Besøg af Sundhedsplejerske før fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2011

Mettemus

Ja og det var rigtig rart at se hende inden. På det tidspunkt var jeg stadig mentalt ovenpå, og jeg ville gerne vise hende hvordan normalen var i vores hjem. Jeg synes også det var rigtig rart at kende hende lidt inden første besøg med baby, som var i de allerførste meget sårbare dage. Havde jeg ikke kendt hende først (så godt som man nu gør når man har mødt nogen een gang), ville jeg måske have taget nogle ting mere personligt eller som kritik. At få råd fra en fuldstændig fremmed er ret grænseoverskridende. Vi havde en million spørgsmål, og hvis det havde været første besøg havde vi måske ikke haft tid til dem alle fordi hun også skulle lære os at kende, vide hvor vi kom fra, hvad vi lavede osv.

Jo, et rigtig godt tilbud, som vi var glade for at have taget imod

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Nitz - <3 David

Tina&Martin skriver:

Nej man møder dem ikke meget, så hvis det ikke klikker fra første besøg er det svært at skabe noget.
Flyttede så også til ny kommune midt i det hele så det gjorde det ikke lettere

Nej okay det gør det heller ikke nemmere.. Hende jeg har virker flink nok.. Hun er sådan en ung en.. Men hun besvare de spørgsmål man har rigtig fint.. og spør også meget ind til om man har noget man gerne vil snakke om..
Men jeg syns måske også at det er "vigtigere" at kemien er god mellem familien og SP. De skal trods alt have et lidt tættere forhold.. Sådan ser jeg det ihvertfald fra "sidelinjen"

Anmeld

31. oktober 2011

Nitz - <3 David

Mettemus skriver:

Ja og det var rigtig rart at se hende inden. På det tidspunkt var jeg stadig mentalt ovenpå, og jeg ville gerne vise hende hvordan normalen var i vores hjem. Jeg synes også det var rigtig rart at kende hende lidt inden første besøg med baby, som var i de allerførste meget sårbare dage. Havde jeg ikke kendt hende først (så godt som man nu gør når man har mødt nogen een gang), ville jeg måske have taget nogle ting mere personligt eller som kritik. At få råd fra en fuldstændig fremmed er ret grænseoverskridende. Vi havde en million spørgsmål, og hvis det havde været første besøg havde vi måske ikke haft tid til dem alle fordi hun også skulle lære os at kende, vide hvor vi kom fra, hvad vi lavede osv.

Jo, et rigtig godt tilbud, som vi var glade for at have taget imod

Det lyder jo helt som jeg forestillede mig det.. Lige nu har man jo en masse tanker, forestillinger os spørgsmål.. Som man måske "glemmer" lidt når man sidder overfor en vildt fremmede der bare giver en "ordre" på hvad man skal, kan, må osv...
Jeg er ihvertfald spændt på at møde hende.

Anmeld

31. oktober 2011

N&J

Nitz - 28+ skriver:

Sundhedsplejersken i min kommune ringede i forrige uge for at aftale et møde i vores hjem omkring bebs..

Jeg snakkede så med en bekendt den anden dag, der syns at HUN følte dengang hun ventede, at kommunen bare vil ud og tjekke hvordan deres bolig, samliv osv var..
Personligt har jeg ingen problem med at få besøg af hende. Jeg syns tværdigmod at det er en rigtig god ide. Man har jo som første gangs gravid nok en del spørgsmål, bekymringer osv. som man kunne spørge hende om.
Selvfølgelig vil det måske også kunne hjælpe hvis de kommer ud til en familie hvor hun kan se at de vil få brug for ekstra hjælp.. Men hey, hvorfor blive hysterisk over at vi levet i et land, hvor der er folk der står klar til at hjælpe en hvis det bliver nødvendigt.

Havde i som førstegangs mulighed for sådan et møde før fødslen? Og hvordan oplevede i det?

Jeg fik også "muligheden", men følte at jeg fik den fordi jeg var i risiko for at få en fødselsdepression og jeg havde slet ikke brug for det pres - fik så også direkte at vide at det også var derfor, så jeg takkede nej, og så først en sp da jeg havde født.. og det har jeg ikke fortrudt.. 

Anmeld

31. oktober 2011

Nitz - <3 David

stm2812 skriver:

Jeg ville ønske vi havde fået det tilbud dengang jeg ventede mig. Ikke fordi der var nogle problemer, men fordi det da kunne være meget interessant at høre hvad hun havde at sige/fortælle. Og man går jo ofte med en masse spørgsmål, så der kunne hun jo også lige bruges lidt.

