 

Ja mange forældre er guld værd.. Desværre er det ikke alle der er så heldige..
Jeg har heldigvis rigtig dejlige forældre og svigerforældre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.