Besøg af Sundhedsplejerske før fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.672 visninger
40 svar
0 synes godt om
31. oktober 2011

Nitz - <3 David

Sundhedsplejersken i min kommune ringede i forrige uge for at aftale et møde i vores hjem omkring bebs..

Jeg snakkede så med en bekendt den anden dag, der syns at HUN følte dengang hun ventede, at kommunen bare vil ud og tjekke hvordan deres bolig, samliv osv var..
Personligt har jeg ingen problem med at få besøg af hende. Jeg syns tværdigmod at det er en rigtig god ide. Man har jo som første gangs gravid nok en del spørgsmål, bekymringer osv. som man kunne spørge hende om.
Selvfølgelig vil det måske også kunne hjælpe hvis de kommer ud til en familie hvor hun kan se at de vil få brug for ekstra hjælp.. Men hey, hvorfor blive hysterisk over at vi levet i et land, hvor der er folk der står klar til at hjælpe en hvis det bliver nødvendigt.

Havde i som førstegangs mulighed for sådan et møde før fødslen? Og hvordan oplevede i det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

2babygirls

Nitz - 28+ skriver:

Sundhedsplejersken i min kommune ringede i forrige uge for at aftale et møde i vores hjem omkring bebs..

Jeg snakkede så med en bekendt den anden dag, der syns at HUN følte dengang hun ventede, at kommunen bare vil ud og tjekke hvordan deres bolig, samliv osv var..
Personligt har jeg ingen problem med at få besøg af hende. Jeg syns tværdigmod at det er en rigtig god ide. Man har jo som første gangs gravid nok en del spørgsmål, bekymringer osv. som man kunne spørge hende om.
Selvfølgelig vil det måske også kunne hjælpe hvis de kommer ud til en familie hvor hun kan se at de vil få brug for ekstra hjælp.. Men hey, hvorfor blive hysterisk over at vi levet i et land, hvor der er folk der står klar til at hjælpe en hvis det bliver nødvendigt.

Havde i som førstegangs mulighed for sådan et møde før fødslen? Og hvordan oplevede i det?

Ja, det havde vi, og vi takkede ja, for jeg så det ikke som et spion besøg, men som en mulighed for at se om vi havde kemi, lære hende at kende inden musen kom og at hun kunne lære os at kende.

Er viiiildt glad for vores sp, for kan IKKE undvære hende ved næste gravidite.

Anmeld

31. oktober 2011

Mi

Jeg kan ikke huske at jeg fik besøg inden fødslen, men det er nok forskelligt fra kommune til kommune. Men min veninde fik ekstra besøg fordi hun var i "risiko" gruppen. Hun var 24 år og havde en kort uddannelse. Egentlig noget fis, for hun var og er på ingen måder i fare for at omsorgssvigte sine børn. Omvendt så er det jo fint at de har ekstra øje, med de familier hvor der er risiko for svigt. Og statisktisk set, er det sikkert når mor er under 25år og har ingen eller kort uddannelse. Det skal dog siges, at der fra kommuens side, på ingen måde blev holdt øje med hende.

Anmeld

31. oktober 2011

Nitz - <3 David

Tina&Martin skriver:

Ja, det havde vi, og vi takkede ja, for jeg så det ikke som et spion besøg, men som en mulighed for at se om vi havde kemi, lære hende at kende inden musen kom og at hun kunne lære os at kende.

Er viiiildt glad for vores sp, for kan IKKE undvære hende ved næste gravidite.

Jeg syns også det er en rigtig god ide.. Jeg kender dog flere der siger de ikke mødte SP før efter fødslen..
Håber også jeg får en sød en

Anmeld

31. oktober 2011

2babygirls

Nitz - 28+ skriver:

Jeg syns også det er en rigtig god ide.. Jeg kender dog flere der siger de ikke mødte SP før efter fødslen..
Håber også jeg får en sød en

Havde ikke nogen god kemi med mine JM, så var vild glad da jeg fik tilbudet og hun så bare var en heeeeelt nede på jorden pige/kvinde.

Anmeld

31. oktober 2011

Nitz - <3 David

Tina&Martin skriver:

Havde ikke nogen god kemi med mine JM, så var vild glad da jeg fik tilbudet og hun så bare var en heeeeelt nede på jorden pige/kvinde.

Ja det gør det da også bare ekstra skønt.. Jeg kender ikke min JM så godt endnu.. Har kun været der 2 gange, så det er ikke nemt at lære hinanden at kende ud fra det.. Men håber da det kommer..

Anmeld

31. oktober 2011

Kit

Ja, vi bestilte det selv udfra et brochure vi fik hos læge/jordemoder. Det var et tilbud fra kommunen.

Jeg synes det var rigtig rart at møde min SP inden fødslen, så var hun et kendt ansigt efter, når man skulle ses lidt oftere. Før fødslen var der også tid til at snakke om graviditet og evt. bekymringer, hvor fokus var på mig og min mand.

Anmeld

31. oktober 2011

stm2812

Nitz - 28+ skriver:

Jeg ville ønske vi havde fået det tilbud dengang jeg ventede mig. Ikke fordi der var nogle problemer, men fordi det da kunne være meget interessant at høre hvad hun havde at sige/fortælle. Og man går jo ofte med en masse spørgsmål, så der kunne hun jo også lige bruges lidt.

Vi fik først af vide at det havde været en mulighed dengang vi fik SP på besøg første gang efter fødslen.

Anmeld

31. oktober 2011

2babygirls

Nitz - 28+ skriver:

Ja det gør det da også bare ekstra skønt.. Jeg kender ikke min JM så godt endnu.. Har kun været der 2 gange, så det er ikke nemt at lære hinanden at kende ud fra det.. Men håber da det kommer..

Nej man møder dem ikke meget, så hvis det ikke klikker fra første besøg er det svært at skabe noget.
Flyttede så også til ny kommune midt i det hele så det gjorde det ikke lettere

Anmeld

31. oktober 2011

An&Jo

jeg havde muligheden

men jeg nåede det ikke på grund af flytning og fødsel før termin..

men tag da endelig imod, det er kun for at i kan nå at lære hinanden at kende inden fødslen og så kan du se om kemien er der eller om du gerne vil have en anden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.