Nitz - 28+ skriver:
Sundhedsplejersken i min kommune ringede i forrige uge for at aftale et møde i vores hjem omkring bebs..
Jeg snakkede så med en bekendt den anden dag, der syns at HUN følte dengang hun ventede, at kommunen bare vil ud og tjekke hvordan deres bolig, samliv osv var..
Personligt har jeg ingen problem med at få besøg af hende. Jeg syns tværdigmod at det er en rigtig god ide. Man har jo som første gangs gravid nok en del spørgsmål, bekymringer osv. som man kunne spørge hende om.
Selvfølgelig vil det måske også kunne hjælpe hvis de kommer ud til en familie hvor hun kan se at de vil få brug for ekstra hjælp.. Men hey, hvorfor blive hysterisk over at vi levet i et land, hvor der er folk der står klar til at hjælpe en hvis det bliver nødvendigt.
Havde i som førstegangs mulighed for sådan et møde før fødslen? Og hvordan oplevede i det?
Vi får også besøg af en sundhedsplejerske i slutningen af november, dvs. inden jeg skal føde og det var et tilbud vi fik af vores jordemoder.
Så synes man det er mærkeligt, kan man jo pænt takke nej tak 
jeg synes dog det er en god ide, i og med at man lærer hinanden at kende, inden hun skal til at besøge os i hjemmet efter fødslen.
Vi har hvert fald takket ja tak til et for besøg
Anmeld