Vi fik først af vide at det havde været en mulighed dengang vi fik SP på besøg første gang efter fødslen.

Jeg blev spurgt til første JM møde, om SP måtte kontakte mig ang. et møde før fødslen.. Og det sagde jeg selvf. pænt ja tak til..
Og ja, man har jo en masse tanker osv.
Bare sådan noget som at vide hvornår jeg skal regne med at hun kommer efter fødsel, og hvor tit der efter.

Anmeld

31. oktober 2011

N&J

Nitz - 28+ skriver:

Nej okay det gør det heller ikke nemmere.. Hende jeg har virker flink nok.. Hun er sådan en ung en.. Men hun besvare de spørgsmål man har rigtig fint.. og spør også meget ind til om man har noget man gerne vil snakke om..
Men jeg syns måske også at det er "vigtigere" at kemien er god mellem familien og SP. De skal trods alt have et lidt tættere forhold.. Sådan ser jeg det ihvertfald fra "sidelinjen"

Jeg brugte ikke min sp særlig meget, hun var helt vildt sød, men brugte hende nærmest kun til at få vejret og målt min datter.. ved ikke hvad jeg ellers skulle have brugt hende til.. man ser dem jo nærmest ikke..

Anmeld

31. oktober 2011

2babygirls

Nitz - 28+ skriver:

Helt sikkert... er også glad for at kemien er super, for jeg bruger jo ikke min JM mere, så det er egentlig ligemeget. Og heldigvis fødte jeg med to andre suuuper søde JM

Anmeld

31. oktober 2011

Nitz - <3 David

N&J skriver:

Jeg brugte ikke min sp særlig meget, hun var helt vildt sød, men brugte hende nærmest kun til at få vejret og målt min datter.. ved ikke hvad jeg ellers skulle have brugt hende til.. man ser dem jo nærmest ikke..

Ja det er jo heldigvis forskelligt hvor meget og hvor lidt man kan få brug for en sp.. Hvis man har et super nemt barn der bare fungere perfekt så er der jo næsten kun mål og vejning..
Men hvis der er nogle ting man er i tvivl om, eller har problemer med så kan de jo være gode og ha..
Man ved jo aldrig hvor stort eller lille behov man får, før de kommer ud til os ..

Anmeld

31. oktober 2011

N&J

Ja det er jo heldigvis forskelligt hvor meget og hvor lidt man kan få brug for en sp.. Hvis man har et super nemt barn der bare fungere perfekt så er der jo næsten kun mål og vejning..
Men hvis der er nogle ting man er i tvivl om, eller har problemer med så kan de jo være gode og ha..
Man ved jo aldrig hvor stort eller lille behov man får, før de kommer ud til os ..

Jeg havde nok nærmere det modsatte - min begyndelse var bestemt ikke nem, men jeg tror ofte man føler sig mere udsat og sårbar som enlig mor - og jeg er endda uddannet pædagog, men jeg følte nok lidt at de ting jeg forsøgte at snakke om - de mere personlige ting, de blev gjort større end jeg var klar til og end de egentlig var, og så klapper man altså i.. 

men heldigvis er de jo forskellige de kære sp

Anmeld

31. oktober 2011

Aagaard

Nitz - 28+ skriver:

Sundhedsplejersken i min kommune ringede i forrige uge for at aftale et møde i vores hjem omkring bebs..

Jeg snakkede så med en bekendt den anden dag, der syns at HUN følte dengang hun ventede, at kommunen bare vil ud og tjekke hvordan deres bolig, samliv osv var..
Personligt har jeg ingen problem med at få besøg af hende. Jeg syns tværdigmod at det er en rigtig god ide. Man har jo som første gangs gravid nok en del spørgsmål, bekymringer osv. som man kunne spørge hende om.
Selvfølgelig vil det måske også kunne hjælpe hvis de kommer ud til en familie hvor hun kan se at de vil få brug for ekstra hjælp.. Men hey, hvorfor blive hysterisk over at vi levet i et land, hvor der er folk der står klar til at hjælpe en hvis det bliver nødvendigt.

Havde i som førstegangs mulighed for sådan et møde før fødslen? Og hvordan oplevede i det?

ja vi fik også besøg af sundhedsplejesken før fødslen, jeg syntes at det var fint og dejligt. Men min kæreste følte at hun kom for at skulle tjekke os.

Vi havde to meget forskellige oplevelser af det samme besøg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.