Besøg af Sundhedsplejerske før fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2011

stm2812

Nitz - 28+ skriver:

Jeg blev spurgt til første JM møde, om SP måtte kontakte mig ang. et møde før fødslen.. Og det sagde jeg selvf. pænt ja tak til..
Og ja, man har jo en masse tanker osv.
Bare sådan noget som at vide hvornår jeg skal regne med at hun kommer efter fødsel, og hvor tit der efter.

Ja lige præcis. Synes det er super godt at de har et sådan tilbud. og så kan man jo tage imod det eller lade være

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Nitz - <3 David

stm2812 skriver:

Ja lige præcis. Synes det er super godt at de har et sådan tilbud. og så kan man jo tage imod det eller lade være

Ja det er det gode ved at det er et tilbud.. Vi har jo alle forskellige behov osv..

Anmeld

31. oktober 2011

annec

Nitz - 28+ skriver:

Sundhedsplejersken i min kommune ringede i forrige uge for at aftale et møde i vores hjem omkring bebs..

Jeg snakkede så med en bekendt den anden dag, der syns at HUN følte dengang hun ventede, at kommunen bare vil ud og tjekke hvordan deres bolig, samliv osv var..
Personligt har jeg ingen problem med at få besøg af hende. Jeg syns tværdigmod at det er en rigtig god ide. Man har jo som første gangs gravid nok en del spørgsmål, bekymringer osv. som man kunne spørge hende om.
Selvfølgelig vil det måske også kunne hjælpe hvis de kommer ud til en familie hvor hun kan se at de vil få brug for ekstra hjælp.. Men hey, hvorfor blive hysterisk over at vi levet i et land, hvor der er folk der står klar til at hjælpe en hvis det bliver nødvendigt.

Havde i som førstegangs mulighed for sådan et møde før fødslen? Og hvordan oplevede i det?

Ja Min SP kom før fødsel, og syntes det var rigtig rart lige at se hende og hun kunne se os. Vi snakkede lidt om det hele. Og hun kom bestemt ikke for at tjekke os ud

Anmeld

31. oktober 2011

Mira0911

Nitz - 28+ skriver:

Sundhedsplejersken i min kommune ringede i forrige uge for at aftale et møde i vores hjem omkring bebs..

Jeg snakkede så med en bekendt den anden dag, der syns at HUN følte dengang hun ventede, at kommunen bare vil ud og tjekke hvordan deres bolig, samliv osv var..
Personligt har jeg ingen problem med at få besøg af hende. Jeg syns tværdigmod at det er en rigtig god ide. Man har jo som første gangs gravid nok en del spørgsmål, bekymringer osv. som man kunne spørge hende om.
Selvfølgelig vil det måske også kunne hjælpe hvis de kommer ud til en familie hvor hun kan se at de vil få brug for ekstra hjælp.. Men hey, hvorfor blive hysterisk over at vi levet i et land, hvor der er folk der står klar til at hjælpe en hvis det bliver nødvendigt.

Havde i som førstegangs mulighed for sådan et møde før fødslen? Og hvordan oplevede i det?

Jeg synes det er rart at sp kommer ud inden man har født, så man lige kan få hilst på hinanden... 

Jeg fik det i første graviditet, skulle også have haft det i anden graviditet, nåede det ikke.... 

Anmeld

31. oktober 2011

Nitz - <3 David

annec skriver:

Ja Min SP kom før fødsel, og syntes det var rigtig rart lige at se hende og hun kunne se os. Vi snakkede lidt om det hele. Og hun kom bestemt ikke for at tjekke os ud

Sådan ser jeg det heller ikke.. Altså at de bare kommer for at tjekke en.. Men omvendt kan jeg måske godt se at hvis man ER en kommende familie, der i forvejen har haft problemer i hverdagen osv. måske føler sig "spioneret" .. men.. jeg syntes det er en super mulighed for dem at få den hjælp de måske ikke vidste de kunne få..
men jeg syns da det er dejligt at der er så mange der har gode oplevelser med det..

Anmeld

31. oktober 2011

Nitz - <3 David

Mira0911 skriver:

Jeg synes det er rart at sp kommer ud inden man har født, så man lige kan få hilst på hinanden... 

Jeg fik det i første graviditet, skulle også have haft det i anden graviditet, nåede det ikke.... 

Har du ikke fået den samme SP ved 2. graviditet?

Anmeld

31. oktober 2011

Mira0911

Nitz - 28+ skriver:

Har du ikke fået den samme SP ved 2. graviditet?

Nej ikke efter vi er flyttet... 

Anmeld

31. oktober 2011

Nitz - <3 David

N&J skriver:

Jeg havde nok nærmere det modsatte - min begyndelse var bestemt ikke nem, men jeg tror ofte man føler sig mere udsat og sårbar som enlig mor - og jeg er endda uddannet pædagog, men jeg følte nok lidt at de ting jeg forsøgte at snakke om - de mere personlige ting, de blev gjort større end jeg var klar til og end de egentlig var, og så klapper man altså i.. 

men heldigvis er de jo forskellige de kære sp

Ja vi er jo heldigvis alle forskellige Det er heller ikke nemt at vide hvordan man selv reagere på det hele.. man kan være nok så klar.. og alligevel ende helt i kulkælderen og miste overblikket fuldstændigt.. Og ja.. Så er det ligemeget om man er uddannet pædadgog, asfaltarbejder eller advokat
Det kommer jo også nok an på hvilket netværk man har osv

Anmeld

31. oktober 2011

Nitz - <3 David

Mira0911 skriver:

Nej ikke efter vi er flyttet... 

Nåe nej okay så bliver det ikke nemt at flytte hende med..
Men jeg syns det er skønt at der er så mange der har haft en god oplevelse med sådan et besøg..

Jeg glæder mig ihvertfald til at møde hende.. det er jo ikke nemt at vide hvor meget eller lidt man får brug for hende.. Så det er da super at man lige kan møde hende inden

Anmeld

31. oktober 2011

Mira0911

Nitz - 28+ skriver:

Nåe nej okay så bliver det ikke nemt at flytte hende med..
Men jeg syns det er skønt at der er så mange der har haft en god oplevelse med sådan et besøg..

Jeg glæder mig ihvertfald til at møde hende.. det er jo ikke nemt at vide hvor meget eller lidt man får brug for hende.. Så det er da super at man lige kan møde hende inden

Ja, ville ellers gerne have flyttet hende med... Er nu også glad for hende vi har nu... 

Håber du bliver glad for en før besøg af sp... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.